K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2011, 00:21   #241
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa EE

Nu er der jo ikke tale om en forlængelse after 52 uger, men om, at de stoppede mine sdp efter godt 5 måneder med den begrundelse at nu var jeg ikke syg mere, så det drejer sig om, at få genoptaget mine sdp.

Knuzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 11:31   #242
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Hejsa EE

Nu er der jo ikke tale om en forlængelse after 52 uger, men om, at de stoppede mine sdp efter godt 5 måneder med den begrundelse at nu var jeg ikke syg mere, så det drejer sig om, at få genoptaget mine sdp.

Knuzz
Ja det er også rigtigt , men det må jo være de samme regler de arbejder efter og hvis psykiateren skriver at din lidelse er stationær og at du ikke bør tilskrives det ordinære arbejdsmarked pt. men skal afklares via arbejdsprøvning, jamen så bør du stadig være på og få sdp. med tilbagevirkende kraft.

Jeg forstår heller ikke hvorfor Krifa ikke får oplyst og videre oplyser til dig hvorfor du ikke kan få genoptaget dine sdp. At man bare æder hvad det nej, der bliver oplyst fra kommunen af, er for sløvt som jeg ser det.

Ryk for den afgørelse så du kan se hvad det går ud på.


EE, der lige har anmodet om dit venskab på K10 :-))))
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 11:45   #243
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa EE

Jeg har tænkt mig, at ringe til sb i kth afdelingen og spørge hende, hvad formålet er med, at jeg er i arb.prøvning gennem dem, når sdp afd. igen nægter at genoptage mine sdp.

Jeg har endnu ikke modtaget noget vedr. afslaget.

Jeg har accepteret og takker for dit venskab.

Knuzzzz

Sidst redigeret af tlf_dame; 16-02-2011 kl. 12:06.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 14:35   #244
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Så har jeg idag prøvet at ringe til sb i sdp afdelingen på kommunen, for at høre, hvad årsagen er til, at de fortsat fastholder stoppet mine sdp. Jeg ved så ikke hvornår jeg får papirerne i sagen tilsendt.

Hun ville ikke oplyse mig årsagen og i øvrigt sad hun nu og var ved at lave min resourceprofil, så den kan sendes til mig til gennemgang og hun var så flabet at sige, at hun jo ikke kunne gøre tingene færdige når jeg bliver med at ringe, det skal lige siges, at det er første gang jeg har ringet om det.

Jeg har også talt med sb i Krifa og han siger, at vi skal klage med det samme, for denne sag er behæftet med så mange fejl, at de bliver nødt til at genoptage den. så må jeg /vi håbe, at det går hurtigt, så vi ikke bliver nødt til at gå fra hus og hjem.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 16:00   #245
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Så er det da bare i den grad med at komme efter dem, når der til med er mega mange fejl i din sag.

Det er umenneskeligt at sagsbehandlere opfører sig på den måde, hvad f... går der af hende i at give dig et hint om begrundelsen !??

Du må få en tidshorisont fra din sbér ved Krifa omkring klage sagen og pointere at det er yderst vigtigt at den bliver fulgt til dørs af hensyn til jeres økonomi og eksistens. Det kunne da lyde som om Krifa har set muligheden i genoptagelsen efterhånden.

Håber at I kan få det til at løbe rundt øko alligevel. En klagesag skal vel igen over kommunen og derefter BAN, hvis kommunen ikke selv kan indse fejlene !!?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 17:21   #246
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa EE

Ja du kan tro, vi skal klage, når vi har resultatet....

Jamen det er bestemt ikke første gange jeg har fået et beskidt svar fra hende.... hun opfører sig som en lille dronning.

Når vi har papirerne, har vi en måned til at klage i og det sammen har kommunen når det har modtaget vores klage, derefter kan det så blive aktuelt, med at sende den til BAN, men jeg håber ikke, at det kommer så langt, men nu må vi se. Sidste gang vi klagede, var de hverken til at hugge eller stikke i.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 08:54   #247
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Nyt i min sag

Så fik jeg endelig min resourceprofil til gennemlæsning i lørdags, den var blevet rekonstrueret d, 16 + 17/2-11, det er godt nok temmelig sent at lave den og hold da op en masse kommentarer jeg havde til den, de fyldte hele 5 sider.

Der stod i følgebrevet, at de endnu engang fastholdt deres mening om stop af sdp, men udover det, så skrev hun, at jeg skulle skynde mig at returnere rp, så den kunne komme med i afgørelse...... hvad skal man så udlede af det.... er den afgjort eller hvad ????

Rp var så fuld af hendes egne meninger, så man skulle tro det er løgn, så det blev kraftigt kommenteret ligeledes, kom der kommentarer om hvordan de har kunnet lave de 2 afgørelser, når hverken mine kommentarer, arbejdsprøvning eller andre oplysninger fra egen læge og egen psykiater var tilstede....

Desuden så havde deres psykiater skrevet, at det ville være godt, at jeg også kom til psykolog og det sagde min SB i Krifa, at SB på kommunen havde sagt, at jeg skulle og da jeg så ville søge enkeltydelse til det, ringede hende fra den afd. til SB på sdpkontoret og der sagde hun, at jeg ikke skulle det... forvirret, se næste afsnit om min sag...

Ha' en god dag

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 10:17   #248
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Td,

Du har da fået noget at se til med den ressource profil, ser det ud til. Du skal endelig få griflet dine kommentarer ned til den og jeg formoder også at du vil tale med din SB i Krifa herom.

Hvad er deres begrundelse for at fastholde stop af sdp. ? Hvad siger den seneste psykiatriske erklæring omkring din helbredsmæssige afklaring ? Hvis din lidelse ikke skønnes at være stationær kan det være meget svært at opnå sdp. igen.

Sikke en sag du har dig der, husk også ikke at ringe for meget til de forskellige men få det kørt på skrift, så du har noget at "hænge din hat på". God arbejdslyst og god dag.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 19:01   #249
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa EE

Ja mon ikke det var lidt af et arbejde.... men hun har fået råt for usødet fra mig og jeg har haft sendt det til min SB i Krifa og vi fik rettet det til, så jeg ikke kan komme i klemme.... og den er afleveret personligt på jobcentret og jeg har sørget for, at få en kvittering også på det jeg tidligere har afleveret. Min SB hos Krifa vil rykke hende for svar på fredag.

Den med psykologen er heldigvis ikke blevet til noget alligevel...

De har så vidt jeg kan se, ikke angivet nogen årsag, men nu hævder hun jo også, at hun mangler mine kommentarer til afgørelse.... så jeg ved ikke hvad jeg skal tro på...

Ja jeg må indrømme, at det er blevet en tung sag, så var jeg ikke syg i forvejen, så er jeg da dælme blevet det

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 21:39   #250
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Arbejdsprøvning

Jeg er jo i arbejdsprøvning på kontor og er sat til 20 timer til at starte med og skulle så i løbet af 7 uger øges til 37 timer, men kan kun klare 2½ - 3 timer dagligt og er fuldstændig bombet når jeg kommer hjem og har overhovedet ingen overskud tilbage til det hjemlige eller social samvær.

Dette har jeg så fået at vide, at det er sagen uvedkommende af SB i kth-afdelingen, dette synes jeg da er ret væsentlig, da jeg må gå i seng når jeg kommer hjem og ikke kan lave nogle af de daglige pligter, men overdrage dem til min mand, som har en disk og heller ikke har resourcerne til det.

Jeg har fået at vide af min mentor, at hvis jeg ikke kommer op i timeantal, så risikerer jeg, at blive sendt ud i et nyt forløb, fordi de ikke kan vurdere mig på de timer jeg kan klare.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge ette74 Alt det andet 13 20-07-2010 11:41
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension