K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2013, 09:44   #11
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Ricky plejer da ikke ligefremt at være en mand af få ord, han plejer da at være en rigtig "linselus" som elsker at høre sig selv tale "mig mig mig jeg gør jeg siger....." Hvorfor er han mon så tavs nu? Jeg er personligt blevet snydt, og har flere venner tæt på som også er blevet snydt, så jeg er sikker på at artiklen har fat i noget af det rigtige! Jeg er rigtig glad for at der kommer nye øjne på sagen, tror at SKAT skulle melde sig på banen.. Jeg kunne forestille mig at Ricky har travlt med at forberede sig på en længere søforklaring, for er der noget den mand kan, så er det snakke og bruge flotte gloser.. Jeg håber at han bliver stoppet, så der ikke er flere udsatte som hopper i armene på ham, og hvis han skal fortsætte, at han stopper med at love folk guld og grønne skove hvis han får sagen.. Ricky har vist glemt, at der er et menneske bag hvert eneste cpr-nummer...
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2013, 12:40   #12
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Det er forfærdelig trist, at han har udnyttet så mange menneskers tillid og de, som i forvejen er langt nede og har for lidt overskud.
det må altså stoppes!

Har også talt med en, som havde set ham på Tv og det kostede hende dyrt - og han hjalp kun med at malke hende for penge!

Jeg har hørt, at det koster 800 kr om måneden og man kan ringe mange gange, inden der er nogen, som overhovedet ringer tilbage.

Han fortæller heller ikke folk, at de ikke skal forvente, at der ikke rejses pensionssag, når de er fyldt 60 år!

Jeg har videresendt artiklen til et par stykker.
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2013, 16:25   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja desværre - lød for godt til at være sandt
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2013, 16:31   #14
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Han burde at skulle betale hver en krone tilbage! Men vores penge er nok gået rejser, bil og forbrug....
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2013, 22:04   #15
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af picasso Se meddelelser
Ricky plejer da ikke ligefremt at være en mand af få ord, han plejer da at være en rigtig "linselus" som elsker at høre sig selv tale "mig mig mig jeg gør jeg siger....." Hvorfor er han mon så tavs nu? Jeg er personligt blevet snydt, og har flere venner tæt på som også er blevet snydt, så jeg er sikker på at artiklen har fat i noget af det rigtige! Jeg er rigtig glad for at der kommer nye øjne på sagen, tror at SKAT skulle melde sig på banen.. Jeg kunne forestille mig at Ricky har travlt med at forberede sig på en længere søforklaring, for er der noget den mand kan, så er det snakke og bruge flotte gloser.. Jeg håber at han bliver stoppet, så der ikke er flere udsatte som hopper i armene på ham, og hvis han skal fortsætte, at han stopper med at love folk guld og grønne skove hvis han får sagen.. Ricky har vist glemt, at der er et menneske bag hvert eneste cpr-nummer...
Ricky giver skam en forklaring det er ikke ham men hans ansatte der har fejlen

http://www.denoffentlige.dk/ricky-ma...3%A5rlig-leder

Og samtidig kan man så se at det nu er de andre socialrådgivere der prøver at redde hans borgere der er misundelige og ude efter hans kunder...

Så også her står hans forsvare frem, bare underligt at der er så stor forståelse for at han jo kan fejle og det er der forståelse for (hos dem han har hjulpet ) men når det kommer til overbebyrdet socialrådgivere i det offentlige så er der ikke nogen forståelse...

Og jeg tvivler ikke på at han har hjulpet nogen, men han har også svigtet mange og denne gang er det så hans ansatte der svigtes af ham ..

Der skal være meget mere kontrol med de private socialrådgivere det er en guld grube de har fundet...

Jeg fatter for min død ikke at folk i stedet for at hakke på Ricky nu (som jeg personligt ikke giver fem flade øre for ) og de andre sociale rådgivere, ikke i stedet for vender sig mod det system som der er...

Hvad skete der med vores retssikkerhed ???

Før var der ballade fordi folk der havde råd til en privat skole til børnene kunne få en bedre skole gang til deres børn, folk der kunne betale privat hospitaler kunne få bedre behandling.. det fik hele DK op af stolen ...

Denne gang er det så folk der er i klemme i systemet der kan overleve det forudsat at de har penge til at gå til en privat socialrådgivere...

Det er da kvalmende... kan da kun opfodre folk til at komme til demo den 1 oktober og prøve at banke ind i hovedet på de stupide politikkere at fok er ved at have fået nok...

Det er groft at folk bliver udnyttet af private socialrådgivere, men hvad der er endnu mere groft er alle de mennesker der lades i stikken hvis ikke de har ressourcer til at tage kampen op selv eller penge til at betale for en privat rådgiver...

Som John Mogensen ville have sagt...

Der er noget galt i Danmark ...
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2013, 23:08   #16
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Nedenstående er skrevet af Ricky for 16 måneder siden:
Citat:
Jeg kan da afsløre så meget at min indkomst er en hel del mindre end hvis jeg stadig arbejdede i en sygedagpenge afdeling... Og så kan nogle vel regne ud hvad jeg ville være tvunget til at bruge min jura viden til

Og kan uden at blinke med øjnene fortælle at det IKKE er billigt for mig, hverken i tid eller penge at rejse land og rige rundt for at være med til de her GRATIS cafe-møder...

Jeg gør det ENE og ALENE af lyst og PASSION, og der er på ingen måder tale om at jeg skal KAPRE kunder... Selvfølgelig er der da også konkrete henvendelser bagefter... Men det er vel ikke anderledes end sodavands firmaet Carlsberg der uddeler gratis fodbold billetter og fadøl... Enkelte af dem der får en billet ringer også til dem bagefter og bestiller et anker fadbamser... Andre igen tager det bare som en oplevelese og er blevet lidt klogere på egen og andres situation...
http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...gsm%E5l&page=3


Jeg linker til dette fordi mange dengang troede på at de fik en fair behandling... der er mange lignende tråde hvor han forfører på lignende måde.

Fakta er bare at flere af dem der dengang roste, nu er dem der står frem og advarer.

Det er vigtigt at man ved at de psykologiske aspekter der ligger til grund for at folk forfører, er så stærke, at man kan lade sig overbevise af Ricky om at der intet er galt med hans arbejde og at han selvfølgelig nok skal klare din sag....

Men det er vigtigt at vide at har han først gjort de her ting og givet disse svigt, så er det højst sansynligt noget han gør igen og igen.

Man ændrer ikke lige personlighed og etik natten over.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 08:18   #17
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Manden er jo enten syg eller genial.... Jeg troede på ham, lige indtil den dag jeg mødte ham, der mistede jeg ALT, har aldrig mødt så selvfed en person, han jo i bund og grund ligeglad med os syge som der var samlet, han ville bare høre sig selv snakke.. Det var mere dårlig stand-Up, end det var fagligt... Og dog, han brugte en masse paragraffer og flotte ord, og på den måde forblændede "os". Tror han nød "kult statussen, så længe det varede..
Men ja, i bund og grund er det jo systemet som svigter, der burde jo ikke at være noget som hedder privat "rådgiver" ...
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 11:57   #18
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Svindler eller ramt af egen "succes" ???

Uden at have andet end min egen "bondelogik" så er der noget jeg ikke fatter..

Hvem kan overhovedet forestille sig at "deres" sag kan klares for 800 til 1500 kr pr. md ??
Vi VED jo hvad det kræver af tid og ressourcer at køre sådan en sag.

Som jeg ser det, så er der 2 muligheder:

Enten er han dygtig rent juramæssigt, men en meget dårlig økonom.. Forstået således at han intet overblik havde over hvad det koster at have eget firma. Så kan man have aldrig så gode intentioner om at hjælpe de svage. Enden bliver så at han bliver kvalt i egen succes rent økonomisk.
Er det tilfældet, så burde han istedet have stoppet for nye kunder, og gjort de eksisterende færdig.

Det er jo også klart at andre "firmaer" har følt sig truet p.g.a. hans "billig tilbud" som er helt urealistiske.

Anden mulighed er at manden er en bevist svindler ??? Det har jeg ingen mulighed ( eller lyst ) til at vurdere..

Men uanset hvad.. Så skal man saftsusme passe på når det drejer sig om mennesker som ligger ned.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 12:21   #19
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
JA når man tænker på hvad advokat koster....

jeg har haft advokat igennem hele min sag osv mht kommunen og jeg har betalt langt over 5oooo kr..så for mig havde det været meget billigere at ha valgt en privat rådgiver..
men da jeg i o6 kom til skade kendte jeg hverken k1o eller at der var noget der hed private rådgivere..så ku det da være jeg havde valgt det...

men der er langt fra de beløb man hører om her til en advokats timeløn...og hende jeg havde var som sagt også med i kommune delen...
jeg fik dog noget af salæret betalt af forsikringen..om de havde gjort det ved en privat rådgiver ved jeg ikke
nu kender jeg ikke ricky...men uanset hvor meget man tror man ser sig for,ka man åbenbart blive snydt..og det er ikke til at forudse...
hvor dan skulle folk ku forudse det..

men stakkels alle jer derude det er gået udover - føler med jer...

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 16:22   #20
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg havde brug for en der kunne bevare overblikket i min sag ifht jobcenteret, da jeg har svært ved at koncentere mig og sættte mig ind i alle reglerne pga stærke kroniske smerter i ryggen efter en arbejdsskade. Derfor havde jeg brug for hjælp, jeg tror ikke at der er sket fejl/ svigt i min sag fra jobcenterets side.
Derfor ledte jeg efter en partsrepræsentant og engagerde Ricky. Desværre blev jeg snydt for ingen hjælp var der kun regninger og jeg havde meget svært ved at komme i kontakt med firmaet.

Heldigvis lykkes det mig at få nogle af mine penge retur, da jeg fyrede dem.

Men jeg har stadig brug for hjælp pga de problemer min skade giver mig og valgte at prøve en anden privat rådgiver. Denne gang en uddannet jurist. Vedkommende har mange års erfaring. Vedkommende er billigere om måneden end Ricky. Vedkommende tager med til alle møderne på jobcenteret sammen med mig og vigtigst af alt vedkommende har gennemtænkt hvor mange "kunder" der kan være for at der også kan blive lavet et ordentligt arbejde.

Jeg er glad for at jeg igen har en partsrepræsentant som i samarbejde med mig kan have overblikket i min sag og selvfølgelig kan det diskuteres om rimeligheden i at det kan være nødvendig at betale sig til hjælp. Men så længe der sker grove fejl fra jobcenternes side eller som hos mig har en skade som gør at jeg ikke selv kan så er det rart at hjælpen kan fås.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Madklippekort til 'socialt udsatte' i københavns Kommune L.S. Politik og Samfund 6 10-04-2013 23:48
Nyt millionunderskud presser de udsatte i Odense Odenseaneren Politik og Samfund 0 06-03-2010 09:33
Rådet for socialt udsatte Ragdoll Politik og Samfund 3 13-01-2010 03:44
Besparelser på socialpsykiatrien - Udsatte Voksne Mella Politik og Samfund 6 11-10-2009 02:13
Regeringen snyder kommunerne, som snyder borgerne zuza Nyt om loven 0 13-11-2008 21:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension