K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2013, 21:12   #51
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Håber det er ok at jeg lige stikker et spørgsmål ind her

Nu hvor der er snak om hvor mange timer man minimum skal have for at være berettiget til fleksjob, er der så nogen der ved hvor mange timer man maksimum må have for at være berettiget til fleksjob?
Jeg får nemlig forskellige ting afvide rundt omkring og må sige at jeg ærligt talt er noget forvirret.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 22:02   #52
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Arbejdsprøvning/fleksjob

Hej

Jeg ved det ikke, men da fuld tid er 37 timer, er det vel halvdelen.
Du får nok nogle svar fra nogle brugere her på K10.

MVH

Reki
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 22:35   #53
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Camille Se meddelelser
Håber det er ok at jeg lige stikker et spørgsmål ind her

Nu hvor der er snak om hvor mange timer man minimum skal have for at være berettiget til fleksjob, er der så nogen der ved hvor mange timer man maksimum må have for at være berettiget til fleksjob?
Jeg får nemlig forskellige ting afvide rundt omkring og må sige at jeg ærligt talt er noget forvirret.
Mener at det nu er 18,5 time, det har jeg fået besked på, alt over er ordinært job..
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 22:42   #54
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
Mener at det nu er 18,5 time, det har jeg fået besked på, alt over er ordinært job..

Jeg har hørt flere steder, at er det over 20 timer, så kan man klare et deltidsjob.
Men spørger jeg feks folk på min smerteklinik, folk fra det eksterne firma som sørger for min afklaring, så siger de 25-28 timer og hvis man kigger rundt på nettet, så står der ingenting, eftersom at der intet står i loven om et maksimum timeantal i fleksjob.

Men fra hvem har du hørt om de 18,5 timer?
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 22:51   #55
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Camille Se meddelelser
Jeg har hørt flere steder, at er det over 20 timer, så kan man klare et deltidsjob.
Men spørger jeg feks folk på min smerteklinik, folk fra det eksterne firma som sørger for min afklaring, så siger de 25-28 timer og hvis man kigger rundt på nettet, så står der ingenting, eftersom at der intet står i loven om et maksimum timeantal i fleksjob.

Men fra hvem har du hørt om de 18,5 timer?
Mener faktisk at det var på kommunen
Har selv lige fået afslag pga en gammel arbejdsprøvning på 20 timer, så det er vist under de gamle regler, den hed 25-28 timer
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 23:01   #56
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
Mener faktisk at det var på kommunen
Har selv lige fået afslag pga en gammel arbejdsprøvning på 20 timer, så det er vist under de gamle regler, den hed 25-28 timer
Ouuha, jeg synes altså det er en jungle Man er virkelig bange for at falde i for begrænsningen, hvis det handler om én enkelt time.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2013, 09:45   #57
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man kan kun få tilkendt et fleksjob, hvis ens arbejdsevne er nedsat med minimum 50%.

Dvs, at man IKKE kan udføre effektiv arbejdstid, ud over dette.

Enhver fleksjob/løn, bliver udregnet ud fra den effektive arbejdstid, dvs, at man ikke kan blive lønnet for mere end 18,5timer.

Det betyder dog ikke, at man ikke kan være i arbejde i længere tid, hvis feks man arbejder langsomt.
Således kan man feks være på arbejdspladsen i 37timer, men man bliver fortsat stadig kun lønnet for den effektive arbejdstid, feks 18timer.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning/fleksjob reki Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 16-04-2013 17:35
Arbejdsprøvning ifb. med fleksjob Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 9 05-03-2012 20:18
Arbejdsprøvning mhp fleksjob newsgerry Spørgsmål ang fleksjob 0 28-11-2010 12:54
Arbejdsprøvning/fleksjob mor4 Spørgsmål ang fleksjob 6 11-08-2008 13:28
Arbejdsprøvning/fleksjob lgr Spørgsmål ang fleksjob 8 21-03-2008 17:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension