K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2013, 10:17   #1
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Arbejde ved siden af sin pension...

Jeg ved, at dette er et "farligt" emne, hvor svarene typisk lyder på, at det er for risikabelt at arbejde ved siden af sin pension med de nye fleksregler helt ned til to timer om ugen... Det er ikke det svar jeg søger. Jeg søger svar på:


Hvis nu jeg bliver ansat til at arbejde HJEMMEFRA for en virksomhed og lave noget regnskab og andre opgaver, der ikke har en deadline, - ca 4 timer om ugen.

Hvad betyder det så for mit månedlige beløb fra egen pensionskasse/forsikring?

Og hvad betyder det for min pension fra det offentlige?

Altså hvor sker modregningen af det jeg tjener ( i den offentlige pension eller i det månedlige beløb fra egen pensionskasse/forsikring)
Jeg "tjener"/får i forvejen 87.000 pr år fra egen pensionskasse/forsikring og jeg er desuden gift. Så det beløb man må tjene inden, der sker en modregning, den er for længst opbrugt.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 11:56   #2
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Det bliver trukket i pensionen fra det offentlige.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 12:16   #3
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Du risikerer, at det beløb du får fra din pensionskasse/forsikring nedsættes eller bortfalder - det afhænger af ordningen, men de fleste vil nok vurdere på, hvor nedsat arbejdsevne du så har. Måske siger de, at 4 timer stadig berettiger dig til udbetaling, måske ikke, men under alle omstændigheder er du forpligtet til at fortælle dem, hvis du begynder at arbejde
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 11:57   #4
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Jeg ved at nogen mener, at det offentlige skal være med fra start, og godkende, hvis man gerne vil abejde ved siden af pensionen (fra 'eft.2003'.)

Hvis jeg får tilbudt en engangstjans på f.eks et samlet honorar eller 5 timers arbejde fra mit skrivebord, vil jeg da kun indberette det til SKAT, Boligsikring og så til sidst min sagsbehandler i en mail, så de kan blive modregnet i næste pensionsudbetaling.

Har nogen KONKRETE ERFARINGER med lige præcis den slags uregelmæssige småtjanser, og hvordan systemet håndterer dem rent praktisk?

Vær flinke ikke at fylde tråden med kommentarer og spekulationer, men kun KONKRETE ERFARINGER hvis de haves.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 15:36   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Vel ok, folk kommer med deres kommentarer. Hvis du selv har løsningen, er det jo helt fint.
Som ft har man jo pr definition så at sige ingen erhvervsevme i noget job, så jeg forstår absolut godt kommentarerne.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 20:40   #6
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Vel ok, folk kommer med deres kommentarer. Hvis du selv har løsningen, er det jo helt fint.
Som ft har man jo pr definition så at sige ingen erhvervsevme i noget job, så jeg forstår absolut godt kommentarerne.
Stampe jeg ved det er en gammel tråd men det passer ikke det du siger førtidspensionister tilkiendt efter 2003 kan have en restehversevne på op til 10-12 timer da det før den nye reform i nogen tilfælde ikke var nok til at komme i betragtning til fleksjob og kommunen gav pension i stedet. Så det passer altså ikke helt.
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løn/arbejde ved siden af FtP?! Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 15-11-2011 22:04
Er det i orden at arbejde ved siden af førtidspension. anetta Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 15-04-2010 08:23
Førtidspension og arbejde ved siden af ernasoul Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-04-2010 09:51
arbejde ved siden af førtidspension? feline Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-08-2009 14:06
Arbejde ved siden af kontanthjælp? akizuri Alt det andet 4 06-05-2009 15:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension