K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2010, 08:48   #1
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
udeblevet fra behandling og brug for luft

Hej

Friske øjne er altid godt.

Jeg var sendt til Århus for, at få en secound opinion i sep 2009, blev sat i en behandling, som jeg blev voldsom syg af. Var deroppe i alt 6 gange, fik en tid til forundersøgelse til endnu en kemo behandling d 7/1-10. Jeg fandt i nov 2009 ud af at amtet ikke vil betale for transporten til Århus, da det var kortere til OUH. Denne meddeler jeg min sagsbehandler via mail, men ingen reaktion. Jeg har ikke penge til transporten til Århus, så jeg få selv igangsat en overflytning til OUH (århus var også kune en secound opinion, som blot bekræfter OUH). Kommunen bliver ved med, at påstå at jeg er udeblevet fra behandling, og dermed har jeg forhalet sagen unødigt. Skal sige, at jeg kom hurtigere til i OUH med henblik på behandlingens start.
Denne behandling, kan iht lægen ikke kræves af kommunen, at man tager grundet styrken og bivirkningerne.
Jeg var i OUH i går, da jeg skulle starte på mtx, Lægen vil ikke give mig medicinen af 2 årsager 1) Mine lunger er ikke funktionsdygtige, de skal til nærmere udredning nu. (har i flere år haft problemer med luft mangel, egen læge mente engang det kunne være kol, men billerne dengang viste ikke rigtigt noget, men det gør de nu). 2) Eksemen er så meget i ro, at det ville være som at give en panodil, som måske vil få hovedpine om 2 uger.
Skal lige siges, at min lidelse er for bestandig, men i perioder vil den frarøve enhver erhvervsevne, og selv med behandling kan jeg ikke blive rask eller fuld arbejdsfør.

Har jeg forhalet noget selv? Jeg har flere gange gjort kommunen opmærksom på, at behandlingen kan de ikke kræve.

Hvorfor f... skal de kommunefolk være så fatsvage.
Nå ja jeg er bare parkeret på al evighed på kontanthjælp. Prikken over i'et er at man ikke kan holde ferie på KH, så jeg kan ikke sige til eks, at jeg tager børnene i en uge af sommerferien. Min klage over stop af revalideringsplan er gået videre til ankestyrelsen, men de har ikke sendt andre papirer med, end dem kommunen selv udfylder. Flot grundlag, når de gør det modsatte af hvad lægerne skriver.
Jeg er bare så skide træt af det her system, det har ødelagt min familie, min økonomi ligger i ruiner og jeg har trukket min daværende ægtefælle ned i mudderet. Har lige en dårlig da, i morgen er jeg forhåbenligt kampklar igen-
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 09:30   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Har jeg forhalet noget selv? Jeg har flere gange gjort kommunen opmærksom på, at behandlingen kan de ikke kræve.

det kan de netop ikke.
Min læge har direkte skrevet til kommunen at alt er belyst og spurgt indtil hvad kommunen der skal gøres. Den har de aldrig givet et svar på.
for at være på forkant til at afslag på pension
måske fordi ens læge netop kan sige nej
min sygdom er også sjælden og det har kommunerne alså meget svært ved at håndtere.
dog er jeg indstillet til pension, så der er håb.
man har endnu fået svar og Ja kan udmærket forstå dine dårlige dage


da du netop selv har igangsat en overflytning til OUH, kan jeg ikke se du har forhalet noget som helst. Samt det er den samme undersøgelse.
Men jeg kommer aldrig til at forstå en kommune kan anvise dig til behandling, uden din egen læge har givet sin accept.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 09:31   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du kan roligt tage dine unger en uge i ferien, da du jo ikke står til rådighed for arbejdsmarked, og du kommer sikkert til at gå og tulle rundt i alle 7 uger af deres ferie alligevel

Synes bestemt heller ikke du har udeblevet på forkert grundlag, tværtimod.

Råd har jeg ingen af, men kan uddeles i rigelige mængder!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 09:37   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af V_Brask Se meddelelser
Hej

Friske øjne er altid godt.

Jeg var sendt til Århus for, at få en secound opinion i sep 2009, blev sat i en behandling, som jeg blev voldsom syg af. Var deroppe i alt 6 gange, fik en tid til forundersøgelse til endnu en kemo behandling d 7/1-10. Jeg fandt i nov 2009 ud af at amtet ikke vil betale for transporten til Århus, da det var kortere til OUH. Denne meddeler jeg min sagsbehandler via mail, men ingen reaktion. Jeg har ikke penge til transporten til Århus, så jeg få selv igangsat en overflytning til OUH (århus var også kune en secound opinion, som blot bekræfter OUH). Kommunen bliver ved med, at påstå at jeg er udeblevet fra behandling, og dermed har jeg forhalet sagen unødigt.

Det lyder vanvittigt vi er mange der får en second opinion andet sted fra og som måske skal prøve noget behandling, jeg tog også til kbh for en second opinion og fik også at vide at der var noget kursus osv jeg kunne deltage i til sommer , som ikke kunne gøre mig rask men bedre min livskvalitet , og det er der end ikke nogen der har skelet til (for der står jo at det kan bedre min livskvalitet men ikke arbejdsevne ) har du fået skrevet noget tilsvarende i din ellers prøv at snakke med sygehuset om det.
Men at sige at du er udeblevet fra behandling er jo lidt langt ude når du kan få behandlingen tættere på hjemmet
Citat:
Skal sige, at jeg kom hurtigere til i OUH med henblik på behandlingens start.
Denne behandling, kan iht lægen ikke kræves af kommunen, at man tager grundet styrken og bivirkningerne.
Jeg var i OUH i går, da jeg skulle starte på mtx, Lægen vil ikke give mig medicinen af 2 årsager 1) Mine lunger er ikke funktionsdygtige, de skal til nærmere udredning nu. (har i flere år haft problemer med luft mangel, egen læge mente engang det kunne være kol, men billerne dengang viste ikke rigtigt noget, men det gør de nu). 2) Eksemen er så meget i ro, at det ville være som at give en panodil, som måske vil få hovedpine om 2 uger.
Hvis du kan få det på skrift af hospitalet så syntes jeg at du skal sende det til din sagsbehandler og hvis ikke så syntes jeg selv at du skal skrive det til din sagsbehandler evt udformet som en klage hvor du fortæller hele historien som du gør her, nogen må kunne se det hjernedøde i det kommunen foretager sig her ..
Så når du skriver til din sagsbehandler (udformet som en klage ) så sender du den samtidig til borgmester og kommunalbestyrelse og sagsbehandleres chef og du vedlægger naturligvis de henvendelser du har lavet hvor du gør opmærksom på at du ikke har midler til at komme til Århus og som de ikke har svaret på og så lige for en anden god gangs skyld , så husk når noget sådan sker så send en offeciel ansøgning om en § 82 til transport den er noget svære for dem at sidde overhørig end en henvendelse om at man ikke har råd og du har så noget at anke

Citat:
Skal lige siges, at min lidelse er for bestandig, men i perioder vil den frarøve enhver erhvervsevne, og selv med behandling kan jeg ikke blive rask eller fuld arbejdsfør.

Har jeg forhalet noget selv? Jeg har flere gange gjort kommunen opmærksom på, at behandlingen kan de ikke kræve.
Nej jeg vil ikke mene at du har forhalet noget jeg vil mene at kommunen udviser mangel på service og at de ikke holder forvaltningsloven når de bare sidder henvendelser overhørig , så er der nogen der forhaler så er det kommunen..'

Du kan evt lige gøre dem opmærksom på at du har henvendt dig omkring økonomi til at komme til behandling i Århus og de ikke har reageret og dermed har brudt retssikkerheds loven

§ 3. Kommunalbestyrelsen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.


Citat:
Hvorfor f... skal de kommunefolk være så fatsvage.
Nå ja jeg er bare parkeret på al evighed på kontanthjælp. Prikken over i'et er at man ikke kan holde ferie på KH, så jeg kan ikke sige til eks, at jeg tager børnene i en uge af sommerferien. Min klage over stop af revalideringsplan er gået videre til ankestyrelsen, men de har ikke sendt andre papirer med, end dem kommunen selv udfylder. Flot grundlag, når de gør det modsatte af hvad lægerne skriver.
Jeg ved ikke hvorfor nogen kommunefolk er så fatsvage nogen gange virker det jo som om det er med vilje og en god spareplan og hvis de ikke har sendt alle papir med til ankestyrelsen så har du forhåbentligt selv sørget for at sende alt til dem ikk ?

MHT dine børn, dem kan du sagtens tage en uge i sommerferien alligevel hvis helbredt tillader det , for det skulle være mærkværdigt om det er sådan at de sender dig ud i noget lige den uge, ellers kan du jo søge om at få en uges ferie på skrift med begrundelsen at du skal have samkvem med dine børn og der ikke er nogen pasnings ordning der hvor du bor jeg kunne godt tænke mig at se hvad en kommune siger til den (det har jeg enteliget aldrig tænkt på ) hvad gør kommunen når skilsmisseramte skal have samkvem med deres børn og de er på kontanthjælp ?

Dem jeg har kendt på kontanthjælp har altid bare taget deres børn og så håbet på det bedste men et eller andet sted ville jeg gerne se en kommunal afgørelse om at man ikke må have fri en uge for at tage sine børn , den ville helt sikkert ryge videre til borgen for der hævder de jo at det ikke behøver at have nogen betydning for børnene at mor eller far er på kontanthjælp.

Citat:
Jeg er bare så skide træt af det her system, det har ødelagt min familie, min økonomi ligger i ruiner og jeg har trukket min daværende ægtefælle ned i mudderet. Har lige en dårlig da, i morgen er jeg forhåbenligt kampklar igen-
Håber der kommer en bedre dag i morgen og du ikke lader kommunen trække hverken dig eller din familie ned , op på hesten og find kampgejsten frem igen, vi oplever alle de dage du har i dag
  Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 12:58   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
hvad gør kommunen når skilsmisseramte skal have samkvem med deres børn og de er på kontanthjælp ?
:
Det kan jeg svare på... det er ikke deres problem, inden må man aflevere ungerne ved nærmeste pasning, hvordan man så kommer der til, tja, man kan evt SELV betale for taxi, ikke kommunens problem, er det helt umuligt inden fordi der ikke er åbnet når man har behov for aflevering, eller der lukker tidligere end man kan nå at hente, ja så må man betale en ung M/K til at hente aflevere eller fuldtidspasse (man kan jo også spørge evt kamerater... har jeg fået smidt i hovedet... eller spørge evt bæsser)

En ting er sikkert det er IKKE kommunens problem, men forælderens, hvordan man så vil løse det, må man s q selv rode med.

Baggrunden for min viden er at da jeg var i revalidering, og havde født den første, skulle til at i gang igen, var det UMULIGT for mig, at både nå at aflevere i DP og nå bussen, så jeg kunne møde til tiden, bussen kørte lige som tidligste DP her i byen åbnede, alternativet var ud af byen, hvilket heller ikke var muligt, for det var den første bus her fra byen jeg skulle med, og jeg skulle IKKE vente på en bus videre fra den næste by, dvs der kunne jeg af gode grund heller ikke nå at aflevere.
Manden tager af sted ved 5-6 tiden om morgenen, så han kunne af gode grunde heller ikke aflevere nogle stedder, foruden at han først ved dagen før hvor og hvornår han skal møde, det vil give os under 24 timer til at finde en anden løsning end ham til at aflevere (hvilket vil blive de fleste dage, ofte møder han til kl 6)
At hente igen var et lige så stort problem, værgen jeg eller manden ville være hjemme til det, jeg kunne risikere først at være hjemme ved 19 tiden, ved held kl 17.30, mens manden TIDLIGST er hjemme kl 17 (på nær fredag) oftest er han hjemme 17.30 og der har div offentlige pasninger ligesom lukket for længe siden, DP´er der åbner tidligt, lukker jo ligesom også tidligt.

Så måtte jeg finde en barnepige... ja fedt så, det havde/har vi ikke råd til
foruden hvem ved sin fulde 5 vil stå op kl 5 om morgenen og passe mine unger i mindst 1 time, for at skulle hente igen ud på eftermiddagen??? Inden skulle der findes en i denne lille bitte by på 700 indbyggere, hvor der på det tidspunkt ikke var unge mennesker der kunne om morgenen, for dem med den rigtige alder skulle med den samme bus som jeg for at nå gymnasie og handelsskole, dem ældre har ligesom job, og dem ynger, få dem op kl 5... nej vel?, så var kun de gamle at satse på, og jeg kender ikke en af de gamle der står SÅ tidligt op, ellers skulle det være en udefra med kørekort (da jeg jo selv skulle med den tidligste bus) altså en der har job... og altså ikke videre muligt, slet ikke økonomisk.

Nå men så måtte jeg få mine forældre til det, jah godt med jer, de skal køre 50 km 4 gange dagligt, har en gård (mere end 37 timers job) der skal passes, foruden at mor oven i lige havde nattevagter hver 2. weekend yderlig 50 km syd på (100 km væk) og hun har altså først fri kl 7, så hun kan ikke være her senest 5.30, og far kan ikke bare tage hjemmefra.

Det endte med at jeg bare SKULLE! finde en løsning (tage det kørekort jeg af forskellige grunde ikke ønsker, og vi ligesom ikke havde/har råd til, og økonomisk støtte til det fra kommunen kunne jeg ligesom heller ikke få) at det så betød at manden måtte blive fyret, var altså ikke kommunens problem slut prut.

Nu løste det så sig selv på anden vis, via en bækkenløsning, og ny (anden) diagnose, så jeg kom slet ikke videre med min revalidering efter den barsel.

Helt super kort, det er borgerens problem, og man kan IKKE få nogen hjælp til at få det løst ud over en masse mere eller mindre ubrugelige (i vores tilfælde) løsningsforslag.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 18:22   #6
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Har du mistet din kontanthjælp? eller truer kommunen "bare" med det? Hvis det "kun" er en trussel - så bed om at få den på skrift. Hvis de har stoppet din kontanthjælp, har du nok brug for at få din læge ind over - for det er lægen der styrer behandlingen - ikke kommunen. Da kommunen truede med at stoppe mine sygedagoenge - fordi jeg ikke fulgte behandlingen (spiste virkningsløs medicin med bivirkninger)Måtte min læge fortælle kommunen at HAN styrede behandlingen - og kommunen fortsatte med at udbetale sygedagpenge. Held og lykke med det!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 21:16   #7
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Var til samtale med fagforeningen fredag eftermiddag, de har været med fra efter endt revalideringsuddannelse for 3 år siden.
Efter det seneste kommunen har skrevet/gjort, har de nu valgt, at sætte en af deres jurister på sagen.
Arbejdsmedicinsk klinik, har sendt min sag sammen med 6 andre til Christiansborg, med stort opråb.

Så må vi se hvad der sker. Jo selvfoelgelig sender jeg (eller rettere min fagforening), så snart det er muligt de manglende papirer, men vi skal vente på, at beskæftigelses ankenævnet sender, at de har modtaget min sag.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal bare ha' luft!!! Mumrik Alt det andet 14 17-02-2012 01:07
nu må jeg altså lige have luft! buster Dit og Dat 6 11-08-2008 22:56
Skal ha luft... Stella Dit og Dat 0 14-09-2007 11:24
jeg må have luft nille Din historie 4 14-05-2007 22:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension