K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2008, 14:36   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Åh nej! Det var da frygteligt lunamaria, jeg troede ellers at du nu endelig var kommet sikkert i havn, tja, man gør sig jo sine egne tanker når man læser om de andres historier i systemet - troede bestemt de havde forstået alvoren, suk.
Men man må åbenbart ikke tage noget for givet, sikkerheden SKAL åbenbart skrives ned, sort på hvidt førend man kan glæde sig.

Jeg har ingen råd til hvordan du griber det hele an, men jeg kan give en krammer med på vejen

Det er PRÆCIS det jeg selv gruer for kommer til at ske med mig. Det er svær erkendelse.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 15:22   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej lunamaria

Det var dog uprofessionelt af dem bare at sende afslaget på pension over e-mail.....

Du har muligheden for at klage over afgørelsen og komme med nogen kommentarer til den.... Kommunen kan så derefter vælge, om de vil fastholde deres afgørelse eller ændre den....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 16:12   #13
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Ja det kan du jo heller ikke vide...at jeg har tigget og bedt om både den der opringning sagsbehandleren kommer med når der er en afgørelse og at jeg derudover også gerne ville have en mail samme dag, da jeg aldrig kan huske en telefonsamtale..og det gjorde hun så..Ja jeg går da ud fra at jeg får skriftlig afslag..mon ikke ??? jeg har lige læst lidt mere grundig i nogen af jeres svar og måske kan jeg bruge en del af dem på fredag , når jeg skal til samtale..

Den der afklaring : er det kun bestemte steder der er gældende eller ville det mom blive acepteret hvis jeg selv fandt et sted som for eks biblioteket her i byen...men måske gælder det jo ikke ...altså at de kun tror "på deres egne"
Nogen af jeg som ved det ..evt el paragraf om det ??
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 21:26   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvor er det synd for dig, har selv lige stået i samme situation for 6 mdr. siden.

Det er bare så nedbrydende.
Men jeg synes at det er posivtivt, at de allerede har sat ny afklaring igang. Måske står der i afgørelsen at dette mangler. derfra vil det være en formssag. så hold modet oppe til den skriftlige afgørelse kommer. det må max tage 8 dage.
Husk endelig, ikke at forsøge at klare dette, hverken på ekstra medicin eller andet!
knuds popiae
__________________________________________________ _______

UPS. Jeg mente selve afklaringen, vedr. medicin og andet.
popiae

Sidst redigeret af Webmaster; 06-09-2008 kl. 03:45. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 09:48   #15
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
lunamaria det er jeg ked af at hører
kender alt til den afmagt du må have

jeg har selv fået 4 afslag på førtidspension søgt efter § 18
jeg har anket hvert afslag og 2 gange har sagen været inde ved beskæftigelsesankenævn og kommunen har begge gange fået sagen igen.

jeg venter nu på sagen skal ses på igen af kommunen.

jeg bliver ved med at anke hvert afslag, for jeg vil ikke acceptere at være på konstanthjælp.
De mener, jeg ikke er arbejdsprøvet nok efter 11 år i det system .

ved ikke om du er i fagforening, men det er min fagforening der hjælper mig, med at skrive de anke osv.

et stort kram til dig lunamaria
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 14:32   #16
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Nej desværre er jeg ikke i en fagforening....
Jeg har talt med min læge i dag og hun "forbander/er gal" på regeringen...
Men hun siger til mig at jeg bliver nødt til at gøre hvad de beder om for at de forstår alvoren...
Sygemeldte hun mig nu så ville jeg jo nok alligevel skulle arbejds prøves og er der gået for lang tid så er alt det andet vel forældet og på den måde er det en skrue uden ende..
Jeg fik også en mail fra min sagsbehandler ..og hvor er jeg bare glad for hende..hun støtter og skrev at jeg skal være sikker på at hun er hos mig hele vejen ...Jeg har godtnok ikke tiltro til nogen mennesker ...men jeg stoler på hende ...håber at jeg kan det...
Ja og så ser det lidt lysere ud i dag..hurra for "apozepam"
Prøver at rydde lidt op og dermed måske blive lidt glad for mig selv igen..
Jeg håber i alle får en dejlig og fredelig dag...
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 14:49   #17
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Så kom posten med den officielle afgørelse..og den skræmmer mig da endnu mere..

Teamet har lagt vægt på at der ikke har været iværksat nogen konkret arbejdsprøvning til afklaring af din arbejdsevne

Jamen jeg kunne jo ikke arbejdsprøves står der i mine papirer

Teamet finder det derfor ikke dokumenteret at din arbejdsevne er nedsat til en ubetydelighed og finder ikke det er godtgjort at der ikke er mulighed for forbedring af din arbejdsevne ved aktivering eller andre tiltag..

Kigger de slet ikke på det min læge har skrevet og det fra special lægen i psykiatri ??

Min søde sagsbehandler kommer hjem til mig på fredag og så må vi have snakket om det hele...
Jeg må virkelig sige at det føles som at blive kastet tilbage i tiden ..til dengang ingen troede på at jeg havde det som jeg har..
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 15:05   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Har du kopien af din speciallægeerklæring fra psykiateren? Hvis du har, hvad står der så under konklusion? (Det er af afgørende betydning for sagen). Hvis din psykiater skriver at det ikke kan anbefalses at du skal i arbejdsprøvning og at arbejdsprøvning eller andre revalideringsmæssige tiltag vil gøre din situation værre, så er spørgsmålet om kommunen nu er ved at overbelyse din sag - og det må de ikke!!!

Det er da værd at finde ud af sammen med din sagsbehandler på Fredag lunamaria.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 15:11   #19
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Kære lunamaria

Det kan jeg godt forstå. . . .

Lyder nu meget godt, at din sagsbehandler kommer på besøg. Håber hun så vil forstå din forklaring. Fortæl hende netop det, som du har skrevet...

Man kan nemlig godt komme udenom en arbejdsprøvning. . .

Er der mon en klagevejledning med i brevet? Du kan klage over afgørelsen. . .

Tanker fra Curls
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 16:00   #20
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hmmm... Da jeg fik afslag på min ansøgning om ftp var det med nøjagtigt samme begrundelser.... (Mon det er en standardskrivelse...?!) Og det til trods for at min psykolog, kommunens egen lægekonsulent (!!!) og en meget erfaren jobkonsulent frarådede arbejdsprøvning, da der var risiko for forværring. Jobkonsulenten nægtede simpelthen at finde et sted, hvor jeg kunne arbejdsprøves og sendte min sag tilbage til min sagsbehandler... Træk vejret dybt, lunamaria, og snak med din sagsbehandler på fredag. Hun lyder til at være sød og meget hjælpsom. Måske du kan få hende til at hjælpe dig med at formulere en klage, for jeg synes absolut, at du skal klage over afgørelsen og begrundelsen. Kram
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forskel på afslag på pension kbh Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 14-06-2012 22:19
Ved afslag på pension. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 14-07-2010 22:52
Afslag på pension 520 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 17-06-2010 14:23
afslag på pension igen rolle Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 23-08-2008 15:13
Afslag på forhøjelse af pension.. jannie61 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-03-2008 02:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension