K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2012, 22:56   #11
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
jag har forsøgt mig med en kuledyne fra hjælpemiddelcentralen- og aldrig har jeg haft så ondt som da jeg skulle op af sengen dagen efter- øj jeg havde sovet i samme stilling hele natten- som forstenet- det skal jeg aldrig prøve igen.

kraniosakral tearpi kunne jeg godt forestille mig at ville hjælpe- men det er bestemt ikke noget man kan få hverken hel eller delvis tilskud til nogen steder...

det kunne nemt være en kortslutning af nerverne- lægen sagde også i dag at smertestillende som mit jo går ind og påvirker nerverne i hjernen- og det er derfor at det kunne være medicinens skyld. ved du hvordan det påvises at der er en "kortslutning"??
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 00:00   #12
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Man kan vel ikke kalde det en kortslutning som sådan, men det kalder jeg det, næste hele bare går i koks og bliver overspændt i nervesystemet.

Det lyder da også lidt voldsom at lige med kugledynen en hej nat til at starte med.
Jeg må bare sige at jeg både med kugledyne og kædedyne oplever det nærmest som om jeg pludselig får plads til at trække vejret helt dybt, og jeg kan godt bare sidde kortvarigt med kædedynen i sofaen.
Havde jeg ikke kædedynen var jeg ikke istand til at arbejde.
Endsige overhovedet få ro på i min hverdag nogensinde.

Det jeg siger nu, der vil mange sikkert skrige...
Har du prøvet Nozinan ?
Det er faktisk et antipsykotisk præparat, man giver i doser på 400-600 mg til mennesker med psykoser, men nøjes man med at give 5mg, virker det overhovedet ikke på noget psykisk, men fantastisk til nervesmerter, man giver det også til folk med kræftsmerter.
Men man må endelig ikke give mere end ed 5 mg så virker det ikke smertestillende i samme grad, og man kan få bivirkninger på hold doser.
Det er desværre meget overset at det kan virke smertestillende, selvom det er et meget gammelt præparat.
Det virker for mange lige så godt som det skide morfin læger propper i folk, jei siger skide fordi man så let kommer til at hænge på det og at man skal have mere og mere for at det virker. Og det er skide svært at komme ud af igen !

Det handler ikke om psykisk sygdom når man anvender Nozinan i den lille dosis, og virker det ikke, stopper man bare igen.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 00:17   #13
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Hvad angår kæde/kugledyne, så fåes de jo i forskellige vægtklasser og med forskelligt fyld i. Måske det var en ide at afprøve nogle flere slags? Og så starte langsomt ud med bare at ligge med den i en times tid af gangen. De kan have en vældig voldsom effekt på nogen... Men det korte af det lange er, at de er en fantastisk opfindelse, som kan hjælpe rigtig mange mennesker.

Hvad angår hukommelsen så ser det da skræmmende ud. Men både stress og medicin kan have en meget negativ effekt på de kognitive funktioner. En scanning og en kognitiv test lyder lidt til at være på sin plads. Om ikke andet så for at udelukke noget mere alvorligt.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 00:34   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser
vovse- nej det er nok en anden, for jeg er ikke i arbejdsprøvning og har ikke været det i næsten et år
Ja, så har jeg forvekslet dig med en anden.

Håber du finder en løsning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 11:47   #15
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
du kan også prøve amitriptylin eller noritren som også virker i små mængder på kroniske nerveskader. Jeg tager selv begge slags i forbindelse med min rygskade.

Jeg startede ud med det, da jeg igennem en lang periode vågnede hver nat hver 2. time. og så vente og drejede jeg nærmest rundt omkring mig selv, indtil jeg endelig kunne falde i søvn efter ca 1 time - og sådan fortsatte hele min nat.... Efter jeg startede på amiriptylin kan jeg finde ro og sover stort set hele natten - er kun vågen en enkel gang
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 08:30   #16
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
nu skriver vi snart november 12- og jeg har stedig ikke fået scanet hovedet. men jeg står da på venteliste.

samtidig er jeg startet på smertecenteret i give.

når man går der, kan ens kommune så bestemme hvad man må derude? eks sige ja til behandlingstilbud? ( jeg tænker lidt at det kun er en læge der skal blande sig i min medicin- ikke min kommune)
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 08:53   #17
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
når du går på smerte klinikken er det kun dem der må give dig medecin ikke din egen læge og kommunen må aldrig blande sig i medicin det er de jo ikke udannet til.

Har du problemer så brug deres rådgiver de er meget søde og dygtige, desvære høre kommunen ikke altid på dem.

min gode veninde har fået en udtagelse fra dem, at hun kan arbejde en ½ time dagligt som fleksjobber med skånebehov, det har herning kommune fået til hun kan passe sit fleksjob i 12 timer ugeligt.

Så de kan ikke trylle kontra kommunen desvære.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tiden går. archibald Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 19-05-2010 11:31
kroniske smerter/ hukommelse ubo Alt det andet 3 16-07-2009 00:15
Min hukommelse svigter - gode råd? Ninja Dit og Dat 20 11-08-2008 22:54
Og tiden går zuza Et godt link! 1 13-05-2007 19:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension