K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-02-2008, 17:38   #1
ollismuddi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2007
Lokation: slagelse
Indlæg: 8
Styrke: 0
ollismuddi er ny på vejen
Talking hjælp....

hej alle..
jeg har fået brev fra min sagsbehandler på pensionskontoret og jeg må indrømme at jeg ikke helt fatter hvad der bliver ment...
jeg har vist fået min førtidspension, men forstår ikke hvad der menes med det der står..

brevet er formuleret således...
Afgørelse:
Pensionsafdelingen har den 28/2-2008 i henhold om social pension paragraf 18 besluttet, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.
Begrundelsen herfor er, at det er dokumneteret, at deres arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger.

Jfr lov om social pension paragraf 20 stk 3 skal de have mulighed for ved personligt frwemmøde at komme med udtalelse inden der træffes afgørelse om førtidspension, ligesom de har mulighed for at tage en bisidder med ved smatalen.
De tilbydes derfor mulighed for at komme til en personlig samtale omkring den videre behnadling af sagen.

Håber der er nogle der vil oversætte til alm dansk hehe..

hilsner fra den vist nok nye førtidspensionist
ollismuddi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 17:48   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej ollismuddi.

Ja, hvis bare kommunerne kunne skrive deres breve, så vi andre havde en chance for at forstå dem.

Det betyder, at din kommune om senest 3 måneder beslutter, OM du får pension eller ej.

Du har ikke fået den endnu, men da brevet at dateret den 28. februar, skulle du gerne have endelig besked SENEST den 28. maj (cirka), således at HVIS du får pension, så bliver det SENEST pr. den 1. juni... men... Det er altså ikke afgjort endnu.

De skriver så, at du har mulighed for at møde de mennesker, der skal beslutte, OM du får pension. Der kan du møde op og sige, hvis du har noget at tilføje. Hvis du gerne vil møde op, skal du give besked. Jeg går ud fra, at du får et brev om, hvornår mødet foregår. Når du har fortalt, hvad du har på hjerte, forlader du mødet, hvorefter de så træffer afgørelse. Nogle sagsbehandlere er søde at ringe samme dag om resultatet.

Men det er i det mindste et skridt på vejen, at de vil påbegynde sagen.

Så krydser vi fingre for, at det lykkes.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 17:57   #3
ollismuddi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2007
Lokation: slagelse
Indlæg: 8
Styrke: 0
ollismuddi er ny på vejen
Tak for det hurtige svar..
nu er mit humør lige dalet en hel del igen desværre.. troede den var hjemme..
ollismuddi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 20:44   #4
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Hej ollismuddi

Det er et standardbrev i et standardforløb du har modtaget og som zuza skriver skal du lige igennem det sidste før den er helt hjemme, men i langt de fleste tilfælde går den igennem når det er kommunen der indstiller med den tekst i brevet, så du er sansynligvis meget tæt på den er hjemme, vi krydser fingre for dig
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 22:42   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Pyha, det er snart REN gyser her på k10 - jeg sidder med 'stritpels' hvert andet øjeblik!

Jeg håber også din førtidspension snart er i hus og krydser også både fingere og ben (selvom det er Fredag aften), hehe...

Synes dog brevet lyder lovende.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 22:57   #6
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
helenekr har du så læst min sag om førtidspension det er også helt en gyser, der er dog ikke i nu kommet en ende på den
http://www.k10.dk/showthread.php?t=480

kommunen søget også selv efter § 18 og ja... jeg har fået 4 afslag og 2 gange har sagen været inde ved nævet og kommunen fået sagen tilbage

venter nu på sagen igen bliver taget op på pensionsteamet, men jeg tror sq ikke på noget længere

Håber du ollismuddi har mere held med at blive hørt, og ikke skal alt det igemmen som jeg er. krydser finger for dig
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 23:03   #7
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Hej ollismuddi

Det er et standardbrev i et standardforløb du har modtaget og som zuza skriver skal du lige igennem det sidste før den er helt hjemme, men i langt de fleste tilfælde går den igennem når det er kommunen der indstiller med den tekst i brevet, så du er sansynligvis meget tæt på den er hjemme, vi krydser fingre for dig
Synes måske man skal "passe lidt på" med at skrive overstående da der desværre er flere der ikke bliver tilkendt FP selvom det er efter en §18.

Jeg selv havde "en oplagt sag" - men fik to afslag. Et fra kommunen og et fra det sociale nævn.

Sidst redigeret af Rikke H; 29-02-2008 kl. 23:05.
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2008, 01:46   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peacock Se meddelelser
helenekr har du så læst min sag om førtidspension det er også helt en gyser, der er dog ikke i nu kommet en ende på den
http://www.k10.dk/showthread.php?t=480

kommunen søget også selv efter § 18 og ja... jeg har fået 4 afslag og 2 gange har sagen været inde ved nævet og kommunen fået sagen tilbage

venter nu på sagen igen bliver taget op på pensionsteamet, men jeg tror sq ikke på noget længere

Håber du ollismuddi har mere held med at blive hørt, og ikke skal alt det igemmen som jeg er. krydser finger for dig
HOLD DA KÆFT Peacock, jeg røg jo lige ind og læste om hele dit forløb, og selvom det har taget mig en halv aften, så må jeg da sige at Stephen King ikke kunne have gjort det bedre! Det er altså gyser i topklasse - bare forfærdeligt filmen ikke slutter med en rulletekst, men at det er den skinbarlige virkelighed når den er allermest skræmmende. STOR applaus over at du stadig hænger i, og påtrods af modgang, fortsat kæmper. Jeg har aldrig læst noget lignende og jeg ved SLET IKKE engang om der findes ord der beskriver min medfølelse og/eller min foragt for den måde din sag er blevet behandlet på (eller er det IKKE blevet behandlet på)
Som nybegynder er det jo VIRKELIG et skrækscenarie der er blevet åbnet op for her, men omvendt kan jeg dårligt tro at man kan få værre sagsbehandlig end din - for den må da slå samtlige rekorder!! Da jeg var nået halvvejs og vitterligt var indfanget af gyset, begyndte mine øjne at flakke helt hysterisk, jeg MÅTTE lige se hvor i landet du kom fra, og da jeg læste Sæby, faldt der en sten fra mit hjerte i lettelse over at der ikke stod København, selvom jeg udmærket véd, at København sikkert rummer lige så belastende sagsbehandlinger! Ville bare ikke kunne overskue i læsnings hede, at det var her...

Jeg har selv lige fået tilsendt en kopi af min læges statusprofil, som kommunen havde bedt om, hvori han Bla skriver at jeg IKKE må arbejdsprøves da han er alvorligt bange for at det vil ende i en længere depression, og at det med garanti vil forværre min tilstand yderligere, og at han ikke tør tænke på konsekvenserne hvis de alligevel får mig presset ud i en arbejdsprøvning.
Men kommunen er skide ligeglade og VIL have mig på REVA, så hvorfor de så har bedt om en statusprofil fatter man jo ikke. De kunne bare have sendt mig UDEN profilen hvis den alligevel ikke kan bruges.(Jeg søger også §18) efter 20 år på kontanthjælp grundet psykisk sygdom.
Dog sagde min læge at jeg bare skulle gå med til det og dermed bevise at jeg vitterligt ikke kan, så de selv kan se det, nu hvor de tror vi alle sammen er fulde af løgn. Han skulle nok gribe mig når jeg går ned med flaget og hjælpe mig igennem min forværring. Men det er da sørgeligt det skal være sådan!!
- jeg har jo prøvet det 28 gange før, hver eneste gang endte det i kaos. Men på kommunen er nok ikke nok, det er mere, mere, mere... og så lige et par gange til....sådan bare for en sikkerheds skyld
som min læge sagde ,,tja alt skal jo være frisk i sagen, og hvis de lige kan få borgeren ned med flaget og få fremprovokeret en forværring af deres sygdomme, så er de på rette vej''.....

Fandeme uhyggeligt DO!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2008, 01:59   #9
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rikke H Se meddelelser
Synes måske man skal "passe lidt på" med at skrive overstående da der desværre er flere der ikke bliver tilkendt FP selvom det er efter en §18.

Jeg selv havde "en oplagt sag" - men fik to afslag. Et fra kommunen og et fra det sociale nævn.
Rikke H

Jeg skriver ikke den er hjemme men at i langt de fleste tilfælde vil den gå igennem når det er kommunen der indstiller efter §18 , jeg er bekendt med de utrolige og uhyggelige sager der er beskrevet her på siden, som er et stort makværk fra kommunens og lægekonsulentens side.... Men trods alt så går langt de fleste igennem når kommunen indstiller... selvfølgelig betinget af at de har gjort deres arbejde ordentligt og efter bogen...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2008, 03:52   #10
Mikael
Føler sig hjemme på K10
 
Mikaels avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Næstved
Alder: 60
Indlæg: 45
Styrke: 17
Mikael er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ollismuddi Se meddelelser
Afgørelse:
Pensionsafdelingen har den 28/2-2008 i henhold om social pension paragraf 18 besluttet, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.
Begrundelsen herfor er, at det er dokumneteret, at deres arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger.

Jfr lov om social pension paragraf 20 stk 3 skal de have mulighed for ved personligt frwemmøde at komme med udtalelse inden der træffes afgørelse om førtidspension, ligesom de har mulighed for at tage en bisidder med ved smatalen.
De tilbydes derfor mulighed for at komme til en personlig samtale omkring den videre behnadling af sagen.
Hej ollismuddi

Jeg skriver fordi det brev du har fået mener meget om det jeg fik.
Jeg ved ikke om du har fået udtalelserne med fra de forskellige instanser der begrunder at du burde tilkendes førtidspension.
Jeg fik mit brev sidst i maj 2007 og den 1. juli var jeg førtidspensionist, så en måneds tid skulle der til at træffe afgørelse i min sag.

Men umiddelbart vil jeg mene, der er håb forude. Men du kan selvfølgelig ikke være sikker før/hvis tilkendelsen er hjemme.

Jeg fik min førtidspension i henhold til § 20 på det grundlag som du omtrent beskriver.

Med brevet fik jeg udtalelse fra min psykiater, hun havde skrevet 6 tætskrevne A4 sider hvor hun mente, at alle behandlingsmuligheder var udtømte. Jeg ville ikke engang kunne klare et job på et hensyntagende arbejdsmarked.
Lægekonsulenten var enig og mente, der var tilstrækkelige grundlag for tilkendelse af varig ydelse.

Jeg gik på et afklaringsforløb for sygedagpengemodtagere og underviserne udtalte det samme.

Jeg søgte i øvrigt selv førtidspension på opfordring af min fagforening.

Jeg var fortrøstningsfuld, men alligevel var jeg nervøs. Så det var med rystende hænder jeg åbnede brevet en lørdag formiddag - min weekend var reddet.

Hvis din sag minder om min skulle jeg mene at dine chancer er rimelige gode. Men i vores system skal man aldrig sige aldrig.
Håber i hvert fald ikke, du skal vente i 3 lange måneder.
__________________
"Didn't we have a lovely time the day we went to Brighton" - Citat: Erasure.
Mikael er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension