K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2009, 17:09   #1
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Chokerende!!

Jeg har idag læst om budgettet for danmarks deltagelse i Aghanistan næste år og bid mærke i det er kun den militære del af indsatsen. Budgettet lyder på 8,7 milliarder danske kroner, eller det samme som 4 supersygehuse. Danmark brugte 5,5 milliarder på sin såkaldte vækstpakke der skulle sætte skub i Økonomien herhjemme. indtil videre er der snak om at spare 1,7 milliarder af budgettet bla. andet på at trække vores leopardkampvogne hjem. i så fald kan de godt bestille nogle flere ligposer, da soldaterne siger de er uundværlige. nato"s indsatte præsident Karzai er dybt korrupt og fundementalistisk og han vandt kun valget ved hjælp af valgfusk. i hans valgprogram stod der for eksempel at manden skulle have ret til at sulte sin kone hvis hun nægtede ham sex og at man gerne måtte afstraffe sin kone med pinde op til 2 cm tykkelse og flere andre horrible ting. det er de værdier vores soldater kæmper og dør for i afghanistan. det er de værdier vi skal betale milliarder af skattekroner til, i en tid hvor ældreplejen halter, folkeskolerne forfalder, daginstitionerne skal spare, økonomien skranter. Lad os få de soldater hjem NU!!! hilsen Paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 17:30   #2
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af paw thomsen Se meddelelser
Lad os få de soldater hjem NU!!! hilsen Paw
Skide god idé - ringer du til forældre og andre pårørende til de dræbte og sårede danske soldater og fortæller dem at deres børn er døde for ingenting ?

Den danske regering har startet et stykke arbejde - det kan vi så være enige eller uenige i rigtigheden af at de gjorde, men at sende soldaterne hjem igen inden arbejdet er gjort færdigt er en falliterklæring og efter min mening at pisse på dem der har ofret liv og førlighed for det.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 17:43   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det arbejde bliver vist aldrig færdigt! Der vil fremover komme massere af nye dødstal og pengene vil forsat blive smidt i et - noget nær umuligt projekt.

At være soldat på det niveau er et arbjede som alt andet arbejde. Nogle elsker den slags arbejde og vi dø for det, andre vil ikke. Nogen pårørende er enige med soldaterne, og andre lære aldrig at accepterer deres valg.

Spørgsmålet er måske nærmere, hvor mange flere skal dø for end de indser, at kampen ikke kan vindes.....

Spild af liv.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 17:46   #4
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Jeg syntes vores soldater gør et kæmpe og godt stykke arbejde dernede, min x-mand, og børnenes far, har være der nede af flere omgange, og jeg ved at hvis de trækker dem hjem nu, vil alt det de har fået opnået endtil nu, være spildt, og de soldater som har mistet livet dernede, vil ha mistet det forgæves, i mine øjne, og i dem der har kæmpet dernede, ved jeg at de vil blive meget sure, hvis det arbejde de har lavet, bare skal gå til spilde, og det bliver som før dernede igen. Kan da roligt blive enige om, at det er mange penge, de bruger til det, og at de penge kan bruges til meget bedre ting, men nu er de der engang, så lad dem gøre deres arbejde færdigt.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 18:07   #5
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Lad os lige slå fast at afghanistan bliver aldrig et demokratisk land og taliban kan ikke udryddes. om x antal år trækker vi vores tropper hjem og forskellen vil ikke være nævneværdig. det siger vores soldater jo selv. Usa er selv igang med at ændre strategi og sætte dato for hvornår soldaterne skal hjem. Den folkelige opbakning er væk i samtlige natolande og vi har ikke økonomien til at følge op på det.når den danske stat begynder at trække materiel hjem fordi der skal spares, så vil soldaternes tabstal stige kraftigt. vi kan jo ikke en gang pansre de mandskabsvogne vi har dernede. Jeg synes bare det er vanvittigt at tro på en succes når alt andet peger på det modsatte. Paw.

Ps. hr luko ringer du til til de forældre der fremover kommer til at miste deres sønner.

Sidst redigeret af paw thomsen; 28-11-2009 kl. 18:11.
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 18:35   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har ikke rigtig nogen mening mht om soltaternes arbejde er spildt eller ej, jeg har ikke noget at vurderer det efter.

Men hvor VILLE det dog være dejligt, om der blev postet lige så mange penge og arbejdskraft i danske projekter. Smuk tanke at ville bygge skoler i Afghanistan, men hvad med de lede skoler vi har hér??
Herligt nogen vil dø for at andre kan få fred, men kan vi ikke få en håndfuld soldater sendt til Nørrebro??

Danskere er generelt store i slaget. Der bliver opstillet store shows med kendte mennesker, underholdning og kongelige, når der skal hales penge ud af borgerne/virksomhederne mf for at kunne sende millioner til andre lande.

Men hvorfor kan man ikke lave sådan en indsamlig til sit eget land?
Vi har jo massere af fattige mennesker, folk der ikke engang kan holde jul for sine børn, have råd til biografbilletter og som altid må købe genbrug, og aldrig ha råd til at få sendt deres børn til sport og andre aktiviteter, og som må melde sit barn sygt når der inviteres til fødslesdag i skolen, fordi de ikke har råd til fødseldagsgaven osv osv osv...(jeg har faktisk selv prøvet det!).

Så 'flot' man kan inddrive 200 millioner man kan sende til et andet land og fuldstændig ignorere sit eget lands fattigste borgere. Men flot skal det se ud!!!

Og selv de fattigste borgere dykker gladeligt ned i lommeuldet og trækker mønter op, som de giver videre, og deres børn som ikke har for meget i forvejen, stiller gladeligt op med deres lille sparegris og donerer deres 400 kr til andre. Og så behandler man dem sådan??

Jeg har ikke forstand på krig, men jeg synes der bliver prioriteret helt hen i vejret engang i mellem.

Alt det der kan man da melde sig til, når ens eget land kører på skinner og vi kan løfte i folk. Men så længe der er så mange der ligger i skidtet, så kan jeg faktisk kun forarges.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 19:05   #7
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Utroligt godt skrevet helene. (og rigtigt) Det var også min pointe. Hvorfor bruge så mange penge i et land hvor befolkningen hader os og udklækker terrorister på samlebånd. når man kan bruge dem på vigtige ting herhjemme for eksempel ventelister for det redder jo danske menneskeliv. Folk vil så komme med argumenter om at krigen holder terror væk fra danmark, men det er jo stik modsat, danmark har aldrig været et større terrormål, og hvis man vil holde terroren væk kunne man jo give pet en af de milliarder der bliver brugt dernede. Så kunne man passende bruge en anden milliard på integration her hjemme, da det efterhånden er almindelig kendt at det er veluddannede tilpassede statsborgere med anden etnisk baggrund der lige pludselig går amok og springer sig selv i luften eller skyder vildt omkring sig i de vestlige lande. Lad os afhjælpe vore egne problemer før vi kaster os over resten af verdens. paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 16:44   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
FN burde da også nedlægges, dem giver Danmark også en masse penge til
de har jo ikke andet lavet en masse katastrofer.
selvom vi har FN, får Iran jo snart deres A bombe.

Hvis man trækker alle nato soldater hjem alle steder, jo hurtigere vil de første terroranslag også komme i Danmark.

Nej man kan ikke udrydde taliban, men holde dem i skak.
Man kan jo heller ikke forhandle med terrorister som har et formål og udrydde alle vantro og lave kalifatet.
tænk på hvor mange i civile der vil blive slået ihjel. Samt presset bliver endnu større på pakistan. samt adgang til A-våben. Hvis man trækker sig inden for en måned.

krigen flytter bare til Europa, man er i hvertfald meget naiv hvis man tror der bliver fred´
bare fordi man sende de danske soldater hjem.

Men ja der skulle snart en dato på for tilbage trækning. måske cirka 5 år.
problemet er deres egne sikkerhedsstyrker. De skal alså have en uddannelse først.
men det er jo svært, når de fleste ikke kan læse.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 20:30   #9
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
det er bare ikke et sted for lille danmark. Vi er for små til at gøre en forskel.paw

Sidst redigeret af paw thomsen; 30-11-2009 kl. 21:51. Årsag: stavefejl
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 11:23   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af paw thomsen Se meddelelser
det er bare ikke et sted for lille danmark. Vi er for små til at gøre en forskel.paw
vil også derfor vi er medlem af nato.
hvis man ikke vil bidrage til fællesskabet, skulle vi jo ud af både Nato FN og EU.
men så er vi er i hvertfald helt alene, og det er Danmark netop for lille til.

FN burde snart nedlægges, de har spillet totalt fallit.
en stor klods, som ingen som ingen tager seriøs.
bare se Iran, de griner ad verdenssamfundet hver dag.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension