K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2010, 20:43   #1
mus0025
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 52
Styrke: 16
mus0025 er ny på vejen
vedr efterregulering af boligydelse.

Hejsa....

jeg har lige et spørgsmål vedr boligydelse.

Vi fik brev i lørdags om at vi skal til møde på kommunen vedr.efterreguleering af boligydelse for år 2009 kan bare ikke hvis vi skulle have fået for meget da de ved hvad vi tjener min kærste er på pension og jeg selv er i fleksjob.
Men er der nogle som ved om det har nogen betydning at jeg har fået en løbende erstatning sidste år og om det skal regnes som indkomst???

Håber der er nogle som kan svare på mit spørgsmål.

Hilsen mus
mus0025 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 21:09   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, mus, hvis det er en arbskade erstatning du får løbende udbetalt så ja, skal den betragtes/tillægges din indtægt = den er skattepligtig.

En sådan erstatning er delt i 2 en erhvervsevnedel og skade del, meget firkantet sagt.

Håber det gav lidt svar på dit spørgsmål
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 21:14   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Mus,

Jeg får kun erstatning for tab af erhvervsevne fra en privat forsikring og denne ligger til grundlag for beregning af min indtægt og i forhold hertil sættes min boligsikrings godtgørelse. Så ja, månedlige erstatnings beløb, medregnes helt sikkert som indkomst.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 21:47   #4
mus0025
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 52
Styrke: 16
mus0025 er ny på vejen
Hej....

Jeg siger mange tak for jeres svar...

Jeg fik en løbende erstatning (Arbejdsskade)sidste år for erhvervstab indtil jeg fik hele erstatningen udbetalt i december 09 da min sag blev afsluttede.

Så det må have noget med den og gøre men skal til møde d.6-7 så må vi jo se hvad de siger.


Knuzzzzmus
mus0025 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 22:09   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Men Mus, hvorledes fik du udbetalt hele erstatningen ? Er den sat ind på en kreditorbeskyttet konto ? Måske kan det ændre vilkårerne for fradrag ??

Ja det er noget l... når kommunen gør deres indhug, det gør de jo ikke på indtægter såfremt man får bonus.....

Håber det bliver et ok møde, trods alt.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 06:59   #6
mus0025
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 52
Styrke: 16
mus0025 er ny på vejen
Ja jeg har fået udbetalt erstatningen til en kreditorbeskyttede konto både den løbende ydelse som jeg fik frem til december mdr 09 også hele beløbet da min sag var færdig i ask.

Vi må jo se hvad de siger på kommunen når vi skal til møde.

Jeg siger mange tak for jeres svar.

mus
mus0025 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 20:46   #7
mus0025
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 52
Styrke: 16
mus0025 er ny på vejen
Hej

Jeg og min samlever var til møde på kommunen i dag da vi skal betale boligydelsen for 2009 tilbage.

Hun sagde at vi skyldte dem omkring 11000kr da jeg ikke havde oplyst dem om at jeg havde fået en løbende ydelse fra forsikringen hver måned hele sidste år men hvor f..... skulle jeg vide det fra

Hun ville have at jeg sender dokumation på den erstatning som jeg fik i december 09 for erhvervstab da min sag var gjort op men det kan jeg ikke lige se hvad hun kal bruge det til da det ikke er en løbende ydelse men et engangs beløb.Så nu er mit spørgsmål må hun godt det??????

Knus mus
mus0025 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 20:56   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, engangs beløbet du har fået, er ganske rigtigt dit og har som sådan ingen indflydelse på noget som helst -så længe du er på ledighedsydelsen.

Det kan have betydning om din erstatning står registreret som alm formue i forhold til at søge diverse ydelser fra kommunen, dvs den skal være kreditorbeskyttet for en sikkerheds skyld.

-men, som nævnt, den løbende ydelse er skattepligtig -dog kan jeg undre mig over at kommunen IKKE vidste du fik en sådan?

Lidt mystisk, for det sker jo næsten automatisk at en sådan ydelse bliver registreret/indberettet til skattefar, hmm....
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 21:13   #9
mus0025
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 52
Styrke: 16
mus0025 er ny på vejen
Min erstatning står også på en kreditorbeskyttede konto og jo jeg mener også kommunen vidste jeg fik en løbende ydelse for forsikringen sendte nogle papir ud til dem da jeg fik udbetalt for 3 måneder (den løbende ydelse) om de havde krav på pengene.Jeg har også betalt skat af den løbende ydelse.
mus0025 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 08:59   #10
Nobody
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Nobody er ny på vejen
Desværre har borgeren altid pligt til at oplyse alle ændringer som måske kan have indflydelse på udbetalingen af boligydelse.
Uanset hvad det måtte være - better safe than sorry...

Man kan ikke regne med at kommunen "tænker selv". Uanset hvad det er bør man for en sikkerheds skyld ALTID og uden undtagelse, oplyse om ændringer. Ellers kan det blive meget dyrt i den sidste ende.

Selvom jeg i tilfælde som det ovenstående finder det dybt kritisabelt at borgeren skal oplyse noget de nok allerede ved, så er reglerne altså sådan.

Man kan få på fornemmelsen at de er ude på at få nogen i fedtefadet....

Og... lige en vigtig detalje : Når man oplyser om ændringer, skal man få en kvittering på at man har gjort det.

Da min datter blev 18 kom hun på kt. hjælp og det var vi inde på kommunen og indberette med beløb og det hele.

Vi troede den hellige ko var velbevaret, da vi jo havde angivet ændringer, men men...

Man havde ikke omregnet, og jeg fik boligstøtte i tre måneder, som var for høj.

Meget senere kom et krav om tilbagebetaling af et beløb på 5000,-. Jeg brokkede mig og fortalte at vi havde givet oplysninger om ændringer, men kommunen havde "glemt" at indføre disse ændringer i systemet.

Så derfor mener jeg det er meget vigtigt at få på skrift at man HAR opgivet ændringer, så man, om nødvendigt kan dokumentere dette...


Mvh

Nobody

Sidst redigeret af Nobody; 07-07-2010 kl. 09:01. Årsag: Stavefjel ;-)
Nobody er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
boligydelse legolas74 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 13-10-2012 19:52
ftp & boligydelse knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 16-10-2010 13:08
Ang boligydelse trold70 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 05-01-2010 21:25
Højesterets dom om efterregulering af barseldagpenge Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 18-07-2008 13:00
Boligydelse... Silke Alt det andet 9 23-05-2008 20:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension