K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2012, 11:26   #11
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Gør som jeg ...køb skidtet og skyl det så ud i toilettet....alle er glade, helt uden brug af piller ;o)
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 11:28   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er i helt sikker på det også gælder, hvis der ikke er nogen læger som har skrevet det

alt at en lægekonsulent i en kommunen selv kan gå ind og tildele lykkepiller til en sygemeldt som denne aldrig har set.

Men ja fremover med den nye reform er der netop fagfolk som sammen med kommunen skal vurdere en.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 11:55   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Mette Frederiksen kommentere i BT idag:

Mette Frederiksen: Ingen skal tvinges
Beskæftigelsesminister Mette Frederiksen mener, at borgere på sygedagpenge selv har en pligt til at bidrage til at få det bedre, men er enig med 3F i, at ingen borgere skal tvinges til at tage bestemt medicin.

- Der står i loven, at man selv skal bidrage til at få det bedre, og det skal vi holde fast i. men jeg synes, det er problematisk, at man på den måde kan tvinge borgerne til noget, og det er et meget stort indgreb. Der har været mange diskussioner om bivirkningerne ved psykofarmaka, og jeg forstår godt de danskere, der er betænkelig ved at tage antidepressiv medicin, siger Mette Frederiksen til bt.dk.

- Nu vil jeg kigge loven igennem for at se, om det er noget, jeg kan ændre. For jeg mener ikke, at borgerne skal tvinges til at tage medicin for at få en offentlig ydelse, siger Mette Frederiksen.

Kilde: http://m.bt.dk/touch/article.pml;jse...?guid=19154016

Jeg linker i øvrigt lige Ankestyrelsens afgørelse. Der er en del referencer til lægernes anvisninger omkring antidepressiva til den pågældende. http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/BU_af...2012_10_40.pdf
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Webmaster; 06-03-2012 kl. 20:43. Årsag: Link indsat i følge copyright lov
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 12:14   #14
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser

Men en nyhed, er det vel ikke:

(Sakset fra kapitel 7 i sygedagpengeloven).

Bortfald af ret til sygedagpenge

§ 21. Retten til sygedagpenge bortfalder,

1) så længe den sygemeldte uden rimelig grund undlader at medvirke ved kommunens opfølgning, jf. kapitel 6, herunder indsatsen efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, eller ved samtalen med arbejdsløshedskassen, jf. § 7 c,

2) så længe den sygemeldte mod lægens opfordring afviser at lade sig indlægge på sygehus eller modtage nødvendig lægebehandling eller mod lægens eller kommunens opfordring afviser at deltage i hensigtsmæssig optræning for at genvinde arbejdsevnen, eller

3) hvis den sygemeldte ved sin adfærd forhaler helbredelsen.

Stk. 2. Bortfald af sygedagpenge efter stk. 1, nr. 1 eller 2, er betinget af, at kommunen har givet den sygemeldte en skriftlig orientering om konsekvenserne af, at den sygemeldte undlader at medvirke ved opfølgning eller afviser at modtage nødvendig lægebehandling eller deltage i hensigtsmæssig optræning eller i indsatsen efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

.
Nej, der er som sådan ikke noget nyt i de to sager, som bliver omtalt i pressen.

http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/P260_...2012_10_35.pdf
http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/BU_af...2012_10_40.pdf


I den ene sag har en psykiater ordineret antidepressiv medicin, i den anden sag er to psykiatere samt egen læge enige om at ordinere antidepressiv medicin.

I begge tilfælde ønsker borgeren ikke at følge den anviste behandling.
Den ene får afslag på forlængelse af sygedagpenge, den anden afslag på forlæmgelse af sygedagpenge og førtidspension.

http://www.ast.dk/artikler/default.asp?page=1625
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 13:01   #15
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Jeg er en af dem der har spist lykkepiller til ære for kommunen.

Da dosis ikke gjorde at jeg kunne gennemføre blot en aktivering, blev dosis sat op. Hold da fast jeg blev syg = skudt i låget. Nu hvor jeg er tilkendt førtidspension har jeg travlt med at komme helt ud af det skidt, under hensyntagen at jeg ikke skal blive syg af at det går for hurtigt.

Om knap2½ md. er jeg lykkepillefri, og det går bare SUPER.
__________________
__________________________________________
endelig FØRTIDSPENSIONIST
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 13:13   #16
lillepot
Føler sig hjemme på K10
 
lillepots avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
lillepot er ny på vejen
Jeg blev tvunget til at spise lithium - solgt under navnet cipralex.

En psykiater synes jeg var bipolar og skulle have lithium. Jeg kunne ikke tåle det, fik psoriasis og tabte håret, så jeg stoppede.

Jeg har altid vidst, jeg ikke var bipolar, men fik at vide, at hvis jeg ikke tog lithium for min sygdom, var alle behandlingsmuligheder ikke udtømt.

Så jeg måtte begynde igen og stoppede lige så snart den sidste speciallægeerklæring var i hus.

Her et halvt år efter med ny psykiater, der siger jeg ikke er bipolar, er jeg ved at få håret tilbage. Det er en vanvittig verden.
__________________
Førtidspensionist 1. august 2011.
lillepot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 13:33   #17
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hobby4me Se meddelelser
Jeg er en af dem der har spist lykkepiller til ære for kommunen.

Da dosis ikke gjorde at jeg kunne gennemføre blot en aktivering, blev dosis sat op. Hold da fast jeg blev syg = skudt i låget. Nu hvor jeg er tilkendt førtidspension har jeg travlt med at komme helt ud af det skidt, under hensyntagen at jeg ikke skal blive syg af at det går for hurtigt.

Om knap2½ md. er jeg lykkepillefri, og det går bare SUPER.
Jeg forstår ikke hvorfor du spiste de piller ? jeg skulle også spise piller sagde lægen/kommunen osv....købte skidtet og 5 min efter var de skyllet ud i toilettet.....
Kunne ikke drømme om at fylde mig med det skidt ! jeg sagde til kommunen/lægen at jeg tog pillerne lige efter foreskrifterne og alle var lykkelige helt uden brug af lykkepiller
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 15:23   #18
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej alle, vil lige fortælle en virkelig historie, pga. Multe11 rigtig nok viser og skriver, så er der INTET NYT UNDER SOLEN desværre...
Jeg blev allerede i starten af 2010 tvunget på Venlafaxin pga KOMMUNENS SB mente jeg havde en depression, jeg gik til min læge, som skrev tilbage han ikke var psykiater, men at "hvis man har mange smerter så var det nok svært at smile hele tiden, men derfor var man ikke deprimeret" KOMMUNENS SB sendte mig til en psykiater, som hørte på hele min livs historie, tog lidt over en time, han skrev tilbage til kommunen jeg måske havde en depression, KOMMUNENS SB gav mig et stykke papir hvor der var en liste med psykiatere, og så kunne jeg selv vælge, jeg tog en der hed Mikkel Hermann, han læste hvad den anden havde skrevet og skrev således til kommunen:
"jeg gennemlæser en 10 siders lang speciellægeerklæring fra psykiater Bjarne Hansen. I konklusionen gør han sig overvejelser om patientens tilstand kun skal ses på baggrund af smerter eller om han også er deressiv element, og han synes man skal afprøve antidepressiv terapi, hvilket så bliver min opgave" så fortsætter han
"Jeg afstår fra at reeksaminere, fordi det virker lidt omsonst og overdrevet..."
Allerede efter 10 uger skriver kommunen til Mikkel Hermann om han ikke har fundet jeg var deprimeret, dertil svarer Mikkel Hermann "Jeg er i øvrig utilfreds med det skriftlige oplæg, som for mig antyder, at sagsbehandleren ikke er inde i problemet om Bjarne Hansens speciellægeerklæring. Jeg mener, at den speciellægeerklæring har ført til, at man har bedt patienten sikre sig antidepressiv behandling, for at se om det ikke lindre. For at dokumentere, at vi ikke kan komme længere med præparatet øges til maksimal dosis valafaxin 375 mg"
Jeg vil lige fortælle, jeg havde ALLE bivirkningerne da jeg tog det ****, og som folk nok har gennemskuet så hjalp det ikke på smerterne, og ja jeg behøver vel ikke skrive det, det hjalp heller ikke på den depression jeg ikke havde, men der er en rigtig god ting, der var grunden til jeg fortsatte, de kan ikke sige nej til FTP (når jeg søger) pga der måske er uafprøvet muligheder..
Og jeg alt i mens jeg var på nedtrapning (føltes som om jeg skulle død, da jeg prøvede at komme hurtigt ud af ****et) kom denne erklæring fra Inger Støjberg Beskæftigelsesminister dengang...
Inger Støjberg fortalte i programmet 21 Søndag den 20 marts 2011
"at hun er tilfreds med de nuværende regler om, at folk, der er på sygedagpenge skal medvirke til at blive raske, og at de ikke må sige nej til medicinering.
- Jeg står bag reglerne, og jeg er også tilfreds med, at hvis man er utilfreds med en afgørelse på jobcentret, kan man anke, sagde beskæftigelsesministeren"

Allerede dengang var Mette Frederiksen imod og der stadigvæk intet sket, men håber da hun gør noget nu, for jeg kan intet huske fra den tid og et halvt år frem..
Men så har jeg da oplevet noget andet ; ????
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 15:24   #19
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Jeg var også på Cipralex i 2008-2009. Det var så nødvendtigt, da jeg var svært deprimeret.

Men... Jeg kunne leve med det fordi jeg hele tiden sagde til mig selv, det er midlertidigt. Og mit fornemmeste mål her i livet, er aldrig at skulle få brug for dem igen. Dvs. undgå at blive deprimeret, så vidt det overhovedet er muligt.

Det er især det jeg håber på en FTP kan kurrere, da det altid har været beskæftigelse på den ene eller den anden måde, der har lagt fundamentet for at det går galt.

Udover diagnosen tilbagevende depressioner, har også ADD. Der har jeg så sagt nej til medicin (Retalin). Fordi jeg mener min livskvalitet er god nok som den er, når bare jeg har fred. Og så især fordi det skulle være varigt.
Det kan jeg ikke leve med, jeg prøvede at starte op, men holdt hurtigt igen, fordi jeg spekulerede alt for meget over det.
Og jeg kan ikke få et bud på hvad bivirkningerne evt. kan blive på lang sigt, så det skal ikke i mit system.

Det står så heldigvis heller ikke noget sted i min sag, det er kun min læge der foreslog at prøve med Retalin.

Hverken neuropsykolog eller lægekonsulent har sagt det bør afprøves. Det var jeg virkelig bange for nemlig.

Ellers havde jeg også gjort som dig Mr. Bean, ud i toilettet med det, så der kunne stå at det var afprøvet.

Jeg syntes selv jeg er meget regelret, men her ville angsten for varig medicin indtag, simpelthen være værre. End at skulle stå med krydsede fingre og sige, jeg har taget mit medicin.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 15:40   #20
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej Thomas1981
Det der er problemet ved Mr. Bean indlæg er som du også selv beskriver, man skal tænke på om det ikke hjælper, det gjorde det i dit tilfælde, og I mit tilfælde ikke, men andre som måske ikke kan gennemskue hvad de har behov for, de gør måske som Mr. Bean skriver, og så har disse personer lige pludselig gjort noget der er endnu værre for dem selv, og smidt medicinen ud, og tror det er det rigtige fordi de måske ikke kan gennemskue sig selv helt, jeg har desværre set mange personer der tror de har tjek på hvad der er godt for dem, og det er ikke hvad jeg oplever, til gengæld har de ødelagt mere end hvis de havde afprøvet den medicin der nu er blevet udstedt..
men held og lykke til Thomas1981
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobcenter prøver at tvinge syge til aktivering Takecare Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 33 10-02-2013 15:00
Kommuner sætter kvoter for syge Webmaster Politik og Samfund 1 25-10-2012 21:45
Ingen må tvinge lykkepiller i arbejdsløse gunvor Skal kommuner ikke overholde loven? 8 10-05-2011 19:59
Kommuner vil have syge tilbage i arbejde buster Politik og Samfund 5 07-04-2010 09:50
Kommune vil tvinge syge til motion gittedl Nyt om loven 15 09-06-2009 17:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension