K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-07-2011, 14:46   #11
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gaaab Se meddelelser
Hej igen

Hun er nu i fuld gang med at udfylde div. skemaer, som hun skal komme med retur i morgen, vedlagt konto udtog mm.
Så vi håber at der falder i hak ellers må vi anke ...
Tak for jeres respons - jeg opdaterer herinde, når hun får svar
forstå ikke hun ikke kan få..

jeg har en som selv er stoppet fra samme udd. og han står som medforsøger her. da han bor hjemme endnu. skal så ind til militæret i aug. og han får som han skal. og deltager i de kursus tilbud som det kræves. med de versssse job ansøgninger m.m. via jobcenteret..

men jeg tænker på om problemet er at ikke lægen har sygemeldt din datter da hun blev syg. for det kan nok have en afgørende betydning..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 20:12   #12
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
det er rigtigt nok at hun ikke kan få kontanthjælp i sommerferien mellem grunduddannelse og videreuddannelse. Eller i springet mellem to uddannelser.
At din søn(?) kan få mellem grunduddannelse og start i militæret er fordi man ikke betragter militæret som en uddannelse.
VH
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 13:42   #13
Gaaab
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 59
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
Gaaab er ny på vejen
Så er der lidt nyt ...

Datteren har fået afslag på nødhjælp, med den begrundelse at hun vil få su igen d.1/9-11 ..

MEN hun har så også fået vide, at hun er optaget på seminarium TIL februar, så har bedt hende om, i morgen tidlig, at tage på kommunen IGEN IGEN
og søge kontanthjælp ... skal vi anke afslaget??

Så nu er næste problem så, at hun ikke må blive boende i hendes studiebolig, da hun jo ikke er studerenede før om et havlt år ... sikke systemer vi har her i landet
__________________
SENGEN ER MIN OPLADER
Gaaab er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 14:29   #14
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Ville det mon ikke være ok mht bolig hvis din datter meldte sig til et enkeltfag på HF...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 15:22   #15
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Ja I skal anke, sygdom er en "social begivenhed" og at hun får SU igen den 1.9 kan ikke bruges som begrundelse for afslag. Hendes udgifter for 1.7 og 1.8 skal jo også dækkes. Ank den !
Vedr studiebolig: tag fat i udlejer. Det skulle ikke være noget problem.
Vedr kontanthjælp, Enkeltfag på Vuc som en anden foreslog er måske bedre? Også i forhold til overgangen fra den ene uddannelse til den anden.???
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 19:35   #16
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
Ja I skal anke, sygdom er en "social begivenhed" og at hun får SU igen den 1.9 kan ikke bruges som begrundelse for afslag. Hendes udgifter for 1.7 og 1.8 skal jo også dækkes. Ank den !
Det får mig til at tænke på:
En ting der slet ikke er oplyst i tråden er, hvordan hendes økonomiske forhold er. Det studsede jeg lige over.
Man kan nu en gang kun få en enkeltydelse, hvis man ikke kan klare sig selv. Så hvis hun har penge nok til at betale sine udgifter indtil hun ville få SU 1/9, så er det derfor hun har fået afslag.

Hvis hun HAR penge til at klare sig, så er det derfor hun har fået afslag, og hun vil næppe få noget ud af at anke.
Men hvis vi tager udgangspunkt i, at hun IKKE har penge til at klare sig, så syntes jeg, at I skal anke.
Jeg syntes dog, at hun skal tale med dem på kommunen før hun sender en masse papirer afsted.
Situationen er jo ændret nu, og det syntes jeg det bliver lidt kringlet af.
Hvem kan svare på, om man kan lægge nye oplysninger til sagen ved en anke eller om en anke behandles ud fra de oplysninger der ligger i sagen?

Når man er mellem uddannelser, kan man - som vi har fået slået fast i tråden - ikke få kontanthjælp.
Hvis man her sidst i juli får afslag på optagelse, SÅ kan man søge kontanthjælp, med udbetaling fra ansøgningsdato (hvis man er berettiget).
Jeg ved ikke, hvordan situationen er, når man ikke er blevet optaget på uddannelsen MEN er blevet optaget pr. 1. februar (eller er kommet på stand by for den sags skyld).

Jeg vil tro, at det gør en berettiget til at få kontanthjælp.
Såfremt hun kan det, så vil hun først få kontanthjælp d. 31/8, så jeg vil tro, at hun vil få tildelt enkeltydelse hvis hun søger igen nu på det nye grundlag.

Når alt det er sagt:
Hun er sygemeldt, men ville starte uddannelse d. 1/9... Hvordan hænger det sammen?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2011, 12:52   #17
Gaaab
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 59
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
Gaaab er ny på vejen
Hej igen

Kommune har fået alle oplysning mht hendes økonomi - og der er kun minus-penge da hun jo i den grad har overtrukket kontoen mht husleje mm og afslaget er givet med den begrundelse at hun modtager su igen pr. 1/9-11, så det blir en anke - tror faktisk ik der var en ankevejledning med ...

Mht sygemeldinge, har lægen sygemeldt hende pga hovedpine i forbindelse med hjernerystelse, men han mener, at hun vil være klar igen til studiestart - hun fik nogle retningslinier - max ½ time tv/computer/læsning ad gangen, efterfulgt af god pause

Derudover vil hun spørge på bolig anvisning, om hun kan blive boende på dispentation, eller ved tilmeldning til enkeltfag

sommer herfra
__________________
SENGEN ER MIN OPLADER
Gaaab er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 12:59   #18
Gaaab
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 59
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
Gaaab er ny på vejen
Hej igen

Er der en som kan hjælpe lidt mht formulering af klage vedr. afslag??
syntes ikke lige det lyder så godt, det vi får skrevet

Og sidste nyt er så, at hun aflev alverdens papirer, får besked om, at møde op i dag, til et møde - da hun så kommer til mødet, får hun at vide, at det er helt forkert sted, så videre i systemet..

Ny oplysninger - kontoudtog - skal fremskaffe (endnu en udgift :/ ), bliver afleveret det "nye" sted - får så besked om, at der godt kan gå 3-4 uger inden svar..
Hun spørger så, om det er meningen at hun skal sulte, og ja, det kan hun jo blive nødt til .....
hun ved at være klar til at starte på job, trods lægens fortsatte forbud
__________________
SENGEN ER MIN OPLADER
Gaaab er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 13:21   #19
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
IKKE STARTE JOB!
Der er ikke andet at gøre end at ringe og rykke for svar. Og gøre det igen og igen...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Helt ny med Bistandshjælp, hjælp/råd søges Kio Alt det andet 15 11-04-2012 15:37
dagpenge udløber og dernæst evt. bistandshjælp enborger Dit og Dat 6 29-01-2012 11:52
Bistandshjælp når man er gift Bea Alt det andet 4 24-09-2006 19:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension