K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2012, 17:44   #1
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Aktindsigt: BAN sender ikke manglende sagsakt.

I forbindelse med BAN's lægekonsulents bortcensurering af mine lægelige oplysninger og hans egen fri fantasi i sit Lægeark, blev jeg spurgt af flere herinde om jeg med min aktindsigt havde modtaget forespørgslen, altså det notat hvor BAN stiller spørgsmål til lægekonsulenten. Flere mente BAN nok havde undladt at tilsende mig dette dokument, og ganske rigtigt - det manglede da jeg fik hjælp til at gennemgå alle akterne.

Jeg efterspurgte dette dokument plus et mere, pr mail. den 12/12-2011.
Jeg skrev også at det var min klare opfattelse, at jeg havde ret til at se dette dokument, og i modsat fald bedes de forklare mig hvorfor ikke.

Efterfølgende fik jeg tilsendt det manglende bilag, men forespørgslen til lægekonsulenten mangler stadig, og mit spørgsmål var ubesvaret, dvs. BAN totalt ignorerede min forespørgsel til dette dokument.

Jeg har nu igen i dag sendt en mail hvor jeg har rykket for det, og skriver igen, at hvis de ikke mener jeg har ret til at se det, bedes de forklare mig grunden.

Jeg har af flere fået at vide jeg har ret til at se denne forespørgsel til lægekonsulenten, så jeg ved hvad de har spurgt ham om, er det noget flere herinde også kan bekræfte?

Jeg vil da synes det er undeligt andet, jeg kan jo ikke få det til at hænge sammen, når jeg ikke ved hvad han er blevet spurgt om.

Hvis jeg har ret til at se dokumentet og de ikke vil tilsende mig det, eller fortsat ignorerer mig, hvor klager jeg så over det?
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 18:03   #2
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Jeg har også efterspurgt netop samme ifbm min sag hos BAN og fået det svar tilbage fra sb, at det er et internt notat der derfor ikke kan søges aktindsigt.

Det giver slet ingen mening når man godt kan få aktindsigt i lægekonsulentens udtalelse og man kunne fristes til at spørge, hvad der står i de papirer der ikke tåler dagens lys!
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 18:03   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
...Hvis jeg har ret til at se dokumentet og de ikke vil tilsende mig det, eller fortsat ignorerer mig, hvor klager jeg så over det?
Jeg tror ikke, at du kan klage over det, fordi BAN vil altid forsvare sig med, at det er et intern dokument, som en borger er ikke berettig til at få aktindsigt i.

Jeg fik det, men det er en meget lang historie om, hvordan
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 18:25   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Efter dit og Popiaes råd sidste år, Karo, fik jeg aktindsigt i lægekonsulenternes navne og udtalelser i BAN - uden problemer overhovedet.

Jeg mener heller ikke, at det er interne dokumenter, hvilket jeg også mener, at Ricky her for nylig bekræftede med paragraffer og/eller principafgørelser...

...kigger lige i min K10-mappe og vender tilbage...


Tilføjelse:

Her var det, Ricky 15/12-11:

Ret til aktindsigt i lægekonsonsulentvurdering:

Offentlighedsloven, § 8,
1)
2) især
3) især
4)

og § 6

Søg evt. på Rickys oprindelige indlæg og se hele hans tekst og evt. også debatten
(beklager, jeg er fortsat en torsk til at linke...)

Sidst redigeret af Carmen; 12-01-2012 kl. 18:39.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 18:42   #5
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
så længe det er papirer der er brugt ved afgørelser har man både ret til og krav på at se dem....mener der ligger en nyere frankestyrelsen om dette
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 18:58   #6
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Jeg har også efterspurgt netop samme ifbm min sag hos BAN og fået det svar tilbage fra sb, at det er et internt notat der derfor ikke kan søges aktindsigt.

Det giver slet ingen mening når man godt kan få aktindsigt i lægekonsulentens udtalelse og man kunne fristes til at spørge, hvad der står i de papirer der ikke tåler dagens lys!
Tror nemlig det er fordi de spørger lægekonsulenten om ting der overskrider Forvaltningloven, og de derfor ikke vil ud med det.
De må jo kun bede om oversættelser af lægelige papirer i sagen i henhold til Forvaltningsloven.

Men hvis vi ikke har ret til at se det, så giver det jo ingen mening, når vi har ret til at se lægekonsulentens lægeark, og så ikke kan se om han handler ulovligt på egen hånd, eller direkte er blevet opfordret til at vurdere subjektivt og dermed ulovligt på sagen, så sagsbehandler jo er medskyldig i overtrædelse af Forvaltningsloven.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 19:00   #7
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
så længe det er papirer der er brugt ved afgørelser har man både ret til og krav på at se dem....mener der ligger en nyere frankestyrelsen om dette
Det lyder godt, hvis du har link til det et sted, må du meget gerne smide linket til mig herinde.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 20:30   #8
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Efter dit og Popiaes råd sidste år, Karo, fik jeg aktindsigt i lægekonsulenternes navne og udtalelser i BAN - uden problemer overhovedet.

Jeg mener heller ikke, at det er interne dokumenter, hvilket jeg også mener, at Ricky her for nylig bekræftede med paragraffer og/eller principafgørelser...

)
Men det er ikke lægekonsulentens navn og udtalelse der er problemet. Det er de spørgsmål BAN's SB har stillet lægekonsulenten og som jo selvsagt er grundlag for det svar lægekonsulenten giver, det ikke er mulighed for at få aktindsigt i.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 21:59   #9
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Men det er ikke lægekonsulentens navn og udtalelse der er problemet. Det er de spørgsmål BAN's SB har stillet lægekonsulenten og som jo selvsagt er grundlag for det svar lægekonsulenten giver, det ikke er mulighed for at få aktindsigt i.
Nå ok sorry så læste jeg dit indlæg forkert, troede du mente at man godt måtte få dokumentet.

Men hvis ikke, så forstår jeg ikke hvorfor de undviger i stedet for bare at skrive jeg ikke må se det, jeg synes det lugter faktisk....
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 22:12   #10
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Nå ok sorry så læste jeg dit indlæg forkert, troede du mente at man godt måtte få dokumentet.

Men hvis ikke, så forstår jeg ikke hvorfor de undviger i stedet for bare at skrive jeg ikke må se det, jeg synes det lugter faktisk....

Ok nu er jeg forvirret. Jeg skrev, at man ikke måtte få sb's spørgsmål til lægekonsulenten fordi det er interne papirer.

Mit svar var til Carmen fordi hun skriver, at hun uden problemer har fået aktindsigt i lægekonsulentens navn og udtalelse og samtidig henviste hun til et indlæg af Ricky omhandlende ret til aktindsigt i lægekonsulentvurderingen.

Og så skrev jeg bare, at det ikke var det, der var problemet
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Når de bare ikke vil bøje sig... aktindsigt ! Hva´nu Alt det andet 7 29-04-2013 09:07
Vi sender børnene tidligst i vuggestue nocturne Politik og Samfund 4 21-11-2011 23:47
Har endnu ikke modtaget aktindsigt 2 archibald Alt det andet 6 13-04-2011 08:28
Har ikke modtaget min aktindsigt Mad Alt det andet 24 12-03-2011 11:33
Sender min sag til min borgmester. Maj-Britt Dit og Dat 4 28-05-2008 21:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension