K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2013, 10:37   #1
mus0025
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 52
Styrke: 16
mus0025 er ny på vejen
Vedr Tilskud

Hej

Jeg har lige et spørgsmål vedr. tilskud efter stop i fleksjob på den nye lov.
Jeg er bevilliget ledighedsydelse pr. 1-11-13, men fik ingen penge igår
ringer så på kommunen og får at vide jeg skylder dem penge, efter jeg har været i fleksjob. Jeg fatter ik lige hvordan jeg kan skylde dem penge, når jeg
har arbejdet 15 timer om ugen, er der nogen som har et godt råd hvad jeg skal
gøre
mus0025 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 11:26   #2
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Det fleksjob du kommer for fra, var det efter gamle eller nye regler. Altså fik virksomheden tilskud eller fik du flekstilskud. Hvis det er efter de nye regler har du måske ikke indsendt lønsedler så ydelsen løbende kunne de modregnes? Det er den eneste mulighed jeg kan se for at du skylder dem penge. Men du må få dem til at sende en oversigt til dig.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 12:20   #3
mus0025
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 52
Styrke: 16
mus0025 er ny på vejen
Det var efter den nye lov og de har fået alle oplysninger fra mig hver måned, så det må være kommunen som har regnet forkert, og jeg har fået mindre udbetalt da jeg var i job end da jeg fik ledighedsydelse. Jeg tager derud på mandag, for jeg vil mene det er en fejl fra dem af.
mus0025 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 12:25   #4
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mus0025 Se meddelelser
Det var efter den nye lov og de har fået alle oplysninger fra mig hver måned, så det må være kommunen som har regnet forkert, og jeg har fået mindre udbetalt da jeg var i job end da jeg fik ledighedsydelse. Jeg tager derud på mandag, for jeg vil mene det er en fejl fra dem af.
Det lyder godt nok underligt. Jeg vil anbefale at du får oversigt fra kommunen over deres beregninger for samtlige måneder, og sammenligne med det du får ved at bruge fleksjobberegnerne under nyttige links.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 14:20   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Bed dem om en oversigt over det de siger du skylder...det er nok den eneste måde du kan finde ud af hvad det er...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 15:57   #6
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mus0025 Se meddelelser
Det var efter den nye lov og de har fået alle oplysninger fra mig hver måned, så det må være kommunen som har regnet forkert, og jeg har fået mindre udbetalt da jeg var i job end da jeg fik ledighedsydelse. Jeg tager derud på mandag, for jeg vil mene det er en fejl fra dem af.
Det KAN godt lade sig gøre at få MINDRE udbetalt i et fleksjob end på den højeste ledighedsydelse.

Hvis timelønnen i fleksjobbet er omkring de 100 kr, så får man mindre samlet i løn og flekslønstilskud.

Dels fordi at "lønloftet" ved 100 kr/time er 100 kr gange 160,33 timer/md. Det giver 16033,- kr/md. Det er hvad een på fuld tid tjener, og det beløb kan man uanset hvad ikke kommer over ved en timeløn på 100 kr.

Fra de 16033 kr skal der trækkes tvungen atp af tilskuddet. Der skal også betales AM-bidrag af lønnen fra arbejdsgiveren.
Så alt efter timerne i fleksjobbet, så KAN resultatet blive mindre end højeste ledighedsydelse.

En timeløn på 100 kr og 15 timer om ugen giver når ATP og AM-bidraget er betalt ca 15000 kr FØR skat.

Det eneste som kan ændre på dette er en højere timeløn.. At øge sine timer giver sjældent gevinst ved meget lav timeløn.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 16:50   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Det KAN godt lade sig gøre at få MINDRE udbetalt i et fleksjob end på den højeste ledighedsydelse.

Hvis timelønnen i fleksjobbet er omkring de 100 kr, så får man mindre samlet i løn og flekslønstilskud.

Dels fordi at "lønloftet" ved 100 kr/time er 100 kr gange 160,33 timer/md. Det giver 16033,- kr/md. Det er hvad een på fuld tid tjener, og det beløb kan man uanset hvad ikke kommer over ved en timeløn på 100 kr.

Fra de 16033 kr skal der trækkes tvungen atp af tilskuddet. Der skal også betales AM-bidrag af lønnen fra arbejdsgiveren.
Så alt efter timerne i fleksjobbet, så KAN resultatet blive mindre end højeste ledighedsydelse.

En timeløn på 100 kr og 15 timer om ugen giver når ATP og AM-bidraget er betalt ca 15000 kr FØR skat.

Det eneste som kan ændre på dette er en højere timeløn.. At øge sine timer giver sjældent gevinst ved meget lav timeløn.
Du glemmer at man så får beskæftigelsesfradrag når man arbejder.. det er 7,25 % i 2014.. og er man enlig forsørger er den 9,85%. Og den stiger hvert år frem til 2022 hvor den bliver på 10,65 % og 16,9 % for enlige forsørgere.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 17:03   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Du glemmer at man så får beskæftigelsesfradrag når man arbejder.. det er 7,25 % i 2014.. og er man enlig forsørger er den 9,85%. Og den stiger hvert år frem til 2022 hvor den bliver på 10,65 % og 16,9 % for enlige forsørgere.
Pip Nej beskæftigelses fradraget er IKKE glemt..

MEN det er jo kun et fradrag som gives af løndelen. Da det er et fradrag, så har det kun en skatteværdi på 25 - 30 %. Så med få timer i fleksjobbet så batter det ikke rigtig noget..

Men AM-bidraget på de 8 % af lønnen, ja de smækker hårdt. Det er jo penge som vi skal betale 100 %.

Prøv at stille et skatteregnskab op med både Am-bidrag og beskæftigelsesfradrag, så vil du se at det sidste næsten intet giver i et fleksjob
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 19:36   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mus0025 Se meddelelser
Jeg er bevilliget ledighedsydelse pr. 1-11-13, men fik ingen penge igår
ringer så på kommunen og får at vide jeg skylder dem penge, efter jeg har været i fleksjob.
Uanset årsag må en kommune ikke holde en ydelse, som er meningen man skal leve for, tilbage uden at informere om årsag, og forsøge at indgå forlig om hvordan man sikres fortsat at kunne "forblive i live"
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2013, 11:41   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Pip Nej beskæftigelses fradraget er IKKE glemt..

MEN det er jo kun et fradrag som gives af løndelen. Da det er et fradrag, så har det kun en skatteværdi på 25 - 30 %. Så med få timer i fleksjobbet så batter det ikke rigtig noget..

Men AM-bidraget på de 8 % af lønnen, ja de smækker hårdt. Det er jo penge som vi skal betale 100 %.

Prøv at stille et skatteregnskab op med både Am-bidrag og beskæftigelsesfradrag, så vil du se at det sidste næsten intet giver i et fleksjob
Hvordan beregner du skattefordelen til kun 25-30 %... jeg kan ikke umiddelbart se at den kommer under 40 % for de fleste lavtlønnede flekser..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension