K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2014, 11:16   #1
Jef
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
Jef er ny på vejen
kontanthjælp/sygemeldt

Hej med jer ! Har tidligere været så heldig at få dejlig hjælp herinde fra.
Jeg har et par spørgsmål , håber i kan svar !


Hvor lang tids optjening er der for at man igen er berettiget til sygedagpenge?
Jeg har opbrugt og ikke fået forlænget mine sygedagpenge og har det sidste års tid været på Kh sygemeldt.

Min sagsbehandler og mentor har Tvunget mig i aktivering , selvom jeg har PTSD angst og depression.
De siger jeg skal i aktivering eller stopper de min kontanthjælp, selvom jeg har brug for behandling.
jeg er meget stresset.

jeg overvejer snart at raskmelde mig overfor a-kassen..så vil jeg måske hold ferie har 4 uge fra a kasse..
Hvad vil der ske hvis jeg bliver raskmeldt og efter par måned bliver syg og ikke optjene sygedagpenge
kan men så kom tilbage på kontanthjælp ?
Jef er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 12:52   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du rask melder dig, så vil a kassen sikker have en lægeerklæring på du er rask,

ja du kan godt komme tilbage til kh
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 13:11   #3
Jef
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
Jef er ny på vejen
hvordan søger man kontanthjælp mens man er ledige på a kassen?
Jef er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 15:51   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis du er ledig i a-kassen er du rask og står til rådighed for arbejdsmarkedet. Man kan ikke være både og.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 16:40   #5
Jef
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
Jef er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Hvis du er ledig i a-kassen er du rask og står til rådighed for arbejdsmarkedet. Man kan ikke være både og.
Det betyder, at jeg ikke kan være syg igen og søge kh?
Jef er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 19:44   #6
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Det vil være uhensigtsmæssigt i forhold til videre afklaring at melde dig rask, og a-kassen vil formentlig forlange lægeerklæring.
Hvis du melder dig rask sender du det signal til kommunen at du med nuværende problemer sagtens kan arbejde 30-37 timer om ugen, og så er det endnu sværrere at blive taget seriøst hvis du melder dig syg igen.

I stedet vil jeg anbefale at du tager forbi din læge og forklarer sagen, og laver en handlingsplan med ham/hende. Hvis lægen vurderer at du ikke er aktiveringsklar kan du kontakte kommunen igen og evt bede dem indhente oplysninger hos egen læge.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 20:34   #7
Jef
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
Jef er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tazoom Se meddelelser
Det vil være uhensigtsmæssigt i forhold til videre afklaring at melde dig rask, og a-kassen vil formentlig forlange lægeerklæring.
Hvis du melder dig rask sender du det signal til kommunen at du med nuværende problemer sagtens kan arbejde 30-37 timer om ugen, og så er det endnu sværrere at blive taget seriøst hvis du melder dig syg igen.

I stedet vil jeg anbefale at du tager forbi din læge og forklarer sagen, og laver en handlingsplan med ham/hende. Hvis lægen vurderer at du ikke er aktiveringsklar kan du kontakte kommunen igen og evt bede dem indhente oplysninger hos egen læge.
tak for svar
Jef er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension