K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2018, 22:49   #1
Zeawen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2018
Indlæg: 14
Styrke: 7
Zeawen er ny på vejen
Afsluttende/afklarende møde

Hej,

Jeg har været i en praktik i snart et år efterhånden, og min jobrådgiver har givet udtryk for at det nok snart nærmer sig at jeg skal op til et afsluttende møde med et rehabiliteringsteam. Ganske kort er mit spørgsmål: Hvad kan jeg forvente kommer til at ske til sådan et møde?

Jeg frygter selvfølgelig at jeg skal forsvare og forklare min situation endnu en gang, hvilket jeg er enormt dårlig til.

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at tage en bisidder med, jeg skal bare have fundet ud af hvem jeg kan/vil have med. Jeg tænker min psykiater, men jeg vil være overrasket over hvis hun har tid til det.
Zeawen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2018, 02:01   #2
kitty
Banned
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2016
Indlæg: 34
Styrke: 0
kitty er ny på vejen
Hej Zeawen, jeg skal til sådan et møde hos rehabiliteringsteam i næste uge, og jeg har fået at vide, at det vist nok kun skulle tage ca. 10 minutter. Jeg mener ikke, at du skal frygte mødet, men selvfølgelig er man da helt vildt spændt/nervøs, det er jeg allerede nu.
Ved du allerede nu hvad din sagsbehandler vil indstille dig til, pension, fleksjob........?
Der går ca. 2-3 mdr. fra din sagsbehandler bestiller tid, til mødet bliver afholdt.
Hvis du er i en fagforening, kunne De eventuelt være din bisidder til mødet.
kitty er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2018, 08:50   #3
Zeawen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2018
Indlæg: 14
Styrke: 7
Zeawen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kitty Se meddelelser
Hej Zeawen, jeg skal til sådan et møde hos rehabiliteringsteam i næste uge, og jeg har fået at vide, at det vist nok kun skulle tage ca. 10 minutter. Jeg mener ikke, at du skal frygte mødet, men selvfølgelig er man da helt vildt spændt/nervøs, det er jeg allerede nu.
Ved du allerede nu hvad din sagsbehandler vil indstille dig til, pension, fleksjob........?
Der går ca. 2-3 mdr. fra din sagsbehandler bestiller tid, til mødet bliver afholdt.
Hvis du er i en fagforening, kunne De eventuelt være din bisidder til mødet.
Hej Kitty, og tak for svar. Jeg håber dit møde går som du håber!

Jeg vidste ikke at min jobrådgiver skulle indstille mig til noget, for at være ærlig. Indtil videre har han givet et indtryk af at det bare er op til dem at vurdere hvad der skal ske. Så nej, jeg ved ikke hvad han vil indstille mig til. Men han ved selvfølgelig godt at jeg kæmper for at få et fleksjob.

Jeg vidste dog ikke det tog så lang tid at få sådan et møde på benene. Men jeg burde vel efterhånden have vidst at intet går hurtigt i kommunen

Jeg er desværre ikke medlem af en fagforening. Jeg meldte mig ud af både a-kasse og fagforening for mange år siden da jeg røg på kontanthjælp.

Igen, held og lykke med dit møde! Lad mig høre hvordan det gik
Zeawen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2018, 09:15   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg har været til to møder med rehabiliteringsteamet. Første gang resulterede det i ressourceforløb, og anden gang i fleksjob. (begge dele efter eget ønske).

De har jo alle papirerne i forvejen. De spørgsmål jeg fik, virkede som om de bare ville have bekræftet, at det der stod i mine papirer, stemte overens med virkeligheden. Det var ikke et krydsforhør ang alt hvad der stod i papirerne.

Blev blandt andet spurgt til medicinering, i hvilket omfang det hjalp mig. Jeg forklarede blandt andet at ADHD medicinen tog toppen af ADHD symptomerne, men at jeg var blevet enig med min psykiater om, at jeg ikke skulle op i dosis, fordi bivirkningerne ellers ville blive for slemme til at det gav mening. Så jeg mente at det var den rette balance.
Så var de tilfredse med det svar.
Bare for at give et eksempel

Jeg vil klart anbefale at man har en bisidder med.
Første gang havde jeg bare en god ven med, der ved mindre om loven end jeg. Men det at have en med man kender og er tryg ved, kan hjælpe rigtig meget
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2018, 10:05   #5
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Jeg har været til 2 rehab. møder. 1. gang mente lægen at jeg skulle have andet og mere medicin. Det sagde jeg klart nej til.

Men for ikke at havne i den situation igen fik jeg tid hos smerteklinik, de syntes mit medicin var ok , så var den potte ude.

2. gang præsenterede de sig og vi snakkede lidt om hvad jeg havde lavet i praktikker og så fik jeg at vide at de havde besluttet sig for at indstille mig til førtidspension.

Det tog kun 15 min.

Pøj,pøj med det
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2018, 10:55   #6
matrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2015
Indlæg: 46
Styrke: 9
matrix er ny på vejen
jeg måtte vente 7 måneder fra min sagsbehandler bestilte tid ved teamet til jeg kom op, der er meget vente tid op til de møder

selve mødest tog ca. 15-20 min jeg blev tilkendt fleks
matrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2018, 10:59   #7
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zeawen Se meddelelser
Hej Kitty, og tak for svar. Jeg håber dit møde går som du håber!

Jeg vidste ikke at min jobrådgiver skulle indstille mig til noget, for at være ærlig. Indtil videre har han givet et indtryk af at det bare er op til dem at vurdere hvad der skal ske. Så nej, jeg ved ikke hvad han vil indstille mig til. Men han ved selvfølgelig godt at jeg kæmper for at få et fleksjob.

Jeg vidste dog ikke det tog så lang tid at få sådan et møde på benene. Men jeg burde vel efterhånden have vidst at intet går hurtigt i kommunen

Jeg er desværre ikke medlem af en fagforening. Jeg meldte mig ud af både a-kasse og fagforening for mange år siden da jeg røg på kontanthjælp.

Igen, held og lykke med dit møde! Lad mig høre hvordan det gik
Det kommer nok an på sagsbehandlingen i de enkelte kommuner. Jeg ventede kun 2-3 uger efter det sidste møde med min sagsbehandler inden mit første og eneste møde med rehabiliteringsteamet hvor jeg i øvrigt blev indstillet til en førtidspension.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2018, 13:02   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
I København ventede jeg under 1 måned, de 2 gange jeg var for teamet.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2018, 14:12   #9
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Din sagsbehandler skal ikke indstille dit til noget. Flere muligheder fx fleks, ressourceforløb, pension står åbne, men ofte har man en ide om i hvilken retning sagsbehandleren tænker det.

Mit møde varede omkring 15 minutter, min sagsbehandler fortalte kort om Min sag og havde derefter ikke taletid eller måtte være med i diskussionen.
Jeg blev spurgt om få ting fx gør jeg andet end medicin ifht de kroniske smerter, om jeg vidste at kommunen tilbød varmtvandstræning o.lign.

Så skulle min partsrepræsentant, jeg og min sagsbehandler gå udenfor mens de diskuterede min sag og 15-20 minutter efter kom vi ind og fik deres indstilling om pension både mundtligt og skriftligt og så blev den sendt til pensionsnævnet (ikke alle jobcentre laver det skriftlige med det samme, men det vil så blive sendt til dig)

Pøj, pøj forstår godt du er nervøs, men det kan være en god oplevelse
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2018, 18:51   #10
kitty
Banned
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2016
Indlæg: 34
Styrke: 0
kitty er ny på vejen
Gisne har ret i det hun skriver, sagsbehandler skal ikke indstille til noget, men som Gisne også selv skriver, har sagsbehandleren selvfølgelig tænkt en retning. Jeg skulle ikke have brugt ordet indstille, men spurgt hvad Jeres/dit ønske er til mødet.
kitty er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension