K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2009, 18:56   #41
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Det er vidst typpisk for kbh, at det er i visitationsteamet at afslagende kommer hver gang... det mener jeg bestemt at have læst her inde SÅ MANGE GANGE, at det ikke kommer bag på mig... dem der giver afslaget, er dem der sider med økonomistyringen, så det er ikke så underligt.... hvor må det være fedt at være ærlig sagsbehandler i kbh, og se sine kompetente afgørelser blive fejet af bordet hver gang.

Mit råd til dig er kort og godt: klag, klag, og atter klag... det er set at andre vinder sagerne, bare de klager nok... det er opslidende og tidspkrævende, men du har alt at vinde og intet at tabe på det. nogen gange er man nødt til at vise tænder for at få sin ret i den bananrepublik vi efterhånden er blevet til...

go for it!
Jeg er ved at samle kræfter til at tage til genmæle på deres begrundelse for afslag......hvis de stadig fastholder et afslag, hvor og hvem skal jeg så klage til? For jeg HAR tænkt mig at klage.....mangler bare nogle input og gode idéer for jeg har aldrig prøvet det før......har taget kontakt til socialrådgiveren på psyk. afd. i eftermiddags via mail og afventer også svar fra hende......føler mig bare så rystet....
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 19:47   #42
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hobbitten Se meddelelser
Nej, jeg er ikke på sygedagpenge.....har ikke haft nogen indtægt i 14 mdr. pga. kontanthjælpsloftet (jeg er gift) så vi har kun min mands indtægt........

Her er visitationsteamets begrundelse:


Min psykiater har netop sagt, at pga. at jeg har fået udelukket en masse fysiske sygdomme stammer mine symptomer ganske givet fra det psykiske, men det nævner de slet ikke. Det passer heller ikke, at jeg har et aktivt fritidsliv: jeg gik til kor i xxxxxx kirke for ca. 4 år siden, men måtte stoppe fordi det også stressede mig. Min sidste tegning blev tegnet i marts 2004 og jeg har ikke rørt en strikkepind i 3 år! Og ang. web-design så er der kun tale om at jeg har siddet og leget lidt med at prøve at lave en hjemmeside på de der gratis sider, hvor du blot skal vælge forskellige elementer, som man vil have skal indgå på hjemmesiden, men det er heller ikke blevet til mere.
Og der hvor de skriver, at "det var et afsavn, at jeg i praktikperioden ikke havde tid til at varetage de praktiske omsorgsopgaver i forhold til dine børn", jeg har aldrig sagt at jeg ikke havde tid, men at jeg var så fysisk og psykisk udmattet at jeg ikke havde kræfter til det, men måtte lægge mig i flere timer hver dag og mange gange udløste det kraftig migræne med opkast.
Ja, jeg er fuldstændig ude af den, for jeg ved, at jeg bliver nødt til at tage til genmæle, men jeg ved hverken hvor jeg skal ende eller begynde...

Det svar er nærmest det samme, som jeg fik. "ja, ja, vi anerkender, at lægerne siger, at du ikke kan arbejde, men du har en uddannelse, så du kan sagtens arbejde".

Jeg fik selv hjælp til at skrive det meste af min klage, men een ting, og der er andre herinde, der er meget stærkere i paragrafferne, end jeg er. Men een ting, du skal tage fat i, er selvfølgelig, at de modsiger sig selv. De ikke kan ikke først skrive:

Citat:
Din tilstand er stationær, og der er ikke udsigt til fuld helbredelse. Det oplyses endvidere, at din tilstand blev forværret under en arbejdsprøvning, og det er ikke forventeligt, at du vil kunne klare ca. 12 timer om ugen på arbejdsmarkedet. Det oplyses endvidere, at du er i livslang medicinsk behandling, der muligvis skal justeres. En justering af den medicinske behandling vil dog ikke ændre væsentligt på dit funktionsniveau.
Og så affeje det med, at du har gode kompetencer. Hvis du end ikke kan klare 12 timer, så er det altså pension og ikke fleks, man søger.

Derudover, skal du selvfølgelig klage over, at de fejlagtigt skriver, du har et aktivt fritidsliv. Står det i din ressourceprofil? Eller er det noget, de frit har tolket sig frem til? Hvis det står i din ressourceprofil, skal du ha' rettet det med det samme. Hvis det ikke står der / de tolker grueligt meget, så skal du selvfølgelig påpege, at de forvansker dine oplysninger, og det er af gode grunde ulovligt.

Jeg håber, der er flere, der kan byde ind med paragraffer. Selv går jeg pt. og venter på svar fra ankestyrelsen - jeg er også ramt af kontanthjælpsloftet, og har pt. været uden indtægt i 7 måneder. Jeg håber på, at jeg kan finde overskud til at skrive til alt og alle over det urimelige i, at man kan risikere at skulle gå fra hus og hjem pga. langsommelig og dårlig sagsbehandling, når min sag forhåbentligt er gået i orden. Jeg tør slet ikke tænke på, hvor forfærdeligt det må have været, at mangle en indtægt i hele 14 måneder.

Jeg ønsker dig i hvert fald al mulig held og lykke med din sag fremover.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2009, 11:08   #43
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Det svar er nærmest det samme, som jeg fik. "ja, ja, vi anerkender, at lægerne siger, at du ikke kan arbejde, men du har en uddannelse, så du kan sagtens arbejde".

Jeg fik selv hjælp til at skrive det meste af min klage, men een ting, og der er andre herinde, der er meget stærkere i paragrafferne, end jeg er. Men een ting, du skal tage fat i, er selvfølgelig, at de modsiger sig selv. De ikke kan ikke først skrive:



Og så affeje det med, at du har gode kompetencer. Hvis du end ikke kan klare 12 timer, så er det altså pension og ikke fleks, man søger.

Derudover, skal du selvfølgelig klage over, at de fejlagtigt skriver, du har et aktivt fritidsliv. Står det i din ressourceprofil? Eller er det noget, de frit har tolket sig frem til? Hvis det står i din ressourceprofil, skal du ha' rettet det med det samme. Hvis det ikke står der / de tolker grueligt meget, så skal du selvfølgelig påpege, at de forvansker dine oplysninger, og det er af gode grunde ulovligt.

Jeg håber, der er flere, der kan byde ind med paragraffer. Selv går jeg pt. og venter på svar fra ankestyrelsen - jeg er også ramt af kontanthjælpsloftet, og har pt. været uden indtægt i 7 måneder. Jeg håber på, at jeg kan finde overskud til at skrive til alt og alle over det urimelige i, at man kan risikere at skulle gå fra hus og hjem pga. langsommelig og dårlig sagsbehandling, når min sag forhåbentligt er gået i orden. Jeg tør slet ikke tænke på, hvor forfærdeligt det må have været, at mangle en indtægt i hele 14 måneder.

Jeg ønsker dig i hvert fald al mulig held og lykke med din sag fremover.
Tak skal du have, Morgause! Jeg håber også for dig, at du snart får afsluttet din sag.....ja, det er lang tid at være uden indtægt.....tror de virkelig seriøst, at det er med sin gode vilje at man går uden en indtægt i 14 mdr.? Det gør man ikke for sjov.....hvis jeg kunne arbejde havde jeg gjort det for længe siden.....for vi har seriøst brug for pengene.....som det er nu bliver vi nødt til at låne os frem.....i denne måned er der 280 kr. tilbage når alle regninger er betalt.....til 4 mennesker.

Nå, men havde det så skidt at jeg måtte ty til en benzodiazepin for at kunne falde i søvn igår aftes.....min krop er så stresset at min puls, da jeg vågnede i morges, var på 120 slag i minuttet....imens jeg stadig lå i sengen.

Ringede til socialrådgiveren på psyk. afd. for at høre om hun havde fået min mail igår. Det havde hun og det var hendes mening at sende mig et uddybende svar senere på dagen, men nu da jeg ringede til hende (kunne næsten ikke snakke fordi jeg tudede så meget) spurgte hun, om jeg kunne komme ud til hende d. 3/9-09 for så ville hun hjælpe mig med at skrive et svar på partshøringen......hun er bare en engel....ved slet ikke hvad jeg skulle gøre, hvis jeg ikke havde hende for kan seriøst slet ikke samle mig om at få noget fornuftigt ned på et stykke papir alene.....føler mig nærmest lammet.

Er så glad og taknemmelig for alle Jeres gode råd og input......er bare ked af, at jeg ikke har haft overskud til at gøre gengæld endnu......

Knus
Hobbitten
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2009, 13:16   #44
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej hobitten

Hvor er det godt, du har socialrådgiveren fra psyk. til at hjælpe dig, selvom det ikke burde være sådan. ( Kommunen burde have givet dig pension ud fra de oplysninger der ligger men det er typisk, jo længere kommunen kan trække sagen, jo flere penge spare de).
Håber du får det bedre, sender dig mange det har du brug for, håber det lykkedes for dig.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2009, 14:39   #45
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
Hej hobitten

Hvor er det godt, du har socialrådgiveren fra psyk. til at hjælpe dig, selvom det ikke burde være sådan. ( Kommunen burde have givet dig pension ud fra de oplysninger der ligger men det er typisk, jo længere kommunen kan trække sagen, jo flere penge spare de).
Håber du får det bedre, sender dig mange det har du brug for, håber det lykkedes for dig.
Tusind tak skal du have, futtefreja!
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 12:43   #46
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Morgause: Du skrev igår, at du havde fået hjælp til at skrive din klage: hvem hjalp dig?
Tror godt at socialrådgiveren på psyk. afd. også gerne vil hjælpe mig med en evt. klage.....men nu skal vi lige have overstået partshørings svaret.

Har det lidt bedre idag.....men har tabt mig 800 g fra igår af bare nerver!
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 13:18   #47
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hobbitten Se meddelelser
Morgause: Du skrev igår, at du havde fået hjælp til at skrive din klage: hvem hjalp dig?
Tror godt at socialrådgiveren på psyk. afd. også gerne vil hjælpe mig med en evt. klage.....men nu skal vi lige have overstået partshørings svaret.

Har det lidt bedre idag.....men har tabt mig 800 g fra igår af bare nerver!
Jeg fik dels en masse råd herinde fra - nogle til mig direkte, men mange læste jeg om i andres indlæg. Og så skrev min mand selve ansøgningen for mig, fordi han er så god til at se de overordnede linjer i det hele.

Men hvis KK giver dig afslag på din klage (og det tror jeg desværre, at du skal forberede dig på), så skriv det her, og så er jeg sikker på, at vi allesammen herinde vil prøve at hjælpe dig så godt vi kan.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 15:24   #48
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Jeg fik dels en masse råd herinde fra - nogle til mig direkte, men mange læste jeg om i andres indlæg. Og så skrev min mand selve ansøgningen for mig, fordi han er så god til at se de overordnede linjer i det hele.

Men hvis KK giver dig afslag på din klage (og det tror jeg desværre, at du skal forberede dig på), så skriv det her, og så er jeg sikker på, at vi allesammen herinde vil prøve at hjælpe dig så godt vi kan.
Ja, jeg har lært at man altid skal være forberedt på det værste når det drejer sig om KK!

Og jeg skal nok blive ved med at skrive opdateringer herinde.....er så taknemmelig for alle de gode råde fra alle Jer kloge hoveder!
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2009, 15:59   #49
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Ja, så fik jeg svar igår på de kommentarer jeg havde til visitationsteamets afslag.......de fastholder stadig afslag......og bliver ved med at holde fast i deres egen hjemmestrikkede tolkning af min progressionsrapport (alt hvad jeg havde af kommentarer og rettelser har de ikke godkendt, altså de er ikke interesseret i sandheden og er virker nærmest fornærmede over at jeg vover at påstå, at det de skriver er enten ikke passer eller er en grov fordrejning af sandheden).
Så som der så fint står i brevet:

Vi har vurderet,

at det er dokumenteret, at du kan blive selvforsørgende i indtægtsgivende arbejde, og der indstilles til socialforvaltningen at der gives afslag på at påbegynde en sag om førtidspension.


Og så en lang begrundelse, som er nøjagtig den samme som blev sendt til mig ved partshøringen.....

Har det simpelthen af helvede til.....har bare lyst til at give op selvom jeg godt ved at det lige er det de håber på.....

Og så lige en drejning mere i sagen: jeg har siden nov.-dec. 2008 gået med en mistanke om, at min atypiske depression samt angst i virkeligheden kunne stamme fra en udiagnosticeret ADHD og at det måske er derfor jeg går ned med flaget hver gang jeg går i gang med en uddannelse eller har et arbejde (holder altid højst 3 mdr. og får så en stress udløst depression) og da min nuværende psykiater ikke har forstand på ADHD gik jeg i juni måned op til min egen læge og forelagde ham min mistanke, selvfølgelig med en lang beskrivelse af hvordan jeg har fungeret fra barnsben af og til nu. Han mente også at det var relevant at få det undersøgt og jeg blev så henvist til en psykiater med forstand på ADHD og ham var jeg hos første gang i torsdags (10/9). Efter en længere samtale, et megalangt spørgeskema omkring næsten hele mit liv og en ADHD-test mener denne psykiater at der er rigtig meget der peger på, at jeg har haft en opmærksomhedsforstyrrelse lige fra barnsben af.
Jeg er selvfølgelig lettet over, at der måske er en grund til at jeg altid har fungeret så dårligt, men samtidig føler jeg mig snydt fordi mange ting måske kunne have været anderledes, hvis det var blevet opdaget noget før?
Og hvilken betydning vil sådan en diagnose have i forbindelse med min førtidspensionssag?

Ej, orker snart ikke mere......

Sidst redigeret af Hobbitten; 18-09-2009 kl. 16:00. Årsag: manglende ord
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2009, 16:36   #50
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Åh nej da!!

Sikke en omgang du er ude i, hvor er det bare synd du skal slås med alt det...

Jo hvis der bliver tilføjet ADHD til dine øvrige diagnoser, så er du tættere på fred og ro i form af førtidspensionen.

Mn hvordan man griber hele sagen an, er jeg desværre ikke kompetent nok til at svare dig på. Så indtil der kommer nogen med flere råd og vejledning, så får du lige en masse af de her at varme dig på
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobcenter København: liste over sagsbehandlere, læger, mm. man skal undgå. Lotte68 Skal kommuner ikke overholde loven? 186 03-01-2018 18:17
De sylter min klage Contanie Politik og Samfund 11 21-06-2013 14:48
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade nr. 2 Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 25 30-12-2011 00:04
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade. Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 19-12-2011 11:56
Jobcenter København gennemgår 600 sygedagpengesager buster Politik og Samfund 1 19-11-2010 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension