K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2012, 09:07   #11
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
I vores kommune har de handicap boliger for unge, og vil man ikke have en af dem, så må man stå på venteliste som alle andre, kommunen sagde nej til at lave ændringer i min venindes bolig fordi hun havde sagt nej til den hun fik tilbudt af kommunen, så de ville ikke bruge over 100.000 men ved ikke om det er det samme alle steder.
Krydser finger for dig.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 17:30   #12
Tullepigen90
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tullepigen90s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2010
Lokation: Jylland
Alder: 33
Indlæg: 113
Styrke: 14
Tullepigen90 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helle Smith Se meddelelser
I vores kommune har de handicap boliger for unge, og vil man ikke have en af dem, så må man stå på venteliste som alle andre, kommunen sagde nej til at lave ændringer i min venindes bolig fordi hun havde sagt nej til den hun fik tilbudt af kommunen, så de ville ikke bruge over 100.000 men ved ikke om det er det samme alle steder.
Krydser finger for dig.
Tak for svar, det er dejligt at høre om andre - både positivt og negativt! Nu flytter jeg til en ny kommune (Ringkøbing-Skjern kommune) og jeg ved ikke om de har noget egnet bolig at tilbyde mig (handicapbolig), men da jeg ikke vil bo i en handicapbolig forventer jeg også at jeg så selv må finde én bolig... Om de så vil hjælpe økonomisk med at gøre en almen bolig handicapegnet til mig ved jet ikke
__________________
Mvh.
Nanna - (Tullepigen90)

Førtidspensionist pr. 1/11-2008
Tullepigen90 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 18:32   #13
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Handicapbolig

Jeg forstår ikke helt din modstand mod at flytte i en handicap bolig. Jeg har boet i en boligforening hvor stuelejlighederne var handicap venlige, mens resten af lejlighederne var almindelige. Så handicap boligerne lå sammen med andre typer boliger. Så nogle steder kan du godt flytte i en handicap bolig og få menge forskellige naboer - både unge og gamle.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 09:04   #14
Tullepigen90
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tullepigen90s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2010
Lokation: Jylland
Alder: 33
Indlæg: 113
Styrke: 14
Tullepigen90 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Jeg forstår ikke helt din modstand mod at flytte i en handicap bolig. Jeg har boet i en boligforening hvor stuelejlighederne var handicap venlige, mens resten af lejlighederne var almindelige. Så handicap boligerne lå sammen med andre typer boliger. Så nogle steder kan du godt flytte i en handicap bolig og få menge forskellige naboer - både unge og gamle.
Okay, tak for info.. Det vidste jeg slet ikke fandtes. Det må jeg vidst hellere få undersøgt om findes i min kommune.
__________________
Mvh.
Nanna - (Tullepigen90)

Førtidspensionist pr. 1/11-2008
Tullepigen90 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 14:14   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg havde samme tanke som Ida.

Der findes boligforeninger, hvor der er blandede beboere, både ældreboliger, handicapboliger og almindelige boliger, så der bor forskellige....

På den her side kan du tjekke, hvilke boligforeninger i kommunen har handicapboliger i de forskellige afdelinger:
http://www.handicapbolig.dk/main/search/searchform.asp

Jeg prøvede at tjekke Ringkjøbing kommune, her er lidt af det (ser ud til, at MidtVest har flest handicapboliger i forhold til andre steder):

Sted Kørestol
Boligselskabet MidtVest, afs. 110 Troldhede (13) Meget god
Boligselskabet MidtVest, afs. 124 Egvad 4 (77) Meget god

Held og lykke med dit mål.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 09:47   #16
Tullepigen90
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tullepigen90s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2010
Lokation: Jylland
Alder: 33
Indlæg: 113
Styrke: 14
Tullepigen90 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Jeg havde samme tanke som Ida.

Der findes boligforeninger, hvor der er blandede beboere, både ældreboliger, handicapboliger og almindelige boliger, så der bor forskellige....

På den her side kan du tjekke, hvilke boligforeninger i kommunen har handicapboliger i de forskellige afdelinger:
http://www.handicapbolig.dk/main/search/searchform.asp

Jeg prøvede at tjekke Ringkjøbing kommune, her er lidt af det (ser ud til, at MidtVest har flest handicapboliger i forhold til andre steder):

Sted Kørestol
Boligselskabet MidtVest, afs. 110 Troldhede (13) Meget god
Boligselskabet MidtVest, afs. 124 Egvad 4 (77) Meget god

Held og lykke med dit mål.
Tak for links og kommentar. Desværre ligger Troldhede og Egvad langt fra Ringkøbing by og jeg ønsker at bo centralt og inde for byskiltet i Ringkøbing, så det kan ikke komme på tale...Og Når jeg søger på handicapboliger i Ringkøbing by kommer der desværre ingen frem
Jeg synes bare det lyder underligt hvis en by som Ringkøbing ingen egnet handicapboliger har!?

Er der foresten nogen som ved om når man har personlig hjælpere (PBA-ordning) stortset døgnet rundt om man så tæller for at der bor mere end 1 person i sin bolig?
__________________
Mvh.
Nanna - (Tullepigen90)

Førtidspensionist pr. 1/11-2008
Tullepigen90 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 14:18   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tullepigen90 Se meddelelser
Tak for links og kommentar. Desværre ligger Troldhede og Egvad langt fra Ringkøbing by og jeg ønsker at bo centralt og inde for byskiltet i Ringkøbing, så det kan ikke komme på tale...Og Når jeg søger på handicapboliger i Ringkøbing by kommer der desværre ingen frem
Jeg synes bare det lyder underligt hvis en by som Ringkøbing ingen egnet handicapboliger har!?
Det kan jeg godt se, det virker lidt underligt...

Jeg fandt den her side:
http://www.rksk.dk/bolig-for-handicappede-8312.aspx

Ovenstående er så dog bofællesskaber, synes jeg at kan se.
Den som hedder Center Vest - Brohuset lyder som et fint sted og billederne ser hyggelige ud. Deres hjemmeside findes her:
http://www.rksk.dk/udenomsarealer-4869.aspx
Her står der, at man har egen lejlighed osv.:
http://www.rksk.dk/fysiske-rammer-4633.aspx
Der står, at bygningen ligger i gåafstand til centrum i Ringkøbing.
Et forslag kan være, at du hvis du har lyst, kunne ringe til kontaktpersonen til Brohuset og høre, hvordan placeringen er osv.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 20:39   #18
Tullepigen90
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tullepigen90s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2010
Lokation: Jylland
Alder: 33
Indlæg: 113
Styrke: 14
Tullepigen90 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Det kan jeg godt se, det virker lidt underligt...

Jeg fandt den her side:
http://www.rksk.dk/bolig-for-handicappede-8312.aspx

Ovenstående er så dog bofællesskaber, synes jeg at kan se.
Den som hedder Center Vest - Brohuset lyder som et fint sted og billederne ser hyggelige ud. Deres hjemmeside findes her:
http://www.rksk.dk/udenomsarealer-4869.aspx
Her står der, at man har egen lejlighed osv.:
http://www.rksk.dk/fysiske-rammer-4633.aspx
Der står, at bygningen ligger i gåafstand til centrum i Ringkøbing.
Et forslag kan være, at du hvis du har lyst, kunne ringe til kontaktpersonen til Brohuset og høre, hvordan placeringen er osv.

Tak for links, men jeg vil ikke bo på et bofællesskab da jeg har prøvet det tidligere og det var under al kritik! Jeg vil have følelsen af at være et ganske normal velfungerende menneske, som er på lige fod med alle andre. Derfor ønsker jeg at bo blandt andre som ikke er syge/handicappede. Jeg kan også se at mange som bor på de forskellige bofælleskaber i Ringkøbing er for udviklingshæmmede og psykisk syge, og der falder jeg helt ved siden af. Så min helt klare drøm er at få min egen bolig i almen byggeri
__________________
Mvh.
Nanna - (Tullepigen90)

Førtidspensionist pr. 1/11-2008
Tullepigen90 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bolig Lysengel Hjælpemidler til handicappede 5 07-01-2011 01:07
køb af bolig lilleper Alt det andet 2 23-09-2010 12:28
midlertidig bolig kat2 Alt det andet 0 11-04-2010 15:36
bolig knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 16-01-2009 21:31
bolig knudsen Alt det andet 2 13-01-2009 17:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension