K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2017, 10:40   #11
JP The Farrier
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2017
Indlæg: 5
Styrke: 0
JP The Farrier er ny på vejen
Så er der lidt nyt i sagen efter jeg har talt med sagsbehandlere. Desværre er det meget nedslående hvad jeg har fundet ud af, hvis man altså er under 40.
Man er som bekendt i midlertidigt flexjob de første 5 år og det skal være en sammenhængende ansættelse uden afbrydelser, som fx jobskift eller andet der kræver ny ansættelseskontrakt. Er det ikke 5 sammenhængende år i samme virksomhed, vil man skulle starte forfra med ny 5-årig periode med midlertidig flexjob. Efter 5 år i midlertidigt flexjob, vil jobcenteret tage flexjobbet op til revision og opfylder man stadig kravene til flexjob, vil man blive indstillet til en ny 5-årig periode med midlertidig flexjob såfremt man er under 40. Dvs for folk under 40 -selvom man har opfyldt kravene om en sammenhængende 5-årig periode i samme midlertidige flexjob, vil permanent flexjob ikke være muligt.

Så som det ser ud nu skal jeg vente 6 år endnu (til jeg fylder 40), indtil jeg overhovedet er berettiget til at opfylde kravet om permanent flexjob -og dermed kan min kamp om en permanent erstatning løbe op i mindst 13 år i alt. Der er jo noget HELT galt i Danmark! Mine sagsbehandlere er også rystet og prøver at råbe beskæftigelsesministeriet op og har korresponderet med dem om disse uhyrligheder nogle skadelidte udsættes for. Deres erfaring er at AES bevidst trækker sagerne ud til urimelighed i håb om at folk opgiver! Men min skade går jo ikke væk af at jeg opgiver! Kamdeformiteterne som røntgenbillederne vidner om og som kun forværres med tiden og dermed øges smerteniveauet yderligere over tid!

Jeg har et telefonmøde med min advokat imorgen og håber at vi kan finde en slagplan, der ikke går ud på at sidde med hænderne i skødet og vente de næste 6 år på at jeg fylder 40! Sagsbehandlerne går ind for kontakt til medierne, for at prøve at skabe opmærksomhed omkring disse problemstillinger, men jeg er nød til at drøfte dette med min advokat, da det jo ikke er uden risiko. Men der må simpelthen råbes op om denne komplet urimelige lovgivning på området, da det jo ikke bare drejer sig om de 5 midlertidige år i samme flexjobs-ansættelse -men også at vejen til flexjob i det hele taget er så vanskelig og tæt på umulig, at det burde være temmelig unødvendigt med 5-10 års "forhindringsløb" for overhovedet at opfylde kravene til permanent flexjob!
JP The Farrier er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2018, 18:15   #12
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej Farrier.

KOm lige i tanke om noget.

Du kan søge om sikkert varigt tab af erhvervsevne, du får ikke din sag afsluttet, men du kan få udbetalt den del, som er "sikker"
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension