K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2009, 00:03   #1
lomo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
lomo er ny på vejen
Projekt "unge - godt i gang"

Er en sindslidende flekser, der endnu ikke har været i job ikke beskyttet under en bekendtgørelse ang. det ny projekt "unge - godt i gang"


Så vidt jeg kan se handler projektet om at få unge under 30 år i job med uddannelse til følge. Uanset hvad.

Jeg har læst bekendtgørelsemn igennem på ams.dk (arbejdsmarkedsstyrelsen) men ingen steder er der nævnt noget om syge eller sindslidende mennesker. Detyder dette så at selvom man er syg eller sindslidende at man er omfattet af projektet eller ej.

Tilgengæld har de ligesom "highlightet" forsøgsgrupperne op så det ser ud som om ALLE skal deltage uanset hvad. f.eks med sætninger i deres målgrupper som følgende:

"unge under 30 år uden kompetencegivende uddannelse og hvor det vurde-res, at de ikke umiddelbart har forudsætninger for at gennemføre en uddannelse eller påtage sig et job på ordinære betingelser"


Jeg mener ikke at en ung som er erkendt (af kommunen, psykiater og psykolog) skizotypisk med svære kognitive problemer, dampsymptomer og stort søvnbehov grundet medicin, bør være med i dette forsøg som kræver meget af ens psyke nu hvor man er svækket og svag i forvejen.

Da det er et forsøg er bekendtgørelsen endvidere dårligt forfattet og beskriver efter min mening ikke målgrupperne nøjagtigt.

Hvis man er blevet indkaldt som deltager i forsøget må der også være nogle ankemuligheder. Er der nogle der kender noget til det. Jeg er meget fortvivlet. I juni blev jeg visiteret til fleksjob og afgørelsen faldt og siden har jeg intet hørt fra dem. jeg har selv været aktiv i jobsøgning uden held og jobcenteret burde have kontaktet mig med jobtilbud. Det er før blevet nævnt af sagsbehandler at praktik nu er udelukket grundet min lidelse. Jeg forstår ikke dette forsøg her. JEg vil bare gerne have et arbejde og kan mærke jeg nu igen kommer til at blive udnyttet i ulønnet praktik i social og sundhedssektoren... som sædvanligt.
lomo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 00:30   #2
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lomo Se meddelelser
Er en sindslidende flekser, der endnu ikke har været i job ikke beskyttet under en bekendtgørelse ang. det ny projekt "unge - godt i gang"


Så vidt jeg kan se handler projektet om at få unge under 30 år i job med uddannelse til følge. Uanset hvad.

Jeg har læst bekendtgørelsemn igennem på ams.dk (arbejdsmarkedsstyrelsen) men ingen steder er der nævnt noget om syge eller sindslidende mennesker. Detyder dette så at selvom man er syg eller sindslidende at man er omfattet af projektet eller ej.

Tilgengæld har de ligesom "highlightet" forsøgsgrupperne op så det ser ud som om ALLE skal deltage uanset hvad. f.eks med sætninger i deres målgrupper som følgende:

"unge under 30 år uden kompetencegivende uddannelse og hvor det vurde-res, at de ikke umiddelbart har forudsætninger for at gennemføre en uddannelse eller påtage sig et job på ordinære betingelser"


Jeg mener ikke at en ung som er erkendt (af kommunen, psykiater og psykolog) skizotypisk med svære kognitive problemer, dampsymptomer og stort søvnbehov grundet medicin, bør være med i dette forsøg som kræver meget af ens psyke nu hvor man er svækket og svag i forvejen.

Da det er et forsøg er bekendtgørelsen endvidere dårligt forfattet og beskriver efter min mening ikke målgrupperne nøjagtigt.

Hvis man er blevet indkaldt som deltager i forsøget må der også være nogle ankemuligheder. Er der nogle der kender noget til det. Jeg er meget fortvivlet. I juni blev jeg visiteret til fleksjob og afgørelsen faldt og siden har jeg intet hørt fra dem. jeg har selv været aktiv i jobsøgning uden held og jobcenteret burde have kontaktet mig med jobtilbud. Det er før blevet nævnt af sagsbehandler at praktik nu er udelukket grundet min lidelse. Jeg forstår ikke dette forsøg her. JEg vil bare gerne have et arbejde og kan mærke jeg nu igen kommer til at blive udnyttet i ulønnet praktik i social og sundhedssektoren... som sædvanligt.
Det er utroligt man bliver presset så hårdt af kommunen når man er syg.
Jeg kan personligt ikke se hvad det der unge pjorket skal gøre godt for.
Jeg er selv pt. i et unge pjorket og jeg følger virkeligt at de ikke lytte til mig eller forstår mig, jeg kan kun holde til at være igang med noget i 2 timer pga.. min ryg jeg er blevet opereret 6 gange og har smerter hele tiden , men de har sat mig til at have 4 timer hver onsdag, hvordan kan de være ansat såen et sted unden at lytte til den ingelede person og sæt sig ind i hvordan personen har det, og må ikke presse såen man for det være.
Det forstår jeg virkeligt ikke.
Lige præcis man vil bare gerne ud og have et arbejde og bruge sin krop og tjene sine egen penge.
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan har du oplevet projekt "Brug for alle" studerende2013 Alt det andet 3 13-03-2013 00:57
projekt " Brug for alle" ... fibro Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 52 29-11-2012 00:04
Projekt beskrivelse "Brug for alle" maybeline2you Et godt link! 0 25-11-2012 00:57
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension