K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2012, 19:43   #1
dennis0667
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2011
Lokation: thisted
Alder: 38
Indlæg: 10
Styrke: 13
dennis0667 er ny på vejen
spørgsmål til den nye reform af fleks

hej jeg er 26 er ansat i fleksjob ca 19 til 20 timer om ugen min timeløn er ca 117 alsta ca 19200 om måneden før skat. hvad sker der af ændringer for mig? og ved arbejdsløshed? tænker på det nye reformforslag? hilsen dennis er på 4 år
dennis0667 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 19:55   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Indtil videre sker der intet da der ikke er vedtaget en reform endnu...

Hvis dette forslag skulle gå igennem som det er nu....så vil der umiddelbart ikke ske noget for dig.....først når og hvis du skifter fleksjob...da du så vil komme ind under de regler som evt bliver vedtaget...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 20:18   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Som jeg læste et andet sted vil dem der har en timeløn under 125 kr ikke tabe på reformen på det punkt. Men som sagt så længe du beholder dit nuværende job sker der ingen ændringer.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 20:42   #4
dennis0667
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2011
Lokation: thisted
Alder: 38
Indlæg: 10
Styrke: 13
dennis0667 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Indtil videre sker der intet da der ikke er vedtaget en reform endnu...

Hvis dette forslag skulle gå igennem som det er nu....så vil der umiddelbart ikke ske noget for dig.....først når og hvis du skifter fleksjob...da du så vil komme ind under de regler som evt bliver vedtaget...
hva så i et nyt fleksjob. ville jeg stadig der få tilskud? stadig løn for 37 timer selvom men er der 20.

Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Som jeg læste et andet sted vil dem der har en timeløn under 125 kr ikke tabe på reformen på det punkt. Men som sagt så længe du beholder dit nuværende job sker der ingen ændringer.
hva så i et nyt fleksjob. ville jeg stadig der få tilskud? stadig løn for 37 timer selvom men er der 20.

nogen der ved hvad der så vil ske i evt nyt fleksjob. ved ca 117 i time.? og arbejder 20 vil man så stadig få for fuld tid?
dennis0667 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 00:55   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dennis0667 Se meddelelser
nogen der ved hvad der så vil ske i evt nyt fleksjob. ved ca 117 i time.? og arbejder 20 vil man så stadig få for fuld tid?

Ja, på en måde er det jo meget godt når man kun er på laveste sats... -for netop denne gruppe vil - stort set - ikke blive ramt i det nye spareforslag


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 08:51   #6
dennis0667
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2011
Lokation: thisted
Alder: 38
Indlæg: 10
Styrke: 13
dennis0667 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Ja, på en måde er det jo meget godt når man kun er på laveste sats... -for netop denne gruppe vil - stort set - ikke blive ramt i det nye spareforslag


.
tak. så jeg har intet at frygte?
dennis0667 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 11:57   #7
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Thumbs down Død træt af deres løgne, eller fortielser.

Hej. Jeg er ikke selv flexer, men håber at få min søn ind iflexordning. Så høre jeg til min rædsel her til morgen, at der er løjet om hvem som bliver ramt af ordningen.

Først er det " kun" dem med de største lønninger på flex som bliver ramt hvis det skifter flexjob, så er det dem med indtægt 460 tusind om året, nu er det så igen de dårligst betalte i samfundet i forvejen, som bliver ramt. Ups ! Ja selvfølgelig er det de svage igen som skal betale.

Det skal vi jo hele tiden, mon vi snart får nok ? Betal betal betal, men du får intet i lønnings posen, men du skal alligevel smile og være glad og taknemmelig.

Føj hvor er Danmark blevet et dårligt land at være i. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 12:29   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er vel ikke så uretfærdigt, at der kommer mere lighed mellem en fleksjobber, der kan arbejde nogle timer om ugen og en førtidspensionist, der kan arbejde det samme antal timer. I dag dår den første fuld løn for 37 timer og førtidspensionisten kun et fast beløb på en ca 17.000 kr tillagt et par håndører for arbejdsindsatsen.
Ville være fint, hvis det var pensionisten, der kunne videreføre sin løn og ikke fleksjobberen, der skal skæres. Men rigets finanser er jo desværre et vægtigt argument. Fluksjobhonoreringen er et udelukkende dansk fænomen.
Når der tales om en fleks- og førtidsreform - må der være synergi mellem ordningerne og forhåbentlig på bedste vis.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 15:57   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Som sagt tideliger, er det ret tydeligt stampe ikke er fleks, menge fleks arbejder 20 timer ugeligt, bruger alt deres energi på det, på stor bekostning af deres sociale liv og nu skal de straffes fordi de giver noget til samfundet.
dEt er sådan om du arbejder 15-10-5 timer bruger du resten af de 37 timer til, at skåne din krop, såda er fleks jobet regnet ud.

Alså når jeg får fri, skal jeg have 2 timers hvile arbejde + hvile = 37 timer, selvfølig er der nogle der har det beder end andre men det er der også pensionister der har, men lad os på denne side ikke drille dem der har det svært i forvejen.
Hvis det bliver gjort sådan, at man kan få fleks 3 timer er der sikkert også mange der skal have genoptaget deres pension og så kan de ende på ledigheds ydelse på 10300 kr mdr. det virker jo uretfærdigt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning om fleks lige på kanten af starten af den nye reform hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 11 06-11-2012 15:43
Spørgsmål- Den nye reform jassie Politik og Samfund 5 13-07-2012 00:15
Fleks/ftp-reform tæt på! Risa Politik og Samfund 127 01-07-2012 12:02
Ny fleks reform marbocb Politik og Samfund 3 23-03-2012 16:06
Spørgsmål ang. fleks :) Prinsen Spørgsmål ang fleksjob 4 08-12-2011 02:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension