K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2011, 14:35   #61
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jamen en reel virksomhed er vel defineret ved at være et sted der har ansatte, og producerer noget, om som ikke er et sted lavet specielt for afprøvninger... altså virksomheder, ude i "virkeligheden". Det er dem der hører under § 42.

Afprøvningssteder, f.eks. revacentre, projektcentre, og private virksomheder der laver forskellige tilbud, det er § 32 tilbud.
Tak for svar, Andersine.

§ 42 og § 32, hvilke love hører de hjemme i?

Er § 42 ikke foreneligt med en revurdering af flexbevilling samt ophold på reel virksomhed af 4 - 6 måneders varighed?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 15:19   #62
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det er i lov om aktiv beskæftigelsesindsats.

Og jo, det er netop hvad en 42'er er... optræning/aktivering/afklaring på en reel virksomhed, med formål alt efter situationen.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 23:00   #63
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Det er i lov om aktiv beskæftigelsesindsats.

Og jo, det er netop hvad en 42'er er... optræning/aktivering/afklaring på en reel virksomhed, med formål alt efter situationen.
Ifølge afdelingsleder hører jeg ind under § 2, nr. 7.


I "Lov om aktiv beskæftigelsesindsats" under overskriften "Varighed":

§ 44. Et tilbud om virksomhedspraktik kan have en varighed, der udgør op til 13 uger.

4) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 3 - 5 og 7.


...men det ovenfor citerede "tolkes frit" som 4 - 6 måneder?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 11:08   #64
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Derfor job-plan, med formål, og hvis du har været sygemeldt i en længere periode, sygopfølgningsplan.

Kommunerne bruger § erne hvor der er størst refusion, derfor er det vigtigt, at du før et skriftligt lovgrundlag, med begrundelse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 17:20   #65
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Popiae har ret, det er her jobplanen kommer ind i billedet.

Men placeringen kan godt være længere, hvis der vurderes at være et behov for det... Men så skal det jo begrundes, i jobplanen.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 23:47   #66
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Popiae og Andersine, tak for svar :-)

MEN afdelingsleder siger jo netop, at idet jeg er en § 2, nr. 7 i Beskæftigelsesloven er jeg ikke berettiget til en Jobplan (jvf. leders svar på min klage i indlæg nr. 45).

Skriftlig handleplan har jeg heller ikke kunnet få - jeg skal bare op i tid, var SB's udmelding.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 09:48   #67
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Så bør du skrive til job-centerchef, med kopi til sagsbehandler, hvor du indsætter lov, og indsætter sagsbehandlers påstand, og forlang svar på dette.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 18:11   #68
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Så bør du skrive til job-centerchef, med kopi til sagsbehandler, hvor du indsætter lov, og indsætter sagsbehandlers påstand, og forlang svar på dette.

VH POpiae
Tak, Popiae, men det er jo netop det, jeg har gjort: Skrevet til Jobcenterchef, hvor det tydeligt fremgår, at jeg finder det rimeligt med en Job- eller Handleplan (se indlæg 45 i denne tråd).

Af svaret fremgår, at en § 2, nr. 7 i "Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats" IKKE har krav på en Jobplan, hvilket fremgår af Kapitel 9 i samme lov...

...så hvilken lov er det, du mener, jeg kan understøtte mit ønske med?

Kunne det være Serviceloven § 141, stk. 2, pkt. 1?

Andersine, du siger først i din kommentar til afdelingsleders/jobcentershefs brev, at det er korrekt, man ikke altid laver en jobplan (som jeg lige husker din formulering), men derefter giver du Popiae medhold, at jeg som en § 2, nr. 7 skal ha' en Jobplan/Handleplan...

...hvordan kan jeg argumentere for det krav, når jeg ikke kan henvise til lov og paragraf? Eller kender du den nødvendige lov og paragraf?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 18:28   #69
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Lidt om emne:
http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=241

Når der gives tilbud om aktivering, skal du have udarbejdet en jobplan. Hvis dette endnu ikke er kommet på tale, kan du anmode om at få lavet en.
Reglerne om jobplaner findes i Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats §27. Her står, at udgangspunktet for handleplaner er personens beskæftigelsesmål, ønsker og forudsætninger. Der står også, at planen skal laves i samarbejde med personen.
Dog kan man fravige personens ønsker, hvis dette sker med henvisning til arbejdsmarkedsbehov.

Ifølge bemærkningerne til §27 skal en jobplan indeholde et beskæftigelsesmål, samt en beskrivelse af de aktiviteter, der skal sættes i værk.
Det skal også fremgå af planen, hvilke ydelser, der skal udbetales under forløbet (kontanthjælp, aktiveringsgodtgørelse m.v.), og der skal være en beskrivelse af personens rettigheder og pligter (F.eksret til fri i visse situationer, pligt til at med sig syg).

Hvis du undlader at søge et konkret anvist tilbud, kan din kommune med henvisning til Aktivlovens §38a medsætte din hjælp med 1/3 i 3 uger.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 23:20   #70
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tak, Karo, men det er en revurdering af flexbevilling (i form af en arbejdsprøvning/virksomhedspraktik) og ikke aktivering som kontanthjælpsmodtager.

§ 2, nr. 7 er ikke nævnt i § 27 (begge paragraffer i Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats).
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu må jeg også bede om hjælp. Bella67 Spørgsmål ang fleksjob 66 03-10-2011 14:46
Været til Møde igen. Jeg er målløs. Wodpoulsen Alt det andet 9 24-06-2011 22:15
Danske Stasi-tendenser og retsløs klapjagt på ledige buster Politik og Samfund 6 14-10-2010 09:55
Målløs over pressen... Stella Det er da strengt ! 3 17-02-2009 23:30
Jeg er målløs hvad gør jeg forkert? Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 1 26-10-2008 12:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension