K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2013, 07:49   #1
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
job imens man afventer fleksvisitation.

Jeg har søgt om at blive visiteret til fleksjob. Er pt henvist til kontanthjælp som jeg ikke kan få da jeg er gift.
Jeg kan arbejde 17-18 timer om ugen. Da økonomien jo er i ruiner overvejer jeg at lede efter et job på 15-18 timer. Men jeg er så nervøs for at kommunen vil bruge det i mod mig, og sige "Du har opnået beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked, så du kan ikke godkendes til fleksjob".
Hvad mener I om det?
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 09:02   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er nok fifty fifty chance, selvfølig vil du ikke arbejde fuldtid men kommer du op på 15-18 timer uden skånebehov, er der nok en stor mulighed for de siger, du kan klarer dig selv, så hvis du er tæt på afslutning, er det en stor risiko, at tage.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 12:52   #3
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
jjson tak for svar.
Stiller lige et spg mere...
Når kommunen skal tage stilling til om man kan visiteres til fleksjob, tager de så også med i betragtning om man kan opnå beskæftigelse på "ordinære vilkår" selv om time antallet og dermed lønniveauet vil blive så lavt at det er umuligt at leve af (er forsøger)?
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 13:16   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja det gør de, hvis du ikke har skåne behov, så har du jo heller nedsat arbejds evne men nedsat tid kan jo også være et skånebehov.

Men finder du for mange timer, er du jo selvforsøgende.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 14:05   #5
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Jeg ville ikke gøre det. For kan du gå ud og finde et job på de timer og klare det. Så må det jo betyde, at du godt kan klare dig på det. Og hvorfor, skulle de så bruge penge på dig.
Så selv om, det jo er et spørgsmål om at overleve, så tror jeg desværre ikke, at de vil se på det, på samme måde.
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 19:37   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
De plejer at operere med at kravet om væsentligt nedsat arbejdsevne skal være 50 % eller under..

Og 50 % af 37 timer er 18,5 timer om ugen.

Så kan du klare mere end 18,5 time om ugen i ordinært job uden en masse skånehensyn, vil de kunne give afslag på fleks ud fra betragtningen om at din arbejdsevne ikke er væsentligt nedsat, og at du henvises til at klare dig selv som selvforsørgende.

Hvis du så som forsørger har under de 13.500 som man kan få i kontanthjælp, kan du måske blive suppleret op til det.. ved det ikke, men det kunne være en mulighed.

Men finder du selv et job på 17 timer, vil de måske give afslag fordi de mener at du sikkert kan trænes op til 19 timer så...
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 08:54   #7
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Mange tak for jeres input...
Jeg kan arbejde mellem 15 og 18 timer, der til kommer en række skånehensyn pga psykiske begrænsninger. I 4 mdr praktik havde jeg ca. 17,5 time effektiv ud af en uge på 25 timer. Jeg mødte mit absolutte loft i den periode.

Jeg vil ikke kunne varetage et alm job på sigt hvor der ikke tages hensyn til mine begrænsninger, og kan ikke arbejde flere timer end 15-18 effektiv, og skal have omkring 25 timer på arbejdspladsen for at yde dette da jeg har brug for løbende pauser igennem dagen.

Jeg føler mig blot tvunget til at se bort fra min sygdom og arbejde til den sætter endnu flere begrænsninger, og jeg bliver mere dårlig...for jeg kan jo ikke leve af ingen ting.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 13:44   #8
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Jeg har samme problemstilling som dig...

Men jeg har fået et job på max. 8 timer om ugen (en dag), og jeg er lykkelig for det! Hvad kommunen siger til dette, ved jeg ikke. Men nu har jeg ventet 9 måneder på svar fra dem omkring fleksansøgning, og nu går der yderligere op til 7 måneder (min.), da styrelserne er lagt sammen

Var i maj/juni 2012 i en arbejdsprøvning, der sagde 9 timer/ugen fordelt på 3 dage.

Jeg får tab af erhvervsevne (ca. 10.000) + den slat jeg tjener ved siden af, så jeg er heldigere stillet end dig.

Held og lykke hvad end du beslutter dig for.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 16:16   #9
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Hej Mumrik. Tak for svar!
Har du virkelig fået afslag på fleksjob med en arbejdsevne der ligger på 9 timer om ugen? Hvordan kan de dog det?

Jeg skal til lægen i næste uge og have udfyldt en ansøgning om udbetaling af tabt arbejdsevne. Men jeg tør næsten ikke håbe på at det bliver godkendt. Har fået så mange skuffelser det sidste halvandet år...

Dejligt at du har fundet et job på det antal timer du magter, og skønt at din forsikring dækker. Jeg krydser fingre for at du får medhold i Ankestyrelsen.

Jeg har også et møde med min sagsbehandler i næste uge vedr. min ansøgning om at blive visiteret til fleksjob. Men her tør jeg da slet ikke håbe på noget!

Det er så nedbrydende når hele ens tilværelse balancerer på en knivsæg
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 17:00   #10
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ZikZak Se meddelelser
Hej Mumrik. Tak for svar!
Har du virkelig fået afslag på fleksjob med en arbejdsevne der ligger på 9 timer om ugen? Hvordan kan de dog det?

Jeg skal til lægen i næste uge og have udfyldt en ansøgning om udbetaling af tabt arbejdsevne. Men jeg tør næsten ikke håbe på at det bliver godkendt. Har fået så mange skuffelser det sidste halvandet år...

Dejligt at du har fundet et job på det antal timer du magter, og skønt at din forsikring dækker. Jeg krydser fingre for at du får medhold i Ankestyrelsen.

Jeg har også et møde med min sagsbehandler i næste uge vedr. min ansøgning om at blive visiteret til fleksjob. Men her tør jeg da slet ikke håbe på noget!

Det er så nedbrydende når hele ens tilværelse balancerer på en knivsæg
Så lidt

Ja, fik afslag var endda til en neuropsykologisk undersøgelse, som jobcenteret havde foranlediget. Denne test, som blev grundigt beskrevet af neuropsykologen, sagde stort set det samme som speciallægeerklæring(erne): kognitive nedsættelser (koncentration, hukommelse), varigt nedsat erhvervsevne osv.

Med denne/disse erklæringer + arbejdsprøvningen burde den ligge lige til højrebenet, men det blev afslag... Selv sagsbeh. i jobcenteret var overrasket og sagde "jeg synes, du skal klage". Det er så her jeg er nu. Anke blev sendt til BAN jan. 2013 og nu videre til fælles ankestyrelse, og her kan jeg så regne med, at der yderligere 7 måneder

Økonomien sejler, huset har vi prøvet at sælge. Vi har skåret helt ind til benet, vi kan ikke skære mere fra nu. Derfor har jeg - gennem mit netværk - fået dette skønne job en gang om ugen.

Håber på at du får tab af erhvervsevne Din arbejdsevne skal være under halvdelen, ihvertfald i mit pensionsselskab. Deres lægekonsulent har ud fra mine læge-/speciallægeerklæringer vurderet min arbejdsevne til under halvdelen. Men det mener kommunen åbenbart ikke, selvom de har fået samme papirer...

Lad mig høre hvordan det går med dine møder, måske kan jeg hjælpe dig yderligere
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Facebookgruppe for alle os, som har opbrugt sygedagpengene, og stadig afventer på kom charlotte1969 Politik og Samfund 4 27-08-2012 08:13
Afventer, på kontanthj, kapitalpension, skat nevermind Alt det andet 15 10-06-2012 10:50
imens jeg venter (køb af hus) ?? Sabina Dit og Dat 6 09-08-2011 15:33
Sygedagpengestop / Afventer speciallægeerklæring Bobsy1974 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 31-05-2011 19:59
Må man læse imens man flex-jobber? mukke Alt det andet 0 07-05-2009 12:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension