K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2011, 17:46   #1
Marck b
På vej til at lære K10
 
Marck bs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2011
Lokation: Bor på vesterbro i København
Alder: 46
Indlæg: 1
Styrke: 0
Marck b er ny på vejen
En lidt tung historie

Hej alle her på K10

Jeg er ny her på K10, hedder Marck er 33 år, uddannet tømrer og bor på Vesterbro i København og har efterhånden været sygemeldt i systemet siden 2005. Jeg vil prøve at gøre min historie og spørgsmål så kort og præcist så muligt selv om det er lidt svært men håber at i vil prøve at hjælpe for det har jeg virkelig brug for nu.

Men jo til sagen som startede i 2005 hvor jeg på mit arbejde som grønt cykelbud styrter da jeg får et smæld i ryggen og får efterfølgende konstateret en diskusprolaps i Lænden ved L4/L5. Jeg bliver sygemeldt og prøver med fysioterapi at træne smerterne i mit højre ben væk. Da det ikke giver nævneværdige resultater bliver jeg tilbudt en operation og jeg siger ja tak da jeg ikke kan lave med de forfærdelige nerve smerter. Operationen går dog ikke så godt og der opstår flere komplikationer under den feks. en tang der holdt mine nerver brækker og de må bruge 45 min på at få den ud igen, hvilket har givet mig en masse arvæv i og omkring det område de rodede rundt i. De værste smerter i mine ben er væk efter operationen men kommer igen efter at arvæv har udviklet sig. Jeg bliver genoptrænet på frederiksberg hospital i 2 omgange da den første ikke hjælper meget. Her kommer en lang periode 2006 - 2009 hvor jeg slås med kommunen om at komme i revalidering da jeg ikke længere kan være tømrer, og finder selv flere gode forslag på uddannelser som jeg får afslag på 2 gange. Jeg er ude i flere af kommunens private tiltag for at blive afklaret og klar til arbejde feks Springbræt, ITK 2, Contra. I slutningen af 2009 bliver jeg tilbudt en 9 måneders virksomheds praktik for at afklare om jeg kan arbejde på fuld tid og ellers være klar til at komme i gang med en uddannelse på revalidering. Jeg kommer i et projekthus for unge på Vesterbro hvor jeg skal virke som sparrings partner, vicevært og projekt rådgiver for de unge på stedet. Der sker dog det at jeg 1 måned før jeg er færdig med de 9 måneder for et brev om at jeg er rask meldt og skal forsørge mig selv på normale vilkår da jeg har kunne arbejde på normal tid som jeg slet slet ikke er kommet til på stedet der var ret dårlig for mig af mange årsager (Tunge løft, ingen faste rammer eller møde tider, etc etc) Og rigtig dårlig kommunikation med min social rådgiver på springbræt gør at alt ser ud til at gå godt for kommunen. Så sker der så det at jeg 14 dage før jeg er færdig med min virksomheds praktik laver et rigtig dumt løft og pådrager mig en ny diskusprolaps på samme sted som jeg har haft før og må sygemelde mig i praktikken og ved kommunen der dog siger at det eneste jeg kan gøre er at søge kontant hjælp fra den dato min praktik er slut.
men så vidt jeg kan læse i loven vil jeg have ret til sygedag penge fra den dag jeg kom til skade og jeg har lige fået min arbejdsskade sag anerkendt med et mén på 5% sat ned fra 12 % fordi jeg havde haft en diskos der før(den sag blev ikke anerkendt som arbejdsskade tilbage i 2005) Er der noget jeg kan gøre og ved nogen hvor man skal gå hen for at høre om man har ret til sygedagpenge ?
Jeg er kommet der til hvor det hele ligesom ikke kan hænge sammen mere jeg er ved at pakke mine ting for jeg skal sælge min lejlighed da jeg ikke har råd til at bo i min lejlighed, gassen er lukket og venter kun på at de kommer og lukker for strømmen en af de næste dage. Det hele bliver bare lidt svært når man ikke kan gøre noget selv og ikke har penge til at betale nogen for at gøre det og kan tilføje at jeg har faste udgifter på 8000 kr til lejlighed og lån og får udbetalt 9.400 i kontant hjælp

skal nok uddybe hvis der mangler noget
MVH Marck
Marck b er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 17:54   #2
henningv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Lokation: hedensted
Indlæg: 176
Styrke: 0
henningv er ny på vejen
du har ikke mulighed for at få midlertidligt stop på dine lån, og så lave en afdragsordning på gas og el ?? bare sådan som nød løsning her og nu ?
henningv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 19:42   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Som jeg læser det du skriver har du ikke ret til sygedagpenge.

Jeg går ud fra du kom på sygedagpenge da du blev syg første gang, for så at få retten til sygedagpenge igen skal du ud og arbejde som alm lønslave til du har optjent retten til dagpenge. Man optjener ikke ret til dagpenge mens man er på sygedagpenge, lige som man heller ikke gør mens man modtager KHJ.

Har du ikke optjent retten til dagpenge har du heller ikke ret til sygedagpenge.

Har du modtaget revaliderings ydelse har du IKKE optjent retten til dagpenge, men opstår der NY! sygdom, kan de regne 5 år tilbage, men her er jo ikke tale om en ny sygdom, her er tale om en gammel der er sprunget op igen. Den regel gælder kun ved noget der ikke var kendt ved indgåelse af revaliderings kontrakten, at du har dårlig ryg, at du skal passe på for ikke at dis´en skal springe op er altså ikke ny viden, det viste man allerede da kontrakten blev underskrevet.
Du kan heller ikke slå på at revalideringen var urealistisk, nu den viden forelå, fordi arbejdet ikke skånede din ryg, det er nemlig helt og holdent DIT ansvar, i det du skrev under, skrev du også under på st du kendte til ret og pligt = du skrev under på at det var dit eget ansvar.

Den med økonomien kender jeg ALT for meget til, jeg er sendt på ægtefældeforsørgelse, hvilket betyder at 5 næser skal leve for 3-4000 kr pr måned, her er der også skåret ned på ALT!" eneste sted vi ikke har skåret er internettet, bla fordi ungerne skal bruge det til lektier (de får lektier for på intranettet) og fordi jeg psykisk har brug for det fristed internettet giver mig, jeg vil simpelthen bryde sammen uden, men der ud over er der lukket for alt, ingen sport ingen gaver til ungerne, ingen fester, ingen gæster (der skal have andet end ren kaffe) ingen fornøjelser af nogen art, sådan er det bare.

Det bedste du kan gøre er at gå ned i din bank, og ligge kortene på bordet, nej det er ikke særlig behageligt, men de vil helt sikkert kunne hjælpe dig, få lagt lån sammen sætte nogle på stand by, hjælpe med hvor du skal bede om afdragsordninger osv osv, så der kan komme styr på sagerne, med det mener jeg ikke at du bliver gældfri, sådan lige foreløbig, men at der kommer ro på... div du skylder penge er også meget mere villige til at hjælpe dig lidt på vej hvis du har en plan for hvordan og hvornår.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
(AD)HD og ftp og lidt af min historie Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 13-05-2009 14:23
Det kommunale system er tung at danse med. Birdie56 Dit og Dat 12 15-01-2008 19:15
Lidt historie: Fra dåre til patient. Stella Politik og Samfund 7 10-10-2007 17:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension