K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2011, 21:37   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
ja,jeg skal nok huske det hele-og jeg har fået afvide at jeg skal følges tæt.

Føler mig allerede forfuldt
Prøv at se det som en fordel, altså for dig.

Når de følger dig tæt kan de jo bedre observere hvordan du reagerer når det bliver "for meget" o.l.

Da jeg skulle i min sidste afprøvning spurgte jeg min jobkonsulent hvad jeg skulle gøre, hvis jeg en dag var nødt til at gå før tid p.g.a. smerter.
Svaret var, at jeg så skulle ringe til ham, så jeg talte i tlf. med min jobkonsulent hver eneste dag i de 3 mdr., på nær et par dage hvor han var fraværende.
Og jeg fik tilkendt min fp efter den afprøvning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 08:18   #12
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jo følges tæt men af anden aktør,så skal rande til opfølnings santaler også har allerede fået første tid

Og helt ærligt skulle det være nødvenddigt at ringe om det samme hver dag,eg syntes det er urimligt-og jeg hader snakke i tlf.ringer iøvigt kun ca 20minnutter om måneden så det bliver da en ekster udgift,og hos anden aktør tror jeg han bliver meget svær at få fat på job konsulenten,også.

Men jeg glæder mig bare til at komme igang jeg får grå hår af uvishenen.

Hi hi det med grå hår er til at tude over-jeg har været ved hudlæge,jeg bliver skallet med tiden,ikke så slemt som på billedet jeg fik vist blev der sagt-jeg har altid haft langt og meget hår på hovdet,men to gange for nyligt af forskellige spurte "hvad sker der med dit hår"-så fik lige det undersøgt-for mange mandlige homoner på toppen så hår røderne skubbet ud.

Man kan købe noget der måske kan rrde noget af hår men smør to gange dagligt,60ml.g ca 300kr
Man bliver så køn med aldderen.Jeg ender med ikke at være mange hår bedre end Kojak,men tilgænglæd får jeg nok et kraftigt overskæg hæ hæ

Iøvigt vognede jeg kl 5 med sendsygt ondt i overarm og 3 finger som havde de fået slag-den arm tager modet fra mig,har også mer og mer ondt i ryggen af de få timer jeg er hos anden aktør-os så er det bare for det skal se godt ud på papiret,men møder op de skal ikke kalde mig uvillig-så kravler afsted,selv om jeg ved der ingen ting vil ske før i næste uge ,men jeg kan jo også tage det som en tilvæning til flere smerter,som jeg jo nok ikke slipper for..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 04-03-2011 kl. 08:32.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 08:23   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jo følges tæt men af anden aktør,så skal rande til opfølnings santaler også

Og helt ærligt skulle det være nødvenddigtat ringe om det samme hver dag,eg syntes det er urimligt-og jeg hader snakke i tlf.ringer iøvigt kun ca 20minnutter om måneden så det bliver da en ekster udgift,og hos anden aktør tror jeg han bliver meget svær at få fat på,også.
Det skulle jo ikke være nødvendigt med opfølgningssamtaler når du er i afprøvning.
Er de opfølgningssamtaler hos den samme som står for arb.prøvningen?

M.h.t. mine daglige telefonsamtaler med jobkonsulenten så jeg det ikke som noget problem, han var et rigtig rart og ordentligt menneske.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 08:50   #14
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Mit svar kom før det spørsmål

Jeg tror slet ikke jeg ville kunne få en pension endnu-så skal jeg have noget fred,så skel jeg knokle for at klare 12½ time-ellers kan jeg jo godt høre her inde fra at så skal man ud og praktikke den til man kan 12½ time.

Men jeg er spændt på hvor det bære hen alt sammen,jeg har så ondt at jeg kun skriver med venster hånd,øv det der hvor man kalder det golf/tennisarm-har haft det over8 år,men man må ikke sige det er kronisk,uhelbredeligt,næ prøv nogle øvelse,men det har jeg gjort flere gange,det bliver bare være og være-jeg tror det er en arbejds skade men det vil ingen nok ikke sige det er.men 25 støvsugninger og stovsuger der skulle ind og ud af skabe samles og skeldes har nu sat sine spor-idag skal jeg kun støvsuge 10min så smærter det alle stæder på en gang.

Nå ikke mere piver ri her fra-men jeg skriver altså ikke under på jeg aligevel kommer til det
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 11:45   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
M.h.t. evt. pension husker jeg ikke hvor meget arb.evne du har, men det må din arb.prøvning jo vise.

Selvom din arb.prøvning viser meget får timer kan du godt risikere, at du alligevel bliver tilkendt fleks, og så er du da halvvejs til en fp, forstået på den måde, at så har kommunen erkendt, at du ikke kan klare dig på det ordinære arb.marked.

M.h.t. om en lidelse er stationær, eller om der er behandlingsmuligheder, så er det lægerne, der skal skrive disse ting.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 14:58   #16
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Jeg føler med dig.

PAS PÅ DIG SELV.
Sæt dig ned. Spørg efter arbejde hvor Du ikke skal bruge dine arme...

Er jo selv lige i det, men De er meget søde hos Metro hvor Jeg er. Det er et godt sted for mig.

Kæmpe kram og god week-end
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 15:46   #17
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg har ikke noget valg,jeg kan jo heller ikke bruge hovdet

Men nu tager jeg det bare som det kommer,de varikke så glade for den med butik der kun bruger frivillige,men på den anden side kan jeg få et forløb,hvor der bedre kan tages hendsyn til mig som jeg har det lige nu.Blev der sagt.

Den kan godkendes til vudering af arbejdsevnen men ikke bruges til at søge pension,og forstod godt min bekrymring om at det så vil blive ældre frivillige som måske ikke selv havde været på arbejdsmarket i flerer år,som så skal vuder min arbejdsevne.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 16:08   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Den kan godkendes til vudering af arbejdsevnen men ikke bruges til at søge pension

hvordan vil kommunen så vurdere til pension
det er vil arbejdsevnen det kommer an på
eller har de så en særlig mulighed, for at vurdere til pension
lyder lidt underligt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 16:32   #19
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Kram til cleo

Cleo skrev "jeg har ikke noget valg,jeg kan jo heller ikke bruge hovdet" Alle dine indlæg her viser at du godt kan bruge hovedet Slå ikke dig selv så hårdt - kommunen slår jo allerede - og du har ikke godt at flere slag. Held og lykke med det hele
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 16:46   #20
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Tak IDA jeg føler mig også helt mør banket nu godt det er weekend

Jeg skal revuders til flex-det er da tydeligt at det er bestemt på for hånd

Så skulle jeg ikke komme på på 12½ time og jeg vil søge pension så skal de vel bare finde en ny arbejdsprøvning,for så er den ikke god nok

Men jeg regner også med at med de rigtige hendsyn kan jeg lige klare det denne gang,men det bliver ikke uden at forøge mine smerter det ved jeg ,for sådanne er det bare når jeg er igang.så håberbare jeg kan tage det.

overvejer om en psykolog kan hjælpe en med det der smerte takling.
Kan ikke fungere i hovdet på mere milicin.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension