K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2009, 15:25   #1
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Jeg tabte...



Lige nu er jeg totalt opløst, har ½ time tilbage på jobbet. Jeg ved ikke havd jeg skal gøre...
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 16:17   #2
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej DaysiBoo

Hvor er det forfærdeligt, hvordan i hede hulende kan de afslå et fleksjob til dig. Der er noget galt,
Håber du har noget familie, venner omkring dig, for det er ikke nemt at sluge en sådan kamel:

Håber jeg kunne hjælpe dig, men er desværre ikke inde love og paragraffer.

En masse til dig.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 21:32   #3
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Var der ikke en begrundelse med afslaget?

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 22:04   #4
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 58
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
hjælp

hejsa

håber du har overskud til at skrive lidt mere her, der er flere superbrugere der helt sikkert godt vil hjælpe dig i din sag
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2009, 08:06   #5
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Tak for jeres svar.

Jeg har det helt ærligt ikke særlig godt. Afventer at min advokat ringer til mig med hvad vi skal gør. I kan læse om min sag i http://www.k10.dk/showthread.php?p=69550#post69550 - måske det nemmere at tage den der.

jeg er træt, modløs, har ondt i maven og aner helt ærligt ikke hvad jeg skal gøre.
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2009, 09:53   #6
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej.
Nu har jeg prøvet at kigge din gamle tråd igennem. Så vidt jeg kan se har du aldrig været i en ekstern arbejdsprøvning. Måske er det derfor din sag bliver afvist. Ser nemlig at du bor i København. Har en veninde der søger flex, og som har været nødt til at gå ned i tid på sit arbejde. De lavede en slags intern arbejdsprøvning, hvor hun blev sat til andre opgaver, men den ville kommunen ikke acceptere. Så det endte med at hun måtte forlade arbejdspladsen i 3 måneder for at blive arbejdsprøvet et helt andet sted og i en anden jobfunktion. Hvordan hendes sag ender ved jeg ikke, da den stadigt versere. Men hun fik at vide at uden en ekstern arbejdsprøvning, ville hun få afslag.

Hvordan kommer du videre nu. Jeg vil forslå at du hurtigst muligt retter henvendelse til dit jobcenter. Beder dem om at hjælpe dig tilbage i fuld beskæftigelse. Gå med til at blive vurderet i et andet erhverv ved en arbejdsprøvning. Det er nok din eneste chance for at bevise at du faktisk ikke magter flere timer.

Hvordan med dine lægepapirer. De må have været omkring en lægekonsulent. Hvad har denne vurderet. Min erfaring er at lægekonsulenter i Københavns kommune har uendeligt meget magt. Måske har du også brug for nye lægelige undersøgelser, der kan støtte din sag.



Velcro.
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2009, 10:28   #7
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser
Hej.
Nu har jeg prøvet at kigge din gamle tråd igennem. Så vidt jeg kan se har du aldrig været i en ekstern arbejdsprøvning. Måske er det derfor din sag bliver afvist. Ser nemlig at du bor i København. Har en veninde der søger flex, og som har været nødt til at gå ned i tid på sit arbejde. De lavede en slags intern arbejdsprøvning, hvor hun blev sat til andre opgaver, men den ville kommunen ikke acceptere. Så det endte med at hun måtte forlade arbejdspladsen i 3 måneder for at blive arbejdsprøvet et helt andet sted og i en anden jobfunktion. Hvordan hendes sag ender ved jeg ikke, da den stadigt versere. Men hun fik at vide at uden en ekstern arbejdsprøvning, ville hun få afslag.

Hvordan kommer du videre nu. Jeg vil forslå at du hurtigst muligt retter henvendelse til dit jobcenter. Beder dem om at hjælpe dig tilbage i fuld beskæftigelse. Gå med til at blive vurderet i et andet erhverv ved en arbejdsprøvning. Det er nok din eneste chance for at bevise at du faktisk ikke magter flere timer.

Hvordan med dine lægepapirer. De må have været omkring en lægekonsulent. Hvad har denne vurderet. Min erfaring er at lægekonsulenter i Københavns kommune har uendeligt meget magt. Måske har du også brug for nye lægelige undersøgelser, der kan støtte din sag.
Velcro.

Starter med det sidste - lægekonsulenten fra jobcenteret har netop vurderet at det var bedst at jeg fik flex på 20 timer! Der har ingen problemer været med det lægepapirer eller manglende, udover at afalget fra jobcenteret beror på en 4 år gammel vurdering som siden er blevet gjort til skamme da tilstanden blev forværret og jeg har været igennem 2 operationer.

Der har heller ikke været nogen som har oponeret mod "manglende" jobprøvninger.

Jeg afventer at min advokat ringer til mig og så det formelle afslag fra ankenævnet så jeg kan se deres begrundelse
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2009, 11:09   #8
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
De kloge på kommunerne

siger at man skal have været i mindst arbejdsprøvninger...eller det er hvad jeg har fået oplyst af min kommune...

Men et afslag er altid svært at få...og man bliver modløs...ked af det...gal...rastløs.....Man kommer hele følelsesregisteret igennem

Men men du må op på hesten igen....igen...igen...og ikke opgive kampen...
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2009, 11:13   #9
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
siger at man skal have været i mindst arbejdsprøvninger...eller det er hvad jeg har fået oplyst af min kommune...

Men et afslag er altid svært at få...og man bliver modløs...ked af det...gal...rastløs.....Man kommer hele følelsesregisteret igennem

Men men du må op på hesten igen....igen...igen...og ikke opgive kampen...
Jeg har været i en intern arbejdsprøvning. Og den var helt ok med sagsbehandleren.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre må jeg indrømme. Men jeg er jo nødt til at vente på hvad de skriver som bergundelse for stadfæstelsen.
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2009, 11:17   #10
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Ok

Men om det er nok at sagsbehandleren godkender den arbejdsprøvning er ikke sikkert...
Sagsbehandler kan henvis til man skal visisteres til fleksjob...men det er ikke sagsbehandler der godkender fleksjobbevillingen...om det kan være der det hele strander er muligt.

Men som der bliver skrevet her et sted..får hold i din jobkonsulent...og sæt fut i vedkommende til en anden arbejdsprøvning...for tror nemlig ikke at du kommer uden om sådanne en....igen....

Desværre
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vandt over kommunen og tabte 40.000 kr supersus Politik og Samfund 208 09-03-2018 12:07
Kbh tabte Helle Smith Politik og Samfund 7 16-09-2012 14:27
OBS! Tabte breve Risa Politik og Samfund 2 03-01-2012 18:03
Vi tabte :( hr.luko Alt det andet 2 11-08-2009 09:23
Jeg tabte kæben på gulvet! Rikke H Alt det andet 13 06-04-2008 14:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension