K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2015, 20:04   #1
Det håbløst
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
Det håbløst er ny på vejen
Flexjob med tvivl

Hej har i dag efter en kamp med kommunen på 4 år fået Flex job 4 timer om ugen..

Er i tvivl om jeg skal anke den.. Jeg er 45 år har hele livet arb i sundsektoren men efter et liv med migræne på ml 12-14 dage pr mdr og en diagnose i en aldre af 40 på ADHD, kan ikke tåle ADHD medicin har prøvet dem alle, og får kun mere migræne..

Efter en kamp med kommunen og stigene migræne anfald på nu ml 16-21 dage pr mdr har jeg nu fået tilkendt flexjob..

Har prøvet alt går på Hovedpine centret og har gjort det i 14 år, hvor de ikke mere kan gøre for mig..

Har hørt, er man invalideret mere end 30 procent er man berettede til førtidspension, er det rigtigt? Fysisk så vel som psykisk?

Kunne tænke mig at vide om i synes jeg skal anke?? og evt hvor jeg kan få gratis Advokathjælp?




vh Det Håbløst
Det håbløst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2015, 20:32   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er det yderst svært at svare når man ikke kender bedre til sagen...

Men et hurtigt svar kunne være at du ikke ankede den afgørelse om fleksjob....

Når alt vedr. fleksjobbet er gået igennem så har du stadig muligheden for at søge førtidspension ifølge lov om social pension §17 stk 2 på det foreliggende grundlag..

Da de lige er kommet frem til en afgørelse med fleksjob ja så vil de sikkert give et afslag på den ansøgning om førtidspension §17 stk 2 på det foreliggende grundlag...medmindre der ligger nye oplysninger siden sidst..

Men et evt afslag på førtidspension kan du så klage over....

Det du får ud af at gøre det på denne måde...ja det er at du ikke risikere at miste din bevilling til fleksjob...eller en hjemsendelse hvor kommunen vil bruge en masse tid på at komme med en evt ny afgørelse...

Jeg skal ikke kunne sige om hvis du klager nu...hvor de er kommet frem til fleksjob...om du så kan miste bevillingen til fleksjob...eller om du risikere en hjemsendelse.....men personligt ville jeg ikke turde løbe chancen....ikke efter at havde kæmpet 4 år...

Men det kender vi herinde ikke din sag godt nok til at vide hvad der vil/kan ske hvis du anker..

I dag er der ikke et bestemt invaliditets tal der gør at du er berettiget til førtidspension....

Det hele kommer simpelthen an på din arbejdsevne...uanset hvor invalideret du så end er...medmindre det er åbenlyst at du ikke vil kunne arbejde...herunder i fleksjob..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2015, 21:45   #3
Det håbløst
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
Det håbløst er ny på vejen
Hvad mener du med hjemsendelse?

Har haft virksomhedskonsulent på og som i sin rapport skriver min livskvalitet er lig 0 efter jeg har været i arbejdsprøvning, magter ikke at lave mad og sove kun.. Da jeg gik fra sygedagpenge til kontanthjælp anket jeg dette, der skrev ankestyrelsen de manglede lidt mere info,- det er der så rigeligt af nu... Undre mig bare over man siger, før du kom til hvor du er nu havde du 12 dages migræne, nu har du 15- 21 dage pr mdr, og mener dermed jeg jobparat..
Det håbløst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2015, 21:56   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Det håbløst Se meddelelser
Kunne tænke mig at vide om i synes jeg skal anke?? og evt hvor jeg kan få gratis Advokathjælp?
Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men hvis det er i nærheden af København kan du hvis du er hurtig, måske gøre brug af dette tilbud til at få et gratis råd.
Der står der i tråden at du skal møde op i morgen.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...ighlight=elmer
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2015, 22:52   #5
Det håbløst
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
Det håbløst er ny på vejen
Tak jeg dukker op--
Det håbløst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2015, 00:32   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hjemsendelse er hvis du klager over en afgørelse og ankestyrelsen så sender sagen tilbage til kommunen for at bede dem gøre sagen om...og komme med en ny afgørelse..

Der er ikke rigtig nogen frister for hvor hurtigt kommunen skal gøre dette...og vi har set flere tilfælde hvor det har trukket ud i år før de har kommet med en ny afgørelse...dette selv om det hedder sig at de skal gøre det hurtigst muligt...dog uden nogen frist..

Det var derfor jeg anbefalede at du ikke ankede din afgørelse vedr fleksjob....men i stedet for når fleksjobs bevillingen er helt på plads søger en førtidspension §17 stk 2 på det foreliggende grundlag bagefter....og så evt klager over denne hvis det også bliver et afslag...

Ved ikke om jeg har forklaret dette godt nok og hvorfor man måske hellere skal gøre det sådan...

Sådan groft fortalt...ja hvis du anker fleksjobs bevillingen ja så vil du risikere at falde tilbage på kontanthjælp/ressourceforløb hvis de evt kommer frem til en anden afgørelse end fleks/førtidspension...

Hvor hvis du venter til fleksjobs bevillingen er helt på plads og så søger den førtidspension efter §17 stk 2 på det foreliggende grundlag og klager over et evt afslag....ja så kan du kun falde tilbage til fleksjob..

Selvom fleksjob ikke måske ikke er optimalt i enhver tilfælde...ja så er det nok bedre at falde tilbage til end kontanthjælp/ressourceforløb...

Omvendt kan du også tage chancen og anke afgørelsen om fleksjob...da det jo ikke er sikkert at de vil komme frem til noget helt andet...

Når du klager over en sag ja så kan både kommunen men også ankestyrelsen komme frem til noget helt andet end den afgørelse der har været...

Ankestyrelsen kan f.eks lave kommunens afgørelse helt om hvis de mener at den er forkert...de kan f.eks tage fleksjobs bevillingen hvis de ikke mener at du opfylder kravene herfor...eller de kan hjemsende sagen osv

Men det er jo spekulationer fra min side...og da jeg ikke kender til sagen ja så kan jeg jo ikke vide hvad der lige er bedst i dit tilfælde..

Du kan læse lidt om hjemsendelse fra ankestyrelsen her https://ast.dk/for-borgere-med-en-kl...ler-vi-din-sag

Ang hvor mange dage du har migræne i forhold til hvor mange timer du har været afprøvet....tja det kan jeg ikke vide noget om...da du ikke har skrevet disse ting..

Kan bare sige at de er virkelig klar til at gå rigtig langt for ikke at give en pension men i stedet for beholde folk i fleksjob...

I dag gives der fleksjob på helt ned til under en halv time pr uge....

Der behøver ikke at være denne slags job på arbejdsmarkedet for at de gør dette...og ja det er det rene vanvid...

Jeg skriver kun dette sådan at du på forhånd ved at bare de kan tvinge en halv time eller 1 time ud af borgeren pr uge...ja så hedder det fleksjob og ikke pension...

Som skrevet før...ja så kender vi ikke til din sag og det er dermed umuligt for os at vide hvor du ligger henne i forhold til arbejdsevne (hvilket er det eneste der betyder noget)...plus vi ikke ved hvor mange timer du er afprøvet i...osv osv..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2015, 11:48   #7
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Det håbløst Se meddelelser
Tak jeg dukker op--
Fandt lige lidt mere info på deres egen hjemmeside:
http://www.elmer-adv.dk/elmer-og-par...is-retshjaelp/


Citat:
Vi vil kunne hjælpe dig i forbindelse med din personskadesag, herunder sager vedrørende patientskader, arbejdsskader, trafikuheld, voldsofre m.v. Hvis der som følge af din personskadesag også er opstået problemer af socialretlig karakter, vil vi også kunne hjælpe dig med disse problemstillinger, herunder sager vedrørende fleksjob, førtidspension, sygedagpenge, kontanthjælp m.v.

Vores rådgivning vil udelukkende være mundtlig og vil derfor kun baseres på baggrund af de oplysninger, du medbringer, samt vores samtale om din sag.

For at kunne yde den bedste rådgivning vil vi bede dig om at medbringe følgende:

· Centrale/vigtige akter i sagen, herunder diverse afgørelser
· Årsopgørelser for 2011-2013
· Oplysninger om eventuel retshjælpsforsikring, herunder police

Vi har åbent den anden torsdag i hver måned mellem klokken 16.00-18.00. Adressen er Borgergade 24B, 1300 København K, 6. sal. Der er elevator i stueetagen.

Dørene lukkes klokken 18.00, men vi vil selvfølgelig tale med dem, som er mødt op inden da.

Første gang, vi har åbent, vil være den 14. august 2014 fra kl. 16.00-18.00.

Se hele planen for vores åbningstider i retshjælpen 2014/2015 her.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension