K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2017, 13:14   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Efterlysning: hvorfor at unge med svært nedsatte evner nu ikke tildeles pension

Hej Peter

Vi er begge medlemmer af JC ofre. Kan se på dine indlæg af du er aktiv i K 10 - så jeg håber du vil hjælpe mig med at slå denne "efterlysning" op i gruppen.

Jeg synes det er væsentligt at få rejst debatten om hvorfor at unge med svært nedsatte evner nu ikke tildeles pension - men holdes i ressourceforløb. (tildelinger af pensioner til den gruppe borgere er faldet med 53 % siden 1-1-2013)

Mødet med jobcentret

I forbindelse med udarbejdelse af hovedopgave på socialrådgiver studiet vil jeg gerne i kontakt med pårørende til unge med nedsatte evner, som kan fortælle om deres oplevelser med mødet med jobcentret. Opgaven laves i et samarbejdet med Landsforeningen LEV
Jeg ønsker i min opgave at belyse samarbejdet / den fælles forståelse mellem sagsbehandlerne på jobcentret og de pårørende / medlemmerne, som det foregår efter reformen i januar 2013.


Rent praktisk vil det foregå via interview på telefonen, via skype eller ved et personligt møde, som det passer bedst for jer. Alle informationer som fremkommer blive behandlet 100 % anonymt.

Disse samtaler vil blive gennemført i løbet af februar 2018.

Når hovedopgaven er færdig, håber jeg at erfaringerne herfra vil kunne blive brugt fremadrettet, til hjælp for pårørende og medlemmer i mødet med jobcentret.
Det er planen at udarbejde undervisning og informationsmateriale – og resumeet af opgaven vil blive indleveret som kronik.
Ønsker man at deltage eller har man nogle uddybende spørgsmål så kontakt mig.

Jeg kan kontaktes på telefon 61716390, på PB eller på mail: [email protected]

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension