K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2012, 11:30   #1
Nin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Nin er ny på vejen
Lidt af en kattepine..

Jeg sidder lidt i en situation hvor jeg får flere forskellige svar, fra flere forskellige sider. Jeg bor pt. i Esbjerg og er førtidspensioneret under de "nye regler". Jeg vil gerne ud at rejse (nærmere betegnet backpacke) og jeg har undersøgt med min kommune og på nettet at efter ny lov 2010, så kan det sagtens lade sig gøre, da jeg må rejse ud op til 12 måneder første gang jeg rejser. Kommunen skal blot være underrettet. Så vil jeg flytte min adresse hjem til min mor i Varde kommune, men får fortalt af Esbjerg at når jeg flytter derhjem kan jeg risikere at de tager 2000,- hver måned af min pension fordi jeg LOVLIGT set kan gifte mig med min mors forlovede, som også bor på adressen. Jeg synes jeg sidder lidt i en kattepine, for jeg har ikke haft mulighed og råd til at spare op, så de 2000 kr. havde jeg jo regnet med i mit rejsebudget og kan lige akurat få det til at løbe rundt. Er der nogen der har nogen gode råd, så jeg kan få lov at beholde min fulde udbetaling af min pension? Hvad gør jeg?
Nin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2012, 15:32   #2
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
ja den tror jeg godt nok jeg ville bede om at få på skrift, for jo selvfølgelig, rent teoretisk kunne det selvfølgelig lade sig gøre. Men tror altså ikke det er så tit at børnene bliver gift med deres "papfar".

Hvad nu hvis det var hos din far og hans nye forlovede/kone du ønskede at flytte din adresse til. Ville du så få at vide, at du jo lovligt kunne komme i registreret partnerskab med vedkommende, da i jo begge lige pludselig kunne springe ud som homoseksuelle. Dette kunne jo selvfølgelig også rent teoretisk lade sig gøre.

Er altså ikke sikker på at den påstand holder nogen steder, så ville nok lige spørge en gang mere om de virkelig lige mener det.
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2012, 15:48   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu kender jeg ikke meget til det at rejse ud af landet...men vil det ikke være en mulighed at nøjes med en postboks herhjemme...hvis du alligevel ikke er i DK...

Måske du kunne spørge dem om det er nok at have en postboks....så du kan modtage breve....du kan jo evt få nogle til at tømme den med jævne mellemrum...

Men om det er lovligt eller ej....det ved jeg ikke....så det bør du spørge dem om på kommunen....inden du gør det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2012, 16:01   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Post Danmark har lavet nye regler, man kan ikke leje en postboks mere, uden at man opgiver en korrekt folkeregisteradresse der tilknyttes til boksen - og så er man lige vidt....

http://www.postdanmark.dk/da/Documen...Postboks-1.pdf

Det bedste er at finde en man kan stå CO på adressen hos i rejseperioden.

Læs endvidere loven for CPR: (grunden til man ikke længere kan leje postboks uden en egentlig folkereisteradresse)

§ 6. Kommunalbestyrelsen skal i CPR registrere enhver
på dennes bopæl i kommunen, hvis vedkommende efter
kapitel 4-6 skal være registreret her i landet. Ved bopæl
forstås det sted (bolig), hvor en person regelmæssigt
sover, når denne ikke er midlertidigt fraværende på grund
af ferie, forretningsrejse, sygdom eller lignende, og hvor
denne har sine ejendele.
Stk. 2. Kommunalbestyrelsen skal registrere den, der
ingen bopæl har, på vedkommendes faste opholdssted i
kommunen uanset dettes karakter. For at opholdsstedet
kan anses for fast, skal opholdet have en vis varighed,
hvorunder opholdsstedet ikke bevæges, jf. § 9.
Stk. 3. Kommunalbestyrelsen afgør, om en anmeldt
flytning opfylder betingelserne for at blive registreret, jf.
kapitel 4-6. Kommunalbestyrelsen må ikke registrere en
person på en adresse, hvis der er tvivl om, hvorvidt vedkommende
bor eller opholder sig der, jf. stk. 1 og 2, men
skal først undersøge sagen, herunder ved anvendelse af
reglerne i § 10, stk. 2 og 3.

http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/fr060.pdf

Sidst redigeret af Ninja; 10-08-2012 kl. 16:06.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 10:37   #5
Nin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Nin er ny på vejen
Mange tak for svar. Det lyder godt nok lidt indviklet det sidste.. :/ Men jeg har ringet og hørt min far ad og der kan jeg godt bo. Kan ikke lovligt gifte mig med hverken ham, hans kone eller min søster, så der burde da ikke være noget problem der.
Nin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 12:48   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det lyder bare SUPER!! Håber du får en rigtig god rejse
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 12:57   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
God rejse. Hvis din familie modtager boligsikring, skal I nok lige tage hensyn til dette. Men i givet fald formentlig kun en mindre ændring.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 22:54   #8
Nin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Nin er ny på vejen
Mange tak
Jeg har tjekket, de bor i eget hus, så de får ingen støtte fra staten.
Nin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension