K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2015, 16:15   #31
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hej Janforever

Du må gerne henvise til, hvor i lovgivningen dine tolkninger direkte er underbygget
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2015, 17:59   #32
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Hej Stampe

Emnet har været oppe og vende før.

Der er let at svare på dit spørgsmål da du netop IKKE finder nogen steder i de love der vedrører fleksjobs område der forbyder en fleksjobber at være selvstændig.

Du finder heller ingen domstole der har nægtet en fleksjobber i at udøve sin arbejdsret til at være selvstændig.

Så længe der ikke eksistere direkte lovgivning der forbyder en fleksjobber at være selvstændig kan en kommunal myndighed heller ikke forbyde det, det må sige sig selv.

Men du må da gerne fremvise de § der forbyder en fleksjobber at udøve selvstændig virksomhed, dem vil jeg meget gerne læse.

Det vil i såfald stride mod Handicapkonventionen Artikel 27 ( Arbejde og beskæftigelse ) stk.1, der siger :

Deltagerstaterne anerkender retten
for personer med handicap til at arbejde
på lige fod med andre, hvilket omfatter
retten til at kunne tjene til livets ophold
ved beskæftigelse, som de selv frit vælger
eller påtager sig på et arbejdsmarked og i
et arbejdsmiljø, der er åbent, inkluderende
og tilgængeligt for personer med handi-cap.
Deltagerstaterne skal sikre og fremme
virkeliggørelsen af retten til arbejde, her-
under for personer, der får et handicap i
forbindelse med deres beskæftigelse, ved
at tage passende skridt, herunder gennem
lovgivning, til bl.a.
:


afsnit (F) at fremme mulighederne for selvstæn-dig virksomhed, iværksætteri, udvikling af kooperativer samt etablering af egenvirk-somhed,



Det eneste du som fleksjobber bare ikke kan PT. er at modtage direkte tilskud til at drive en selvstændig virksomhed, medmindre du drev virksomheden før du blev fleksjobber.

Jeg er samtidig meget interesseret i at læse eventuelle afgørelser, domme og lovgivning der direkte nægter en fleksjobber i at udøve arbejdsretten til at være selvstændig uden at miste sin bevilling, da jeg dermed vil tage sådan en dom videre i retssystemet da det jo direkte vil skade mig som fleksjobber.

Mvh
Morten
__________________
https://www.facebook.com/rettilfleksjob

Kampen starter her
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2015, 18:49   #33
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Er du startet op som selvstændig iamforever?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2015, 19:47   #34
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Hej akvamarin

Familien er på vej til at gøre det, og på et tidspunkt håber man på at det bliver som fuld selvstændig, altså at man kan tjene så meget at man ikke behøver at arbejde for andre.

Alt dette selvfølgelig med fleksjobs bevilling i baglommen hvis man på et eller andet tidspunkt ikke kan være selvstændig mere.

Mvh
Morten

Så jeg håber Mukke ikke er blevet bange for at prøve kræfter som selvstændig fleksjobber, der er intet "usmageligt" i at prøve lykken som selvstændig og så være fleksjobs bevilliget, det er ens ret at udnytte ens arbejdskraft som man ønsker det.

Mvh
Morten
__________________
https://www.facebook.com/rettilfleksjob

Kampen starter her
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension