K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2012, 17:16   #1
elisa58
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Alder: 66
Indlæg: 7
Styrke: 0
elisa58 er ny på vejen
Unhappy Enkeltydelse

Hejsa
Jeg er førtidspensionist efter den gl lov, og nu er der sket det at min samlever flyttet fra mig, og da det er mig som står som lejer hænger jeg på huset som er alt for stort og dyrt til mig og min hund= husleje 6500 mdl varme/el/vand 2800 mdl ialt 9300 mdl dertil har jeg så forsikringer vægtafgift(er en gl bil som jeg afdrager på også) medicinudgifter- afdrag på licensrestance 400 , ialt 2000 kr mdl i dette er er der ikke medregnet afdrag på bil da den er købt på afdrag mangler 6 mdr og bilen stadig står ejers navn det gør vægtafgift og forsikring dog ikke de står i mit. udgifter i alt 11.700 mdl
jeg vil få reduceret boligsikring pga af at huset er for stort men ialt er udgifterne på 11300+ udgifter til vask da eks har taget vaskemaskinen med, hvis der dog overhovedet er et vaskeri i byen(Holstebro) og jeg vil incl boligsikring og pension få udbetalt 12700 mdl så det er jo ikke meget tilbage at rutte med=1400.
Men nu har jeg fået tilbudt en lejlighed 3 værelser pr 1-3 i et alminnyttigt boligselskab hvor husleje incl(varme vand alt er 6,116+el ca 400 andre udgifter 1700(er 300 mindre da tv pakke er med i de 6116 ialt= 8216 mdl og der vil jeg kunne få højre boligsikring pga boligen er mindre samtidig er der installeret vaske og tørremaskine så der sparer jeg også jeg vil hvis jeg får indskud til denne lejlighed vil jeg have 3400 at leve for mdl når udgifter er betalt altså 2000 mere mdl.
HVordan tror i mine chancer er for at få enkeltydelse til indskud af denne lejlighed, jeg anede jo ikke at jeg kom til at stå i denne situation at bo alene i dette hus, jeg vil da også gerne betale lånet tilbage med lidt afdrag mdl min økonomi bliver jo forbedret ,noget helt andet er at der er en have i det hus jeg bor i nu, og jeg kan ikke pga ryg klare at passe haven, ligesom der er brændeovn som vi har brugt meget for at holde udgiften nede til et minium da det er et gl hus og dyrt at varme op, men jeg kan simpelthen ikke tænde brændeovnen op pga min astma og kol, så varmeudgifterne vil helt sikkert blive endnu dyrere end de er i forvejen, jeg har desværre et boligindskudslån med min eks som ikke er overholdt, derfor har jeg fået af vide at jeg skulle søge indskuddet som enkeltydelse jeg er som skrevet førtidspensionist efter de gl regler pga ryg-kol- ptsd- angst og deppresion.
Undskylde det lange indlæg men jeg aner ikke hvad ben jeg skal stå på .kan i hjælpe mig evt med hvad jeg skal skrive på ansøgning om enkeltydelse til indskud og tror i jeg har en chance for at få det????huset er lejet på tidsbegrænset vilkår indtil 1-8-2012 med mulighed for forlængelse hvis husleje blev betalt og tingene passet jeg vil jo ikke kunne passe haven så det går slet ikke udlejer bor i brassilien. håber i kan hjælpe det er ved at kører mig helt ned
eksen flytter sine sidste ting (gudskelov) 1-2
elisa58 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 21:28   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det er en ret simpel ansøgning, hvor der ikke som sådan skal skrives noget... Det er en beregning på tal...

Vil da anbefale dig at du trisser ned på kommunens borgerservice og får en snak med dem... og så kan de også hjælpe med at udfylde ansøgningen... Husk at tage dokumentation med for udgifter... :-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 21:48   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg deler lige indlægget lidt op, så alle kan læse det.

Citat:
Oprindeligt indsendt af elisa58 Se meddelelser
Hejsa
Jeg er førtidspensionist efter den gl lov, og nu er der sket det at min samlever flyttet fra mig, og da det er mig som står som lejer hænger jeg på huset som er alt for stort og dyrt til mig og min hund= husleje 6500 mdl varme/el/vand 2800 mdl ialt 9300 mdl

dertil har jeg så forsikringer vægtafgift(er en gl bil som jeg afdrager på også) medicinudgifter- afdrag på licensrestance 400 , ialt 2000 kr mdl i dette er er der ikke medregnet afdrag på bil da den er købt på afdrag mangler 6 mdr og bilen stadig står ejers navn det gør vægtafgift og forsikring dog ikke de står i mit. udgifter i alt 11.700 mdl

jeg vil få reduceret boligsikring pga af at huset er for stort men ialt er udgifterne på 11300+ udgifter til vask da eks har taget vaskemaskinen med, hvis der dog overhovedet er et vaskeri i byen(Holstebro) og jeg vil incl boligsikring og pension få udbetalt 12700 mdl så det er jo ikke meget tilbage at rutte med=1400.

Men nu har jeg fået tilbudt en lejlighed 3 værelser pr 1-3 i et alminnyttigt boligselskab hvor husleje incl(varme vand alt er 6,116+el ca 400 andre udgifter 1700(er 300 mindre da tv pakke er med i de 6116 ialt= 8216 mdl

og der vil jeg kunne få højre boligsikring pga boligen er mindre samtidig er der installeret vaske og tørremaskine så der sparer jeg også jeg vil hvis jeg får indskud til denne lejlighed vil jeg have 3400 at leve for mdl når udgifter er betalt altså 2000 mere mdl.

HVordan tror i mine chancer er for at få enkeltydelse til indskud af denne lejlighed, jeg anede jo ikke at jeg kom til at stå i denne situation at bo alene i dette hus, jeg vil da også gerne betale lånet tilbage med lidt afdrag mdl min økonomi bliver jo forbedret

,noget helt andet er at der er en have i det hus jeg bor i nu, og jeg kan ikke pga ryg klare at passe haven, ligesom der er brændeovn som vi har brugt meget for at holde udgiften nede til et minium da det er et gl hus og dyrt at varme op, men jeg kan simpelthen ikke tænde brændeovnen op pga min astma og kol, så varmeudgifterne vil helt sikkert blive endnu dyrere end de er i forvejen,

jeg har desværre et boligindskudslån med min eks som ikke er overholdt, derfor har jeg fået af vide at jeg skulle søge indskuddet som enkeltydelse jeg er som skrevet førtidspensionist efter de gl regler pga ryg-kol- ptsd- angst og deppresion.

Undskylde det lange indlæg men jeg aner ikke hvad ben jeg skal stå på .kan i hjælpe mig evt med hvad jeg skal skrive på ansøgning om enkeltydelse til indskud og tror i jeg har en chance for at få det????huset er lejet på tidsbegrænset vilkår indtil 1-8-2012 med mulighed for forlængelse hvis husleje blev betalt og tingene passet jeg vil jo ikke kunne passe haven så det går slet ikke udlejer bor i brassilien. håber i kan hjælpe det er ved at kører mig helt ned
eksen flytter sine sidste ting (gudskelov) 1-2
Du skriver, at du vil få 12.700 udbetalt pr. måned (boligsikring + pension), den undre jeg mig lidt over, det lyder lidt lavt.

Mens du har levet sammen med din samlever er din pension blevet reguleret i forhold til hans indtægt, har du taget højde for, at den ikke bliver det længere?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 21:52   #4
Demo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Demo er ny på vejen
Det er ihvertfald vigtigt at udlægge sagen, så det er helt tydeligt for kommunens folk, at du ikke har kunnet forudse at du ville havne i den situation.

Når det er sagt tror jeg desværre ikke at du vil kunne få indskuddet som enkeltydelse, men som tilbagebetalingspligtigt kommunelån er der en god chance, du skal dog vide at en del kommuner har en politik om at sige nej uanset situationen og velvidende at de taber en evt. anke udfra en ide om at når anken er vundet er boligen der blev søgt til forlængst væk !

Det er også vigtigt at du ikke har mulighed for selv at spare op til indskuddet.
Og husk kommunen anser de fleste nødvendigheeder for luksus som man jo da må undvære !
Et ef trickene i bogen er at modtage penge på forskud hvis man har mulighed for det, eksempelvis børnepenge ( dem fra eks`en ) dem må kommunen ikke beregne som nogen du har, selvom du har dem.
Allier dig med en der har styr på tingene og få udlagt dit budget "rigtigt" i første forsøg ellers fanger bordet.

Håber det lykkedes for dig - Demo
Demo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 22:25   #5
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
@ Elisa... du har lavet 2 indlæg med det samme ... det er lidt skørt for der kommer svar på begge dine indlæg...

Prøv lige at skrive til web om at få slået de 2 indlæg sammen

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 22:27   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Prøv lige at skrive til web om at få slået de 2 indlæg sammen

Knus Lone
Har jeg gjort.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 22:30   #7
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Har jeg gjort.
Lyder godt ... takker Vovse..
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 22:32   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg har fået et tilbagebetalingspligtigt lån til indskud fra kommunen, men skal lige siges at jeg stod og var højgravid, og alene. Jeg havde gæld til et tidligere boligindskudslån.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 12:36   #9
elisa58
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Alder: 66
Indlæg: 7
Styrke: 0
elisa58 er ny på vejen
Hejsa
Først tak for at i fik dem slået sammen, var fordi at jeg ikke vidste hvad rum jeg skulle spørge i.
Min udbetaling vil fra 1-3 hedde 14,400 incl boligsikring(er pga skat)men der vil så også blive udgifter til vask på møntvask, hvis der overhovedet er et møntvaskeri her, jeg har ikke i udgifter medregnet afdrag på bilen .
Jeg har ikke set det komme at jeg skulle blive alene at mit parforhold gik i stykker ,og havde derfor ikke regnet med at jeg skulle til at betale indskud, og har derfor helle rikke sparet op og nu kan jeg slet ikke, så det er noget der ramte som en hammer, under alle omstændigheder vil jeg ved at flytte komme til at sidde ca 2300 billigere i boligen i boligselskabet, jeg kan ikke låne som alm tvangslån da min eks og mig havde et lån der ikke blev overholdt pga han stod mellem sygedagpenge og pension(kontanthjælp)så jeg kan ikke få det lån.
Boligen jeg bor i her er tidsbegrænset til 1-8-2012 med mulighed for forlængelse hvis have osv bliver passet, men dette kan jeg ikke pga ryggen,så den vil nok ikke blive forlænget.
Jeg ved ikke hvor meget af dette jeg skal skrive i ansøgningen.
Jeg bad selv eksen om at flytte da han havde et alkoholproblem og han i de perioder han drikker kørte meget psykisk på mig, dette var med til væsentligt at forværre min sygdom ptsd- angst og deppresion. Desuden vil varmeregningen stige da jeg pga kol og astma ikke kan tænde op i brændeovenen ,det var et stort nok problem at vi brugte den da han boede her jeg måtte da jævnligt opholde mig ovenpå for ikke at få astmaanfald og for at kunne få vejret
elisa58 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 13:50   #10
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Når man taler om et parforhold som er "gået i stykker" så hører det under definitionen: "Social begivenhed" og det er første krav til at kunne søge om diverse ydelser i det sociale system i Danmark.

Du bør overveje om du kan komme til at høre under persongruppen som kan får støtte til merudgifter i forhold til en funktionsnedsættelse på baggrund af sygdom/lidelse... Denne støtte modregnes IKKE i andre indtægter
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Enkeltydelse, FTP - tandlægehjælp... Ninja Alt det andet 109 18-11-2013 21:11
enkeltydelse og arv tumnus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 02-11-2011 22:12
Enkeltydelse som forsørgelse? Mariba Alt det andet 16 26-10-2011 19:20
Rådighedsbeløb/enkeltydelse annagw Alt det andet 10 26-10-2011 11:59
Enkeltydelse Bassemanden Alt det andet 14 06-07-2010 18:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension