K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2010, 00:16   #1
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Et godt link for EU/EØS-borgere

Her et godt link til en website, jeg lige har oprettet for personer, der er omfattet af EU-retten, men som ikke bliver ligebehandlet med danske statsborgere, der hele deres liv har boet og arbejdet i Danmark:


http://www.eu-borger-rettigheder.dk/

Sidst redigeret af brøkpensionist; 14-01-2010 kl. 00:18.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2010, 10:18   #2
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Hvor er siden bare flot og informativ, har straks bogmærket den ^^
Endnu engang tak for dit store arbejde.

Facebook gruppen vokser ligeså stille og roligt, indtil videre har vi 14 medlemmer, inklusive du og jeg der alle er villige til at underskrive andragenet.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 14-01-2010 kl. 10:22.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2010, 15:38   #3
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Facebook-gruppen

Rart at vide, at facebook-gruppen vokser stødt. Er spændt på, hvor mange, der vil være med.

Jeg har også rettet henvendelse til Folketingets Arbejdsmarkedsudvalg, som har offentliggjort mine henvendelser under bilag alm. del med nr. 72 og kan findes på Folketingets hjemmeside under følgende link:

http://www.ft.dk/dokumenter/tingdok....g/72/index.htm

For tiden vises der 2 henvendelser fra mig, men der kommer 2 mere på siden om kort tid.

Sidst redigeret af brøkpensionist; 14-01-2010 kl. 18:52.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2010, 18:17   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bum bum bummelum.....

.....Kære Brøkpensionist.

Ja, hvad skal jeg skrive......er lidt i tvivl.....fordi, at imellem os to har jeg ikke det fulde overblik i alt, hvad du skriver, men.......jeg tænker.......hvor herligt at have dig her på k10. Om nogen, ved jeg, hvilket arbejde dine indlæg har krævet.

Professionelt. Tankerne flyver og jeg tænker at der må findes nogle journalister med dette, som sit felt....Information eller andre. Jesper Tynell DR1 Orientering?


For info.: du nævner Vejledninger, som jo netop er en vejledning TIL embedsmænd. Og alligevel påstår du at hverken embedsmænd eller flere ministre, ikke kender lovgivningen. http://www.minarbejdsevne.dk/

Det samme har jeg selv oplevet igennem mit arbejde med Statusrapport Svarfrister, som du nok kender. Derved har jeg opdaget, som du, at fine titler eller ministre nødvendigvis har kendskab til, hvad de udtaler sig om.

Tidligere socialminister Eva Kjer Hansen nævnes også. Her opdagede jeg at hun havde sit personlige juridiske organ, hvor hun sendte mine spørgsmål til da jeg blev ved med at spørge om det samme. Igen og igen da jeg i begyndelsen modtog svar i "kanseli-sprog", som jeg ikke forstod.

Kender du "Center for Jura og Politik"? De opgav mig til sidst, da jeg forlangte svar på dansk. Resultatet for mig efter 5 år har været en lovændring igennem tidligere velfærdsminister Karen Jespersen, som kom med L117.

Dette har og vil blive til glæde for alle på k10. Fordi vi nu har vundet over 5 kommuner og derved ikke kan undgå at vinde over de sidste ca 48 kommuner.

Jeg bøjer mig i støvet for din vedholdende måde at arbejde på.
Jeg håber inderligt at du vinder din kamp, til stor glæde for rigtig mange mennesker.

Danmark vil være fredselskende, men er krigsførende.
Danmark vil være med i EU, men vil kun have dansker.
Danmark er et retssamfund, men opfører sig til tider arrogant.
Danmark har religionsfrihed, for de kristne.

Held og lykke.

Mange hilsner Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-01-2010, 18:59   #5
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Kæmpe til den bitre ende

Kære Peter,

tak for alle dine ros til mit arbejde, som jeg håber vil komme til at gavne mange andre lidelsesfæller.

Og jeg bøjer mig i støvet for din kampgejst i forbindelse med svarfrister m.m.

Jeg kan godt forstå, hvis du ikke kan være med på alt, hvad jeg har skrevet, for det kan vel kun en person forstå, som er omfattet af EU-retten, der ikke får ret til ligebehandling.

Men jeg håber, jeg nogenlunde har formået at udtrykke mig forståeligt på min nye hjemmeside.

Mange hilsner
Britta
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 09:40   #6
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Det rummelige arbejdsmarked

Min erfaring har desværre været, at det rummelige arbejdsmarked ikke er tiltænkt brøkpensionister.

Jeg havde kæmpet mig tilbage til et job på Herning Kommunes Center for Erhvervsafklaring og Beskæftigelse, men glæden over i det mindste at kunne magte dette job og være blandt søde kolleger og personale varede kort.

For min sølle løn på 253,00 kr. netto pr. - udgifter til transport blev modregnet krone for krone i hjælpen efter § 27a i aktivloven.

Og nu man godt undskylde, jeg arbejder ikke gratis, og slet ikke for den kommune, som i mere end 1 år har behandlet mig og mit barn på så ydmygende og diskriminerende vis, så jeg sagde op med samme begrundelse.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 18:42   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Rigsadvokaten skriver...

Kære Brøkpensionist.

I forbindelse med din sag fandt jeg lige denne tekst fra Rigsadvokaten:

"I øvrigt bemærkes, at bestemmelserne i loven er minimumsbestemmelser, således at regler i anden lovgivning, der giver parten en bedre retsstilling, i almindelighed går forud for lovens bestemmelser.

Lovens regler må vige for anden lovgivning, der tilsigter at opfylde internationale forpligtelser, og i det omfang retssikkerhedslovens regler ikke er forenelige med EU-regler, der har direkte virkning her i landet, følger det af princippet om EU-rettens forrang, at de EU-retlige regler i alle tilfælde går forud for retssikkerhedslovens bestemmelser."

Fundet her, nederst på siden, der omhandler Retssikkerhedsloven:
http://www.rigsadvokaten.dk/media/bi..._ri_4-2005.pdf

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 19:15   #8
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Kanon

Tak Peter, for dette link

Skal nok gøre brug af det.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 23:41   #9
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Socialrådgiveren nr. 4-2001, side 4-6

Vil bare gøre de interesserede opmærksom på, at jeg lige har opdateret min hjemmeside om EU/EØS-borgeres rettigheder i Danmark ved at tilføje en ny knap "Socialrådgiveren", hvor jeg citerer artiklen "Ret og rimeligt for borgerne" fra Socialrådgiveren nr. 4-2001.

Den ligger desværre ikke ude på nettet, men kan rekvireres ved forlaget.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 12:05   #10
igam1951
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Indlæg: 65
Styrke: 17
igam1951 er ny på vejen
Brøkpensionist

Hej Brøkpensionist !

jeg vil kun spørge , om du har lagt mærke til det forbehold, der man finde i Forordning 1408/71 og 574/72 - side 124. Der står at art.46a, stk.3, lit.d, og art. 46c, stk. 1 og 3, og 574/72 art.7, stk.1 - finder ikke anvendelse på danske pensioner.
Har prøvet at læse i dag skrivelse til EUP på Face book , men kunne ikke komme rigtigt til det.
Det kan godt være at det forbehold er ikke relevant iht. andragende til EUP, men jeg mener ikke at vi har læst om de forbehold hverken på K10 eller andre steder.
Kan du kigge på det?.
hilsner.
igam1951 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Godt link & godt initiativ Jna Et godt link! 4 08-04-2013 20:51
Godt link til medicin Carmen Alt det andet 2 13-01-2012 01:06
Vidensnetværket - et godt link Vim Et godt link! 1 07-10-2008 09:07
godt link baldur Dit og Dat 0 08-06-2008 02:02
Et godt link Hejdien Et godt link! 2 07-09-2007 11:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension