K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2017, 16:56   #31
Ekko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2017
Indlæg: 73
Styrke: 7
Ekko er ny på vejen
Åh hjælp mig. Jeg er i store problemer, føles det som. Sagen er, at jeg skal på juleferie i den anden ende af landet tre dage i næste uge. De eneste tre dage, hvor jeg ikke er disponibel for kommunen. Desværre har jeg fået en indkaldelse til opfølgning i jobcentret i netop en af de dage og nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Jeg kan ikke flytte eller ændre min ferie, jeg skal være sammen med min søn, der ikke har set mig i tre uger, så det er umuligt for mig at aflyse. Jeg ved ikke om, jeg burde være ærlig og ringe til jobcentret og sige det og håbe at de kan flytte mødet, evt modregne tre dage sygedagpenge. Eller om jeg er nødt til at melde mig syg fra mødet. Jeg har aldrig pjækket eller løjet mig syg før, men på grund af min ængstelige personlighedsforstyrrelse tør jeg bare ikke at ringe ind til og bede om udsættelse. Hjælp.
Ekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2017, 17:05   #32
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg synes du skal ringe og fortælle det som det er, og høre om det er muligt at klare mødet telefonisk, eller flytte det til en anden dag.
Du behøver ikke foreslå modregning i sygedagpenge.
Kan jo sagtens være at sagsbehandler har fuld forståelse for det
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2017, 11:29   #33
Ekko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2017
Indlæg: 73
Styrke: 7
Ekko er ny på vejen
Tak for det. Jeg føler mig også bedst tilpas med at være ærlig, så jeg prøver at finde modet til at ringe derned. Jeg er bare så bange for, at de ikke er til at tale med. After all det ER jo København kommune jeg bor i. Hvad tror du vil være det værste der kan ske?
Ekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2017, 12:20   #34
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Tja, det værste der kan ske, er at de så siger, at de vil sanktionere for den dag, tænker jeg.
Jeg er ikke lige så meget inde i sygedagpengeloven, men det er det der ville ske på kontanthjælp
Dvs så ville du skulle kontakte kommunen igen samme dag som mødet, da man på kh bliver sanktioneret fra den dag man (uden rimelig grund) ikke møder op, og frem til man kontakter dem igen.

Men lad os da håbe at de har forståelse for, at du skal have samvær med dit barn
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2017, 13:59   #35
Ekko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2017
Indlæg: 73
Styrke: 7
Ekko er ny på vejen
Jeg fandt modet til at ringe til jobcentret og forklare min situation. Desværre kom jeg ikke igennem til min rådgiver, men talte med to forskellige kolleger, mandag og igen i går. De var hver især meget forstående og har lagt en besked til min rådgiver. Jeg har endnu ikke hørt fra hende selv, så i dag sendte jeg en mail, både for en sikkerheds skyld, men også for at kunne dokumentere at jeg har taget skriftlig kontakt. Skal jeg blive ved med at ringe og skrive til hun kontakter mig eller bare vente? Jeg tænker, at jeg har gjort mit nu.
Ekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2017, 23:34   #36
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ekko Se meddelelser
Skal jeg blive ved med at ringe og skrive til hun kontakter mig eller bare vente? Jeg tænker, at jeg har gjort mit nu.
Jeg synes du skal vente.

Hvis hun ikke svarer, så kontakt jobcentret og spørg hvad deres svarfrist er, og hvis den bliver overskredet kan du klage til jobcenterchefen over det manglende svar.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2017, 11:34   #37
Ekko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2017
Indlæg: 73
Styrke: 7
Ekko er ny på vejen
Det er jo bare fordi, at mødet allerede skulle ligge i morgen kl. 10.30 og ved stadig ikke, om det skal foregå telefonisk eller om jeg modtager en ny tid til personlig fremmøde?
Ekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2017, 12:47   #38
Ekko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2017
Indlæg: 73
Styrke: 7
Ekko er ny på vejen
Jeg får lige lyst til at skrive en positiv update. Mit opfølgningsmøde med jobcentret foregik pr telefon og jeg er så heldig ikke at blive modregnet i sygedagpenge for den dag jeg var væk. Derudover har de vurderet, at jeg stadig er uarbejdsdygtig og berettiget til sygedagpenge og at vi ikke skal tale om mestringsforløb gennem dem før min næste opfølgning om en måned. Lige nu skal jeg bare deltage i behandling gennem psykiatrien og følge mine konsultationer hos lægen. Rådgiveren jeg talte med var rigtig sød og forstående, så det var virkelig rart.
Ekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2017, 18:40   #39
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvor er det godt med den positive opdatering!
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2018, 15:37   #40
Ekko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2017
Indlæg: 73
Styrke: 7
Ekko er ny på vejen
18 uger gået

Kære K10 brugere nu har jeg brug for råd og vejledning igen. Sagen er den, at jeg skal til møde med jobcentret enten i slutningen af januar eller starten af februar (det afhænger lidt af en omfattende tandbehandling). Til den tid vil jeg have modtaget sygedagpenge i 18 uger (ud af 22) og jeg er meget bekymret for, hvad jeg skal gøre nu.
Det er desværre ikke realistisk, at jeg er helt eller delvist arbejdsdygtig d. 4. marts, hvor mine sygedagpenge er opbrugt. Og jeg tvivler også på, at min a-kasse med min sygehistorie vil udbetale arbejdsløshedsdagpenge til mig igen, da jeg ikke kan stille mig til rådighed for job 30-37 timer ugentligt.
Som jeg ser det har jeg følgende muligheder:

1. Jeg ansøger om at få mine sygedagpenge forlænget, det vil blive svært har jobcentret advaret mig om. Jeg er i en situation hvor hverken egen læge eller psykiatrien kan sige noget om, hvornår og om jeg overhovedet bliver rask igen.
2. Jeg søger om at komme i jobafklaringsforløb. Det giver god mening for mig. Jeg har aldrig haft job, været psykisk syg i 18 år og min arbejdsevne er aldrig blevet vurderet. Derudover har jeg psykiske, sociale og sundhedsmæssige omstændigheder, der gør, at jeg har brug for mere støtte i forbindelse med at blive arbejdsdygtig. Altså jeg har mere omfattende problemer end arbejdsløshed. Så jeg tænker egentlig selv, at jeg skulle være berettiget til jobafklaringsforløb med ressourceforløbsydelse. Dog er jeg nervøs af to grunde. Den ene er, at jeg har hørt, at det er meget svært at få bevilget. Den anden er om det at få sådant et bevilget er ensbetydende med arbejdsprøvninger allerede fra marts-april, for det føler jeg mig slet ikke klar til. Psykiatrien har også lige anbefalet mig et behandlingstilbud to gange om ugen gennem et år, så hvordan jeg skal kunne arbejde ved siden af lige med det første ved jeg ikke helt.
3. Den sidste mulighed er kontanthjælp. Den løsning skræmmer mig rigtigt meget, på grund af ja alle rædselshistorierne, men også udsigten til at blive parkeret der i årevis og kastet rundt i alt muligt aktivering uden hensyn til mine diagnoser.

Jobcentret har endnu ikke talt om aktivering, de har ikke truet mig med raskmelding mod min vilje eller kontanthjælp endnu, men det lå i luften til det første møde, at de har en forhåbning om, at jeg raskmelder mig efter 22 uger og stiller mig til rådighed for job 25-30 timer om ugen minimum.
Jeg har ikke turde nævne mine ønsker om jobafklaring, da jeg ikke allerede i november ville sende et signal om, at det er min forventning at være langtidssygemeldt.
Nu er jeg ved at løbe tør for sygedagpenge og kunne godt tænke mig nogle råd til, hvordan jeg får bragt det med mine fremtidsudsigter op. Det er så småt begyndt at være en stressfaktor, at jeg ikke ved, hvad jeg skal leve af fra d. 30. marts og hvordan.
Ekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension