K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2013, 19:24   #61
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det kunne jo også tænkes.....

at det er Cavlingprisvinderen og os på K10 der bare misforstår, hvad der sker i vores samfund i disse tider. Vi er måske for følsomme?

KL udtaler omkring kritik fra Dansk Handikap Forbund:

"Formanden for Kommunernes Landsforenings social- og sundhedsudvalg, borgmester Anny Winther (V) fra Rebild, beklager handicapforbundets kritik, men hun mener ikke, at det er kommunernes sagsbehandling, der svigter."

http://www.tv2oj.dk/artikel/146759:I...d-til-kommuner

Bemærk at det netop er borgmesteren fra Rebild kommune der udtaler, i dette tilfælde for sit ekstrajob, som socialudvalgsformand i KL. Det er svært med de forskellige kasketter de har, hvem er hvem og hvad udtaler de? På hvilke vegne? Vi vender lige kasketten så udtalelserne passer.

Som Cavlingprismodtageren skrev om hvad der foregik i hendes kommune

http://m.epn.dk/medier/article4970102.ece

Forleden dag så jeg mig nødsaget til også at skrive til denne borgmester fordi de havde sat deres sociale sagsbehandlingsfriseter, Retssikkerhedsloven, ud af spil, ved at fjerne dem. Den lille fejl blev rettet omgående.

Så hvilken verden KL politikeren befinder sig er spændende.

Men det kunne jo være hun har ret i følgende udsagn?.:
"men hun mener ikke, at det er kommunernes sagsbehandling, der svigter"

...... og alle andre der ikke har forstået noget som helst.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 04-01-2013 kl. 19:27.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-01-2013, 00:20   #62
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Lidt på spidsen tænker jeg også - man ved sgu da hvornår man er i et forhold, hvor svært kan det være? Det er da ikke noget jeg som person behøver en liste for at finde ud af. Det er noget jeg ved med mig selv.

Samtidig skal der vel også være plads til ''løse forhold'' altså et forhold, hvor man kun ses nogen gange, og hvor man ikke er SÅ interesseret i hinanden, at man lige frem vil flytte sammen.
Nu hvor vi lever i 2013 mener jeg godt, at man kan være i et fast forhold og alligevel være reelt enlig.
Et forhold kan vel godt være fast selvom man ikke lever sammen, eller har nogen form for fælles økonomi.
Der findes jo mange måder, at være "i et forhold" på.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Boras Se meddelelser
men kommunens ansatte køber måske også sko uden, at prøve dem først.
De køber s'gi nok også bil uden at prøvekøre den først.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Jeg er ikke tryg ved den her ’ dem og os’.
Den vil også blive rigtig svær når først mange dagpengemodtagere ryger på kh.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2013, 01:26   #63
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Jeg vil lige indskyde at da jeg selv fremlagde overfor kommunen hvad min forholds situation var med min kæreste, gav de mig en 6 måneders "prøve periode" hvor jeg kunne beholde min reel enlig status.

Men de var nok bare overrasket over min ærlighed og jeg ved på ingen måder om andre sagsbehandlere eller kommuner vil handle på samme måde.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2013, 01:56   #64
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen sådan helt personligt...der vil jeg da håbe at det hænger sådan sammen Peter...at vi bare er for følsomme og ikke kan forstå tingene...

At der er så mange mennesker der faktisk har gået til bunds med seriøse undersøgelser på området som feks ham der har vundet Cavlingprisen og alle de ting som dem uden for fællesskabet oplever hver dag.....

At vi bare alle sammen tager fejl...og at det er fordi vi alle sammen er for følsomme...og at det hele slet ikke hænger sådan sammen som vi tror..

Omvendt...ville det så ikke netop være det man ville sige og prøve at bilde folk ind...
  • hvis man var ved at fjerne en stor befolkningsgruppe fra fællesskabet....
  • hvis man var ved at fjerne retssikkerheden fra folk...som er uden for fællesskabet...
  • hvis man var ved at fjerne muligheden for at klage over deres beslutninger.....
  • hvis man var ved at forringe alle de ting for dem uden for fællesskabet....
  • hvis man var ved at fjerne muligheden for dem uden for fællesskabet at de kunne finde sammen med et andet menneske...

Desværre så tror jeg bare at de ting vi har set indtil nu.....bare er starten af det store oprør....folk der slår sagsbehandlere ihjel.....folk der kører deres bil helt ind i borgerservice....folk der går amok på gader og stræder osv osv....

Desperate mennesker.....de laver desperate ting....jo mere desperate folk bliver....ja jo mere desperate ting vil de lave...

Nej jeg synes ikke at det er okay at slå sagsbehandlere ihjel eller for den sags skyld kører sin bil ind i borgerservice...heller ikke engang selv det er på en søndag hvor der ikke er nogen der kan komme til skade...mere hvis nogen nu skulle få den opfattelse at jeg synes disse ting er okay..

Mange gange vil et desperat menneske gå efter den der er lige for...jobkonsulenten, sagsbehandleren, behandleren, borgerservice osv...dem der fører alle disse vanvittige regler ud i livet...fører dem ud i livet for dem som har bestemt hvordan tingene skal være...for dem som har bestemt hvem der må være i det fine fællesskab og hvem der ikke må være med i fællesskabet...

Man kan måske håbe på at når der er nok mennesker der bliver desperate nok....at de så måske vil kunne samle sig i en stor gruppe og lade tingene gå ud over dem som har lavet alle disse vanvittige regler....alle disse specielle regler....til alle de specielle mennesker som de har bestemt ikke må være i deres fællesskab...

De fleste mennesker....ja de ønsker selvfølgelig ikke at der skal være oprør eller anden form for ballade....

Men desperate mennesker...ja de vil lave desperate ting...det er fakta...

Personligt priser jeg mig lykkelig over at jeg ikke er en af dem der står i forreste række de kommende år og skal praktisere alle disse specielle regler over for alle dem der ikke må være med i det fine fællesskab...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2013, 03:15   #65
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja pyha, helt enig Web.

Tænker også, at ret mange sagsbehandlere er utrolig dårlige formidlere - jeg kender det fra min egen sag, en del sagsbehandlere havde bare ingen empati, de var kolde, lige glade, ofte sure, snerrende og slet og ret typer man af bar afmagt simpelthen fik lyst til at kvæle med de bare næver!!!
Men der var også sagsbehandlere der udviste empati, medfølelse, forståelse og som VIRKELIG kunne formidle et ubehageligt budskab, med ren og skær venlighed, og som liiige kunne give én et kram og en skulder, når budskabet bare sejlede for øjnene af én fordi man følte sig ensom i situationen.

Nogen sagsbehandlere er bare fra helvede, og andre fra himlen, og sådan er dét!!
Og jeg ved lige præcis godt hvem det er der får en på hatten engang i mellem, og hvem det er, der får sendt en buket efter en lang og opslidende sag.

Jeg er modstander af vold, men jeg ved godt hvad som tricker det!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2013, 11:21   #66
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Vil starte med at sige to ting: jeg kan underligt nok ikke komme ind på det link til Borger.dk, Peter lagde ind i indlæg #1, så jeg har ikke læst teksten derinde. Og jeg går absolut ikke ind for snyd med offentlige midler af nogen art! Det er vores allesammens penge og ingen er hævet over andre i forhold til at afgøre, hvad de penge skal bruges til.

Men når det er sagt, så kan den måde kommunerne behandler sager, hvor der er mistanke om socialt snyd godt nok gøre mig rigtig vred! Socialt bedrageri er en lovovertrædelse og hører dermed hjemme i retsvæsenet, hvor politiet kan efterforske og afhøre (med en sigtedes rettigheder!) og domstole kan idømme. Folk, der er på offentlige ydelser, er ofte folk i en meget sårbar situation, og der ligner det altså ikke noget, at en eller anden kontrolgruppe med gud ved, hvilken kontoruddannelse skal agere både politi og domstol i én og samme instans! Ombudsmanden har kritiseret det 1) og Ankestyrelse har underkendt bl.a. Holbæk kommune i sager om socialt bedrageri 2).

Måske er det på baggrund af netop disse to sager, at kommunerne nu opfordre folk, der har mistanke om socialt snyd til også at dokumenterer det, fx med fotos... Jamen, hvor er vi da henne?! Skal den brede befolkning nu også til at overtage politiopgaver og efterforske en egen mistanke om snyd ved at ligge på lur i ligusterhækken med måsen lige i vejret?! Det er så vidt jeg ved rent faktisk (stadig!) ulovligt at tage fotos af folk hemmeligt og i deres eget hjem jf Straffelovens § 264a: 3)

Citat:
§ 264 a. Den, som uberettiget fotograferer personer, der befinder sig på et ikke frit tilgængeligt sted, straffes med bøde eller fængsel indtil 6 måneder. Det samme gælder den, der ved hjælp af kikkert eller andet apparat uberettiget iagttager sådanne personer.

Jeg er med på, at jeg som førtidspensionist er underlagt en vis kontrol, fordi jeg er på offentligt ydelser. Men der falder altså brænde, hvis nogen tager billeder af mig i privaten og bruger det til (anonymt!) at beskylde mig for socialt bedrageri!

Og hvad har de tænkt sig, at et foto i disse photoshop-tider skal bevise...??? Hvad beviser selv et ikke-manipuleret foto...? Hvad er de ude efter..? Et foto af to, der står på fortorvet og omarmer hinanden - er det bevis for, at de ikke er reelt enlige? Det kunne jo være bror og søster... Et foto af to, der går arm i arm - er det bevis for, at de er samboende? Det kunne være én der hjælper en bekendt, der var syg, til læge... Et foto af en ftp, der ligge på alle fire i haven og lægger fliser - er det bevis for, at vedkommende har snydt sig til ftp'en? Det kunne jo være, at ftp'eren havde fået tilkendt ftp helt efter bogen pga psykiske lidelser, men ikke syntes det ragede naboerne, så han sagde bare, det var pga ryggen...

Nej, det er simpelt hen for langt ude... Og så opfordrer kommunerne borgerne, der har en mistanke om snyd til, at de selv skal risikere at begå en ulovlighed, ved at tage efterforskningen i egen hånd... Jeg kan kun opfordre til, at man forholder sig kritisk overfor det. Det er kommunens ansvar evt via politianmeldelse, at tilvejebringe beviser for snyden ikke borgernes! Og som førtidspensionist, kontanthjælpsmodtager, dagpengemodtager mv har man altså stadig ret til et privatliv...!

Så Peter, kom frit frem med dit kamera! Jeg har godt set dig!



1) Link til Ombudsmandens udtalelse: http://www.ombudsmanden.dk/find/udta...er/2012-8/pdf/

2) Link til artikel om Asts afgørelse: http://www.information.dk/316175

3) Link til Straffeloven: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=142912
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2013, 15:11   #67
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
100% Enig web.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Sjovt så hurtigt folk kan vælge at angive andre....og synes at det er helt i orden at systemet sætter disse stikker sider op....

Jo jo selvfølgelig skal folk helst ikke snyde...men hvorfor skal man absolut kun gå efter de små fisk...

Men hvor er alle dem som råber op efter at vi kan få nogle stikker sider op omkring dem der fusker i kommunerne....sagsbehandlere, jobkonsulenter, ledere, borgmestere og videre op....

Der skal selvfølgelig være en lige så hård straf for disse system fuskere...ja den burde vel egentlig være hårdere for dem når de nu sidder og administrere selve systemet....og ikke bare et klap over fingrene som er det værste der kan ske for dem nu...

Sjovt at det lige som er helt okay med befolkningen at selvfølgelig skal vi gå efter alle de små fuskere.....men ingen råber op om at få sider sat op så vi kan gå efter dem der virkelig snyder....for mere end mange penge...

Sørgelig udvikling..
meget sørgelig - og når "magtens tinde" (statsministeren) snyder - så sker der ikke andet, end at der bliver nedsat en undersøgelseskommission til en hulens masse millioner skattekroner - og hende sker der intet med.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2013, 23:17   #68
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvornår har Statsministeren snydt - og med hvad???
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2013, 00:57   #69
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Måske hentydes der til at hun skriftligt , og med måneders mellemrum giver henholdsvis skat og justitsministeriet modstridende oplysninger om mandens opholdssted.

Til justitsministeriet oplyser hun at manden i årevis har opholdt sig her i landet hver weekend , så han kan blive medejer af huset. Til skat var det væsentligt mindre. Hvilket medførte han nøjedes med at blive betragtet som skattepligtig i lukrative Schweiz.

Selv har hun efterfølgende forklaret der var tale om en svipser. Det kan man jo vælge at tro på eller ej :-)

Sidst redigeret af halse; 06-01-2013 kl. 01:05.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2013, 03:56   #70
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nåå dét, ja hun er nok ikke alene om at begå svipsere, og med de indtægter de begge har - og det beløb der var blevet ''snydt for'' så er jeg sikker på det må være en svipser, så vidt jeg husker, var det latterligt lavt (for folk af deres stand altså!)

Men så fik hun så en revisor til at holde styr på sagerne....hihihi
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunal appel: Meld din nabo! buster Politik og Samfund 44 10-04-2010 13:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension