K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2006, 23:37   #1
mulle
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2006
Indlæg: 51
Styrke: 19
mulle er ny på vejen
timer i flex

hejsa .
nu er der noget jeg er nød til at have styr på :-)

har en god veninde der er ansat i flexjob , vi kom til at snakke om timer osv , hun fortæller så at der er svært at få det til at løbe rundt økonomisk efter hun gik 1 time ned om dagen , det undre mig bare at hun økonomisk kommer til at mærke det med ca 1600 kr om måneden udbetalt , jeg ser hendes lønseddel og før fik hun for 160 timer pr md , nu får hun for 129 timer om måneden , er det korrekt , hun arbejder 20 timer om ugen nu og har en løn på 12700 inden skat .

men efter hvad jeg har forstået skal hun have for 37 timer i ugen , og ikke kun 32,5 som hun får nu .. men hvordan er reglerne omkring de timer
mulle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2006, 00:02   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: timer i flex

det er 37 timer om ugen hun har ret til.

læs bogen om fleksjob NR 16 under nyttige links

godnat

Stella
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2006, 00:28   #3
mulle
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2006
Indlæg: 51
Styrke: 19
mulle er ny på vejen
RE: timer i flex

takker , det er næsten 400 timer hun er blevet snydt for , da dette har løbet siden 1-10-05 :@
mulle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2006, 00:37   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: timer i flex

jamen det er en klage sag til kommunen eller spørg SR-bistand på nettet eller fagforeningen...hun har ret til 37 timer og sådan er det ! som jeg forstår det er hun jo visiteret til fleksjob for længe siden og der gælder det for alle uanset hvad.

Der er også landsforeningen for fleks og skånejob

Lafs hedder den.

Fortæl hvad der sker i sagen
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2006, 00:48   #5
mulle
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2006
Indlæg: 51
Styrke: 19
mulle er ny på vejen
RE: timer i flex

ja , kan sq heller ikke forstå det , hun får jo løn direkte fra arbejdsgiver og alt det der , men nu har hun været der i næsten 2 år og ikke en gang er der blevet fuldt op på noget af det fra kommunens side , og hun ved jo ikke bedre og har stolt fuldt og fast på hun fik det rigtige , tror jeg vælger at tage med hende til et møde på kommunen , om ikke andet så for at forstå dette :@
mulle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2006, 00:59   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: timer i flex

måske betaler kommunen for 37 timer men arbejdsgiver giver kun for de 32 timer...kan man ikke se om kommunen betaler for 37 timer ? det kan desværre godt være at det er arbejdsgiver der snyder men undersøg om kommunen giver resterende løn op til de 37 timer ellers må en fra kommunen kontakte arbejdsgiveren....og ja gå du med det er altid bedre med 4 øjne.

Når de ikke følger op så kan alt jo ske...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2006, 01:07   #7
mulle
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2006
Indlæg: 51
Styrke: 19
mulle er ny på vejen
RE: timer i flex

jo kommunen giver det de gjorde fra starten , og indtil d 1-10-05 fik hun for 160,5 på lønseddel , og arbejdede 25 timer i ugen , derefter måtte hun gå 5 timer ned pr uge pga hun blev dårlig , altså til 20 timer , og samtid ændrede hendes lønseddel sig til 129,5 pr md og hun arbejder 20 ,,, ikke på noget tidspunkt siden hun startede , har kommunen fuldt op på det .

og efter hvad jeg havde læst mig til skulle hun have for 160,5 timer uanset om hun arbejder 20 eller 25 timer pr uge , da tilskuddet fra kommunen er 3/4 del .

og hun er yderst aktiv i de 20 timer hun er der , så ja , beklager men jeg er sikker på det er arbejdsgiveren der *snyder* hende , måske uvidenhed eller andet , men ret skal sq være ret , også for hende selv om hun ikke kan alle de regler der er
mulle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2006, 01:46   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: timer i flex

Nu ved jeg ikke hvilke fag det er hun arbejder inden for..
Men er hun ikke medlem af en fagforening, ellers kan hun skynde sig at melde sig ind i en, de tager også sager der går tilbage..
Evt kan de sørge for at hun får de penge hun har til gode...

Den eneste måde man kan blive betalte for mindre end 37 timer er hvis man er visiteret til fleks mens man er i deltidsjob, og det er først efter den nye lov er kommet at det gælder...

Lad os sige at hun arbejder på kontor .. så skal hun have overenskomst lønnen..
Hvis den er på 18.000 så skal hun have 18000 kr .. uanset hvad tilskud og alt er...

Jeg er feks lønnet funktionær .. jeg får 20000 om måneden det er hvad der står på min lønseddel og hvad kommunen refundere efter...

Alt det med refusion er mellem kommune og arbejdsgiver, hun skal simpelthen have en lønseddel lydene på det samme som hendes kollegaer ansat i samme stilling som hende... alt andet er plat og svindel...

Få hende til at løbe alt hvad hun kan ned til nærmeste fagforening.. sig til hende at hun skal tage alle sine lønseddeler med sig.

Det skal hun ikke finde sig i ...
Og du ville gøre hende en kæmpe tjeneste hvis du hjalp hende... det hun har fået i løn, svare ikke engang til ledighedsydelsen ...

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 21-11-2006, 08:43   #9
mulle
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2006
Indlæg: 51
Styrke: 19
mulle er ny på vejen
RE: timer i flex

der står intet på hendes lønseddel , udover de 129,5 timer a 99 kr , og arbejdsmarkedsbidrag og skat , til udbetaling 8300 kr

hun er SÅ bange for at gøre noget forkert at det desværre ikke er første gang hun bliver snydt , da hun stoler blindt på alt det system noget .

da det er en 1 mandsvirksomhed hun er ansat som hjælper i gør det lidt sværer , for hvad fagforening skal hun i , og hvad er en normal løn ca på det område osv osv , hun er ansat i en hundekennel som med hjælper ..

tusinde tak for jeres hjælp
mulle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2006, 09:35   #10
Horbelev
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2006
Indlæg: 22
Styrke: 19
Horbelev er ny på vejen
RE: timer i flex

Hej Mulle
Ja, jeg var lige ved at falde ned af stolen,da jeg læste dette indlæg.

Hvis hun er i flexjob skal hun have for 37 timer om ugen, uanset timeantallet hun arbejder.

Kontakt fagforeningen 3F. De kan også fortælle, hvilken overenskomst der er på området og man har også ret til en pensionsordning i forbindelse med ens ansættelsesforhold.

Hun kan også kontakte sin sagsbehandler på kommunen, det er jo svindel med flexjobsordningen arbejdsgiveren her fortager.

Mvh.Horbelev
Horbelev er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
regler om timer i flex(ny herinde) creek Spørgsmål ang fleksjob 6 08-11-2010 12:23
flex på under 5 timer....hvordan og hvor Wodpoulsen Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 27 25-09-2010 12:41
Hvormange timer i flex supersus At søge førtidspension 16 14-07-2010 21:05
Er der en grænse for timer på flex ? BS1973 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-12-2009 14:38
flex job på 30 timer sabrina Spørgsmål ang fleksjob 4 13-01-2008 20:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension