K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2019, 08:07   #1
Snehund
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2016
Indlæg: 12
Styrke: 8
Snehund er ny på vejen
Barnets første sygedag

Har man ret til barnets første sygedag, når man er på Jobafklaringsforløb og i praktik?

Nogle steder står der, at det afhænger af overenskomsten, men jeg er vel ikke ansat under en overenskomst pt?

Mvh Karin
Snehund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2019, 08:50   #2
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Når man modtager offentlig forsørgelse er du ikke berettiget på forhånd, og selvom de kalder det noget forskelligt (kontanthjælp, ledighedsydelse osv.) så er det offentlig forsørgelse!

"Hvis dit barn bliver syg

I de fleste job kan du få fri på dit barns første sygedag på samme måde, som du selv har mulighed for at få løn eller dagpenge under sygdom.

Den samme mulighed har du ikke, når du modtager kontanthjælp. Kontakt din beskæftigelsesmedarbejder, hvis du er i tvivl."


Kilde: https://rebild.dk/borger/arbejde-og-...-kontanthjaelp
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2019, 21:42   #3
Snehund
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2016
Indlæg: 12
Styrke: 8
Snehund er ny på vejen
Question Barnets første sygedag

Ok tak.

For at gøre det endnu mere kringlet får jeg pt ikke offentligt forsørgelse, da jeg har fået tildelt en midlertidig ydelse fra pensionskassen. Men jeg tænker, at det nok er samme regler alligevel. Bare ikke til at få klart svar på dette spørgsmål nogen steder...
Snehund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2019, 07:58   #4
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Hvis jeg forstår det korrekt, så er du tilknyttet et forløb, som er gennem din kommune. Derfor, selvom du måske pt. ikke modtager offentlig forsørgelse, så er kommunen din "arbejdsgiver", og derfor er det dem du skal rådføre dig hos, om du kan få barn-syg!

Det er din "arbejdsgiver" uanset hvilken det er, der kan oplyse dig om reglerne.

Sidst redigeret af fatternada; 31-10-2019 kl. 08:01.
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension