K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2009, 19:46   #31
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hobbitten Se meddelelser
Så fik jeg kæmpet mig igennem hele partshøringen og da jeg ikke har yderligere kommentarer til den har jeg været inde med svar til Jobcenteret, så de hurtigst muligt kan få den sendt videre til Socialforvaltningen.

Så vidt jeg kunne forstå på psyk. afd. socialrådgiver skulle Socialforvaltningen så nu tage stilling til, om de er enige i min sagsbehandlers konklusion om, at der bør rejses en førtidspensionssag. Hvor lang plejer Socialforvaltningen at være om det? Og får man svar på om/når de sender til behandling hos Pensionsteamet?
Jeg har ikke hørt noget fra Socialforvaltningen endnu, øv! På mandag er det 14 dage siden jeg var inde med svar på partshøringen....
Er der nogen herinde der har et bud på hvor lang tid der kan/må gå inden jeg hører fra Socialforvaltningen om de er enige i konklusion og beslutter sig for at starte en førtidspensionssag?
Jeg er ved at blive VANVITTIG af at vente!
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2009, 21:20   #32
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ved mig gik der - fra jeg havde godkendt ressourceprofilen ca 2-3 uger inden jeg fik brev om, at sagen var gået videre til pensionsteamet. Så fik jeg brev fra pensionsteamet, at de ville tage sagen med på møde ca 3 uger efter.....gaaaaaaaaal, hvor var det en lang ventetid - også selvom jeg vidste sagen ville gå igennem og jeg ville få tilkendt pensionen.
Men jeg havde hele tiden den der ,,jamen hvad nu HVIS det bliver afslag........

Jeg ringede ind imellem og spurgte til sagen, det kan du også roligt gøre på Mandag. De kan somregl lige slå sagen op og se hvor i systemet sagen ligger - det kan give en midlertidig ro.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2009, 13:19   #33
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ved mig gik der - fra jeg havde godkendt ressourceprofilen ca 2-3 uger inden jeg fik brev om, at sagen var gået videre til pensionsteamet. Så fik jeg brev fra pensionsteamet, at de ville tage sagen med på møde ca 3 uger efter.....gaaaaaaaaal, hvor var det en lang ventetid - også selvom jeg vidste sagen ville gå igennem og jeg ville få tilkendt pensionen.
Men jeg havde hele tiden den der ,,jamen hvad nu HVIS det bliver afslag........

Jeg ringede ind imellem og spurgte til sagen, det kan du også roligt gøre på Mandag. De kan somregl lige slå sagen op og se hvor i systemet sagen ligger - det kan give en midlertidig ro.

Ja, jeg har også den der "hvad nu HVIS det bliver afslag....", det tror jeg ikke rigtig man kan lade være med, vel?
Jeg håber at det kommer til at gå nogenlunde lige så hurtigt som din sag, det ville være dejligt! Det er så stressende ikke at vide noget, man trænger sådan til noget ro.

til dig også
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2009, 17:30   #34
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, man har ligesom først fået fred når man har noget stående sort på hvidt!!
Man skal sgu se det før end man tror på det (en kommuneskade!), hehe...

Synes faktisk hele min sommer har været EN lang venten, og lidt af glæden ved det gode vejr osv har været lidt ødelagt, for min koncentration og energi er gået til tanker omkring sagen.

Maj og Juni gik med at vente. FTP blev tilkendt 1 Juli - og Juli gik med at vente på d 27'ende Juli, hvor jeg skulle på socialforvaltningen og have regnet pensionen ud osv. Og så var man jo spændt på udbetalingen 1 August. Og nu venter jeg på 1 September, hvor jeg får nogle penge tilbage fra boligsikring og kontanthjælp, som de ikke kunne nå at få regnet ind i beløbet pr 1 August.....og så skulle det ellers køre!!!

Men sikke en sommer på godt og ondt, og en fandens masse venten.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 11:50   #35
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Ja, man bliver sgu lidt miljøskadet af at have været igennem systemet.

Og jeg har det ligesom dig: jeg føler heller ikke, at jeg har kunnet nyde sommeren.... ens sag ligger hele tiden og lurer i baghovedet.

Men hvor er det skønt for dig, at du endelig kom igennem nåleøjet og nu kan få lidt ro på.


fra Hobbitten
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 12:39   #36
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er super dejligt! Specielt at jeg ikke mere skal grue for dumme breve i postkassen med tilbud om aktivering, og små trusler om at der bliver trukket i kontanthjælpen hvis ikke man møder op osv.....freden er ubeskrivelig!!

Der er mange herinde der er gået lidt ned med flaget efter tilkendelsen, men jeg er ikke blevet ramt, jeg har nydt det fra dag 1 og synes det bliver bedre og bedre. Men ok, jeg har også været over 21 år i systemet og har over 35 arbejdsprøvninger/aktiveringer/revalidering mm bag mig!! Jeg er mættet psykisk, hehe....

Kan du ikke ringe op og høre hvad der er sket i sagen - hvor den ligger, og om de har et bud på noget??

Min erfaring er, at det hjælper når man holder sig til ilden, så de ikke får tid til at glemme en.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 13:35   #37
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Er dybt ulykkelig....har lige fået brev fra jobcenteret med partshøring: sagsbehandler og visitationsteam er uenige: sagsbehandler mener der skal påbegyndes sag om førtidspension mens visitationsteamet giver afslag! Skal komme med kommentarer senest d. 11.9.2009 ellers vil afgørelsen blive truffet på ovennævnte grundlag. Visitationsteamet er de eneste der er uenige, alle andre både sagsbehandler, min psykiater samt lægekonsulenten mener at min sag er meget klar og ligetil.
Har skrevet til psyk. afd. socialrådgiver for at få noget hjælp og vejledning for jeg er så rystet at jeg knapt nok ved hvad jeg selv hedder......
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 16:34   #38
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hobbitten Se meddelelser
Er dybt ulykkelig....har lige fået brev fra jobcenteret med partshøring: sagsbehandler og visitationsteam er uenige: sagsbehandler mener der skal påbegyndes sag om førtidspension mens visitationsteamet giver afslag! Skal komme med kommentarer senest d. 11.9.2009 ellers vil afgørelsen blive truffet på ovennævnte grundlag. Visitationsteamet er de eneste der er uenige, alle andre både sagsbehandler, min psykiater samt lægekonsulenten mener at min sag er meget klar og ligetil.
Har skrevet til psyk. afd. socialrådgiver for at få noget hjælp og vejledning for jeg er så rystet at jeg knapt nok ved hvad jeg selv hedder......

Øv, hvor er det trist. Jeg har efterhånden hørt en del om Kbh Kommune, og jeg tror desværre snart, at det der mere er reglen end undtagelsen, selvom der heldigvis også er et par stykker herinde, der kan tale om gode oplevelser.

Jeg er selv blevet udsat for samme, alle læger, kommunens lægekonsulenter + sagsbehandler anbefalede et ja, men Visitationsudvalget sagde nej (også Khb kommune). Jeg kan kun opfordre dig til at klage, klage, klage.

Er du på sygedagpenge nu? For så vil jeg lige advare dig. Da de lavede samme nummer med mig, gik der ikke mange dage, før jeg fik et brev, hvor de stoppede sygedagpengene, fordi de mente, at min sag nu var lukket. Så hvis du får Sygedagpenge, så ånd dem i nakken - forlang at få at vide, hvad der så skal ske nu.

Hvad er Visitationsudvalgets begrundelse?
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 17:52   #39
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hobbitten Se meddelelser
Er dybt ulykkelig....har lige fået brev fra jobcenteret med partshøring: sagsbehandler og visitationsteam er uenige: sagsbehandler mener der skal påbegyndes sag om førtidspension mens visitationsteamet giver afslag! Skal komme med kommentarer senest d. 11.9.2009 ellers vil afgørelsen blive truffet på ovennævnte grundlag. Visitationsteamet er de eneste der er uenige, alle andre både sagsbehandler, min psykiater samt lægekonsulenten mener at min sag er meget klar og ligetil.
Har skrevet til psyk. afd. socialrådgiver for at få noget hjælp og vejledning for jeg er så rystet at jeg knapt nok ved hvad jeg selv hedder......
Det er vidst typpisk for kbh, at det er i visitationsteamet at afslagende kommer hver gang... det mener jeg bestemt at have læst her inde SÅ MANGE GANGE, at det ikke kommer bag på mig... dem der giver afslaget, er dem der sider med økonomistyringen, så det er ikke så underligt.... hvor må det være fedt at være ærlig sagsbehandler i kbh, og se sine kompetente afgørelser blive fejet af bordet hver gang.

Mit råd til dig er kort og godt: klag, klag, og atter klag... det er set at andre vinder sagerne, bare de klager nok... det er opslidende og tidspkrævende, men du har alt at vinde og intet at tabe på det. nogen gange er man nødt til at vise tænder for at få sin ret i den bananrepublik vi efterhånden er blevet til...

go for it!
  Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 18:53   #40
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Øv, hvor er det trist. Jeg har efterhånden hørt en del om Kbh Kommune, og jeg tror desværre snart, at det der mere er reglen end undtagelsen, selvom der heldigvis også er et par stykker herinde, der kan tale om gode oplevelser.

Jeg er selv blevet udsat for samme, alle læger, kommunens lægekonsulenter + sagsbehandler anbefalede et ja, men Visitationsudvalget sagde nej (også Khb kommune). Jeg kan kun opfordre dig til at klage, klage, klage.

Er du på sygedagpenge nu? For så vil jeg lige advare dig. Da de lavede samme nummer med mig, gik der ikke mange dage, før jeg fik et brev, hvor de stoppede sygedagpengene, fordi de mente, at min sag nu var lukket. Så hvis du får Sygedagpenge, så ånd dem i nakken - forlang at få at vide, hvad der så skal ske nu.

Hvad er Visitationsudvalgets begrundelse?
Nej, jeg er ikke på sygedagpenge.....har ikke haft nogen indtægt i 14 mdr. pga. kontanthjælpsloftet (jeg er gift) så vi har kun min mands indtægt........

Her er visitationsteamets begrundelse:
Citat:
FØLGENDE BEGRUNDELSE ER D.D. SENDT TIL BORGER:
Vurderingen er foretaget på grundlag af de lægelige akter og oplysningerne i sagen samt vurderingerne i arbejdsevnevurderingsjournalen. Visitationsteamet har lagt vægt på, at du lider af følgerne af en fødselsdepression.
Det fremgår endvidere jf. statusattest af 29.2.2008 fra Rehabiliterende klinik, at du har vekslende gener fra bevægeapparatet, med en prikken i begge hænder, underarme, ben og tæer. Du er blevet undersøgt for fibromyalgi, men der er ikke holdepunkter for denne lidelse. Endvidere oplyses det, at røntgenundersøgelser af hoften viser normale forhold, og røntgen af ryggen kun viser lette degenerative forandringer.
Det konkluderes, at du bør kunne arbejdsprøves i ikke rygbelastende funktioner. Visitationsteamet finder ikke at disse lidelser bør kunne nedsætte din arbejdsevne til det ubetydelige.

Hvad angår din fødselsdepression, så fremgår det jf. helbredsattest af 20.5.2009 og statusattest 12.2.2009 fra Psykiatrisk afdeling på Hvidovre Hospital, at du i 1997 var indlagt for en fødselsdepression. Du er siden blevet fulgt i psykiatrisk ambulatorium. Det vurderes, at du lider af en moderat depression, som viser sig i form af sænket stemningsleje, manglende energi samt fysisk og psykisk træthed. Din tilstand er stationær, og der er ikke udsigt til fuld helbredelse. Det oplyses endvidere, at din tilstand blev forværret under en arbejdsprøvning, og det er ikke forventeligt, at du vil kunne klare ca. 12 timer om ugen på arbejdsmarkedet. Det oplyses endvidere, at du er i livslang medicinsk behandling, der muligvis skal justeres. En justering af den medicinske behandling vil dog ikke ændre væsentligt på dit funktionsniveau.

Endelig så oplyses det jf. status af 16.1.2009 fra egen læge at du muligvis lider af patologisk søvntrang. Jf. status af 17.2.2009 fra Neurofysiologisk afdeling på Glostrup Hospital afvises det dog, at du skulle lide af nogen former for søvnforstyrrelser.

Jf. progressionsrapport af 19.12.2008 fra Projekt Springbræt fremgår det, at du har deltaget i en virksomhedspraktik som kontorassistent ved Politiet, hvor du skulle afprøves i forhold til lettere ikke-stressende kontoropgaver. Din mødetid var 12 timer om ugen fordelt på 4 dage. Du er mødt 33 ud af 52 dage. Planen var, at mødetiden langsomt skulle øges, hvilket desværre ikke var muligt, idet du var psykisk og fysisk præget af deltagelsen i praktikken i form af træthed. Du oplyser selv, at det var et afsavn, at du i praktikperioden ikke havde tid til at varetage de praktiske omsorgsopgaver i forhold til dine børn.
Arbejdsgiver oplyser, at du har været effektiv og en god arbejdskraft i perioden, idet din arbejdsindsats kan sammenlignes med en kollegas på ordinær tid. Det oplyses, at du har haft mulighed for at indlægge pauser i arbejdstiden, hvilket du ikke har benyttet dig af. Det fremgår også, at du har haft svært ved at tage hensyn til dig selv i forløbet samtidig med at det oplyses, at du arbejdede koncentreret og energisk.

Det oplyses endvidere, at du blev uddannet til advokatsekretær den 24.4.2008 og du har gode faglige kompetencer. Endvidere beskrives det, at du har et aktivt fritidsliv, hvor du synger, tegner, maler, laver håndarbejde og web-design.
Visitationsteamet har foretaget en konkret socialfaglig vurdering af din arbejdsevne.

Visitationsteamet finder, at din arbejdsevne er nedsat, men vi finder ikke, at den er nedsat i et omfang, der gør at det er udsigtsløst, at du vil kunne få en tilknytning til arbejdsmarkedet igen i et evt. fleksjob eller via en revalidering.

Visitationsteamet er enig i, at din depressionstilstand er stationær og behandlingsmulighederne i forhold til denne er udtømte. Visitationsteamet finder dog ikke, at din arbejdsevne er nedsat til det ubetydelige. Det fremgår også, at du har gode kompetencer i forhold til lettere kontorarbejde. Jf. praktikopholdet fremgår det også at arbejdsgiver var tilfreds med din arbejdsindsats. Det oplyses, at dit væsentligste problem er at du ikke får overholdt dine pauser og dermed bliver uforholdsmæssig træt. Visitationsteamet finder, at du bør kunne arbejde i et fleksjob, der tager hensyn til dine skånehensyn og, hvor man er ekstra opmærksom på at du får overholdt dine pauser.

Visitationsteamet finder fortsat, at du er berettiget til et fleksjob hvorfor vi anmoder JSV at være behjælpelige med at finde et sådan til dig.
Min psykiater har netop sagt, at pga. at jeg har fået udelukket en masse fysiske sygdomme stammer mine symptomer ganske givet fra det psykiske, men det nævner de slet ikke. Det passer heller ikke, at jeg har et aktivt fritidsliv: jeg gik til kor i xxxxxx kirke for ca. 4 år siden, men måtte stoppe fordi det også stressede mig. Min sidste tegning blev tegnet i marts 2004 og jeg har ikke rørt en strikkepind i 3 år! Og ang. web-design så er der kun tale om at jeg har siddet og leget lidt med at prøve at lave en hjemmeside på de der gratis sider, hvor du blot skal vælge forskellige elementer, som man vil have skal indgå på hjemmesiden, men det er heller ikke blevet til mere.
Og der hvor de skriver, at "det var et afsavn, at jeg i praktikperioden ikke havde tid til at varetage de praktiske omsorgsopgaver i forhold til dine børn", jeg har aldrig sagt at jeg ikke havde tid, men at jeg var så fysisk og psykisk udmattet at jeg ikke havde kræfter til det, men måtte lægge mig i flere timer hver dag og mange gange udløste det kraftig migræne med opkast.
Ja, jeg er fuldstændig ude af den, for jeg ved, at jeg bliver nødt til at tage til genmæle, men jeg ved hverken hvor jeg skal ende eller begynde...
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobcenter København: liste over sagsbehandlere, læger, mm. man skal undgå. Lotte68 Skal kommuner ikke overholde loven? 186 03-01-2018 18:17
De sylter min klage Contanie Politik og Samfund 11 21-06-2013 14:48
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade nr. 2 Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 25 30-12-2011 00:04
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade. Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 19-12-2011 11:56
Jobcenter København gennemgår 600 sygedagpengesager buster Politik og Samfund 1 19-11-2010 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension