K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2012, 07:02   #1
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
søvnproblemer!

Hej

Kan ikke sove, sludder kan godt falde i søvn men sover bare et par timer, for derefter at vågne hvert kvarter
Omkring klokken fire fem om morgenen står jeg op da det nu er kun ca fem mim jeg sover inden jeg vågner igen

Er derfor altid træt og uoplagt
Kan ind i mellem falde i søvn midt i maden, hvilket jeg synes er lidt træls
Min kone synes det er skide irreterende

Samtidig får jeg også mange smerter i nakken og i lænd når jeg ligger mere end et par timer
Har fået forskelligt til at sove på, men synes det gør mig bare mere træt

Har en hjerneskade , har ledgigt slidgigt har tinnetus
Har to voksn børn med alvorlige sygdomme
Min kone er på antidepresiv
Min tinnetus er voldsom for tiden har konstant støj i hovedet

Det er lidt "øv" for tiden

Er der gode ideer til hvordan jeg får bare et par timer sammenhængende søvn?



Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 07:36   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du har da lige rigeligt om ørene og din hjerne køre på overtryk, så der er kun en vej for dig du skal en tur forbi lægen, det her er mere end din krop kan klarer og du skal søge hjælp.

Husk du er ikke alene om, at stå i sådan en krise, håber du har nogle, at snakke med.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 08:00   #3
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Du skriver du har smerter. Får du smertestillende inden du sover. Måske du vågner fordi din krop føler smerte? Du kan evt bede lægen om noget og se om det hjælper på søvnen også.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 11:23   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Har du fået undersøgt om du evt skulle have en af de søvn sygdomme der findes...

Man mener at der findes rigtig mange mennesker derude som "render" rundt med en søvn sygdom men som ikke har fået en diagnose på det...

Så alt efter hvor slemt du har det...så var det måske værd at blive undersøgt med henblik på det....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 11:50   #5
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Tænker lidt om du kunne have gavn af at afprøve en kugledyne? Den er rigtig effektiv til mange, der har pådraget sig en hjerneskade og som derfor har svært ved at finde ro.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 11:58   #6
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Hej

Får en del vanddrivende medicin, får derudover tilcotil og tager også glucosamin
Desuden tager jeg Tolmin som afslappende før sengetid, derud over tager jeg Ipren midt på natten , og en del Panodil løbende

I perioder får jeg mandolgin oveni så ja jeg tager en del medicin

Ja jeg har smerter, i nakke og lænd , hvilket giver voldsom hovedpine
Har smerter når jeg går, og når jeg ligger for længe
Desuden er jeg i denne uge uden mit høreapperat, hvilket gør at min tinnetus er meget værre

Synes jeg for tiden er rimelig afklaret omkring børnene , de har været syge i rigtig mange år
Måske er jeg bare ved at være slidt!

Men har det som jeg ikke har sovet i flere dage

Har fået tid hos lægen i morgen!

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 15:34   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg tænker også kugle/kæde/kastanje dyne, ikke til at bruge som dyne, men som madras, måske en elevator seng (så du kan ligge/side sove??)
Ja det er DYRT, men det er værd at undersøge om man stadig man låne en kædedyne gratis i 14 dage hos producenten (det kunne man for nogle år siden)

Og så tænker jeg en tur forbi en søvnklinik (eller hvad de hedder) eller et smertecenter hvis du ikke allerede har været det.

Jeg var ved at tænke søvn træning, men det vil umiddelbart ikke hjælpe dig ret meget i det du som sådan godt kan sove, (du falder jo i søvn på de mest mærkelige tidspunkter) og den type jeg tænker på er til de som ikke kan falde i søvn og samtidig køre på hele dagen, så det vil ikke være meget ved (der skal nu nok anden hjælp til, til dig *ss* og derfor vil en søvnklinik eller smertecenter være mere brugbar)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 17:15   #8
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
LUM, det vil ikke give det samme at ligge på den. Men ja, man kan stadig låne både kugle- og kædedyne til afprøvning fra producenten. Nogle kommuner bevilger dem også som hjælpemiddel, hvis de kan afhjælpe problematikker i hverdagen.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 18:12   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Mal den tanke med at ligge på den kommer sig af at trådstarter døjer med smerter i bla nakke og ryg, der støtter dynen selv sagt ikke hvis den ligger oven på personen Og hvorfor skulle det ikke have en effekt?? altså virker det, så det fint hvis ikke så er det da prøvet
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 18:28   #10
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Med fare for at bringe tråeden helt ud på et sidespor, så vil jeg alligevel lige tillade mig at kommentere på det med kugledynen. Hvis man ligger på den, hvilket vil være ubehageligt med mindre man vælger den med krøyerkugler, så får man ikke den fysiologiske effekt ud af den. Den er netop udviklet til at virke groundende, samlende og beroligende pga det tryk den påfører. Men det kræver en længere forklaring omkring sanseintegration, som ikke er relevant her og nu.

Overlader tråden til det oprindelige emne igen og beklager sidesporet.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension