K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2009, 19:23   #11
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Der er nok nogengange hvor man skal skrive det man lige får lyst til, men så trykke på delete knappen istedet for udgivknappen..

en gammel kælling er vel ikke det værste udtryk man kan finde på,når hele ens liv står på vippen..
som jeg ser det, er der en helt ny bruger som beder om hjælp og støtte, og så kommer der et surt svar. som kan skræmme den nye bruger væk. det er synd og ikke kammeratligt.. og ingen god tone i min verden.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 19:36   #12
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jeg er selv blevet kørt ned 2 gange på samme vej inden for 1 med 500 meter mellem run men en ting er sikkert op på hesten igen og ja gu fanden bliver man sur på hele systemet men man er nød til at tænke posivtiv ved det er mega svært men man er nød til det og det er trælst at et forsikring selskab sylter sagen samme skete/sker for mig og det tager alle ens krafter men lige frem kalden hende for en gammel kælling tja hun var måske gammel men hun har nok ikke kørt dig ned med vilje
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 19:36   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Huldra har fuldstændig ret, for fra nu af kommer du, Terodo, til at svede og skrabe for DDK, hun kommer nok til at køre dig rundt i manegen og det er uanset om du syntes du kun kan klare Flexjob, så vil hun og kommunen mene at du kan klare ordinær beskæftigelse. Med en arbejdsprøvning på 20 timer, så er du nødlidt stedt, det skal blot 25 timer til får de sender dig på jobmarkedet.

Pas på, den da i dag er det giga svært at blive fleksjob godkendt og enddog FTP godkendt, kommunerne ved at de skal afvise hvad der skal afvises, så det er med at spille efter deres pibe konstance
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 19:44   #14
teredo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
teredo er ny på vejen
Ok. Hvad siger din arbejdsevne vurdering ?? Og din sagsbehandler. Det kan jo godt være at du vil fleksjob et andet sted, men vil kommunen også fleksjob i flg. deres arbejdsevne vurdering ??

har ikke en arbejdsevene vordering
min sagsbehandler siger at jeg er for dårlig til flere arbs. prøvninger
kummunen vil ikke flexsjop , selv om jeg har fåndet et sted der har intresse og forstålse
skal her til sige at jeg gav det alt hvad jeg kunne dag jeg var i jop træning og motte gå hjem og ligge mig flere timer hvær dag eftter en hår dag

har ligge snuppe dette gæler det ikke i min sag

Dette betyder at de skal undersøge hvad de kan gøre for at bringe dig tilbage i et job. Det kan enten være Revalidering, Fleksjob, Førtidspension eller ordinært job. Dette skal ske i forlængelse af sygedagpenge stoppet.

Det vil sige at man skal direkte fra sygedagpenge i revalidering, fleks eller andet og ikke bare på kontanthjælp.

Hvis kommunen siger til en at man bare skal søge kontanthjælp, og at de så vil finde ud af hvad der efterfølgende skal ske, så skal man med det samme minde kommunen om Retssikkerhedsloven §7a da det ikke er ok at gøre det på denne måde.

Sidst redigeret af teredo; 12-12-2009 kl. 19:49.
teredo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 19:51   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Terodor,

Efter en arbejdsprøvning, nedfældes en arbejdsevne vurdering af din arbejds/ eller virksomheds konsulent, har du ikke fået en sådan ?. Hvor lang var din arbejdsprøvning ?.

Jeg har en arbejdsevne vurdering, dog efter 2 arbejdsprøvninger, men man har en pr. stk. "sag".

Hvad siger din sagsbehandler i øvrigt, for dem er der jo ikke lang vej fra 20 timer til 25 eller 30 timer pr. uge, så hvad er grunden til at du "kun" kan klare fleksjob ??.

Du bliver nødt til at få besvaret sådanne spørgsmål over for dig selv og forklaret til din sagsbehandler, alternativt sender de dig videre i systemet. Hvis du vil søge fleksjob visitation, så skal din sagsbehandler forstå dette og du skal have en afslutning og et svar herpå.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 19:55   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Mht. din private forsikring, der er det jo meget vigtigt at du får afleveret de læge papirer de har brug for så du kan få nogle ekstra penge. Tror at du taler om privat forsikring og ikke arbejdsmarkedsstyrelsens Tab af erhvervsevne for sikring, som du så har via PFA??. Tal med dem, eller få nogle du kender til at tale med dem om din forsikring og den videre udbetaling heraf, det kan være mange penge ekstra om mdr. ind til du er 65 år !!
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 20:05   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Mht. din private forsikring, der er det jo meget vigtigt at du får afleveret de læge papirer de har brug for så du kan få nogle ekstra penge. Tror at du taler om privat forsikring og ikke arbejdsmarkedsstyrelsens Tab af erhvervsevne for sikring, som du så har via PFA??. Tal med dem, eller få nogle du kender til at tale med dem om din forsikring og den videre udbetaling heraf, det kan være mange penge ekstra om mdr. ind til du er 65 år !!
men de fleste forsikringer betaler først et stort beløb hver måned, når den hedder 2/3. Alså at man også kan førtidspension fra kommunen.

min laver deres egen vudering, mens andre først vil betale noget når man har fået førtidspension. Ellers er det ikke mange penge man kan få.
men lidt har også ret.
så der skal læses nogle papir igennem fra PFA.

har selv gang i en sag, men de indhenter alle oplysninger selv. lige fra egen læge til kommunen

men 20 timer i arbejdsprøvning er faktisk ikke så godt, så ryger man i gråzone.
har du skrevet dagbog og hvad siger konklusion på den.
forstå dog ikke din sagsbehandler siger du er for syg til arbejdsprøvning, når den viser 20 timer


alså for rask til flex og for syg til almindeligt arbejde.
problemet er at der ingen grænser er. nogen har flex på 10 timer og i få tilfælde i 30 timer.
det er helt op til kommunen at bestemme.

Sidst redigeret af MTVRV1; 12-12-2009 kl. 20:15.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 20:22   #18
teredo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
teredo er ny på vejen
tak for alle de gode imput
jeg undskyler jeg var i arb prøvning fra 7 til 10 alsår 15 timer
det med 2/3 indvalid var fra min første uløkke
det jeg søger er en god advokat der kan køre min sag med kummunen og forsikkring , kender i nogen ???
teredo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 21:39   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du kan prøve at kigge på dem her http://www.helsinghoff.dk/ad82/ de har haft nogle sager med succes som jeg kender til , men kan ikke love at de er gode for dig, dog kan du sende din sag til dem og få dem til at give en vurdering af din sag (og det er gratis )

Inden du gør det så husk at få aktindsigt i både lægepapir og kommune papir da de ellers vil få svært ved at lave en vurdering de konkret papir er vigtige du kan finde aktindsigts erklæringer til både læger og kommune her

http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html
http://www.k10.dk/media/aktindsigt_ved_laege.html


Og til andre her i tråden , hvad skete der med juleånden

Vi har vist alle på et eller andet tidspunkt kaldt en eller andet noget grimt i ren og skær frustration ...

bær lige over med os selv og hinanden ...
  Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 00:46   #20
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Foreningen af førtidspensionister (som ikke eksisterer mere) brugte en advokat der hed noget med Harlang, jeg tænker at han også kunne være et bud.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Noget om ikke at have råd til at bo i sin lejlighed.... Yasmin Alt det andet 4 03-06-2009 15:13
der er noget jeg ikke forstår Huldra Dit og Dat 4 04-03-2009 13:54
ikke noget med noget at gøre Hejdien Dit og Dat 5 16-06-2008 14:48
Jeg kender ikke noget til noget Stella Politik og Samfund 4 28-04-2008 18:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension