K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2018, 14:38   #1
tropådet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2018
Indlæg: 10
Styrke: 7
tropådet er ny på vejen
Fleksjobbere, hvilke svære spørgsmål blev i stillet?

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvilke spørgsmål rehabiliterings teamet vil stille når det til januar bliver min tur. Ifølge min bisidder (som har været ansat 37 år med disse sager) så er min tilstand sådan, at chancen for fleksjob er overvejende sandsynlig. Min jobkonsulent siger spørgsmål kan være, hvad jeg selv ser af muligheder, hvorfor man kun kan klare 16 timer, samt min effektivitet. Jeg har hele vejen igennem været åben og ærlig, alt lægeligt er på plads og alle muligheder er udtømte.

Vil jo bare gerne være så velforberedt så mulig
tropådet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2018, 21:10   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Tror det er meget individuelt hvad der spørges om

Jeg blev spurgt om hvad jeg gjorde andet end medicin ifht de kroniske smerter og så tilbød fysioterapeuten mig at hvis jeg var interesseret var der et kommunalt hold med varmtvandstræning jeg gerne måtte benytte mig af (takkede nu nej, da jeg allerede gik til det i andet regi)

Ellers spurgte de ikke om noget, hele mødet tog 15 minutter og først præsenterede alle sig og så brugte min sagsbehandler ca. 5 min på at præsentere min sag (herefter måtte hun ikke sige mere) så resten af mødet tog omkring 5 min.

Vi (jeg, min partsrepræsentant og min sagsbehandler) gik ud og ventede ca 30 min, hvorefter jeg fik deres indstilling og det de havde brugt de 30 min, på var allerede der at skrive de skriftlige argumenter ifht deres indstilling som jeg fik udleveret med det samme

Jeg havde nærmest forestillet mig et tredje grads forhør, men fik kun de to spørgsmål - pyha
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2018, 21:40   #3
SaHaRo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2018
Indlæg: 18
Styrke: 7
SaHaRo er ny på vejen
Mindes ikke jeg fik nogen spørgsmål - i hvertfald ikke svære. De snakkede lidt om min situation og hvad der stod i mine papirer og sagde så at jeg fik fleksjob.
SaHaRo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2018, 00:41   #4
Sisseann
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Lolland falster, Guldborgsund kommune
Indlæg: 118
Styrke: 9
Sisseann er ny på vejen
Det var også meget lidt jeg blev spurgt om, men bl.a om hvorvidt jeg kunne cykle langt (nej ikke med den ryg og hofte) hvor meget jeg kunne gå (ganske kort kun og kun på jævnt underlag, hofte og bevægeapperat i det hele taget) Så skulle jeg fortælle om hvordan min dag var- de fik det hele, lige fra når jeg nærmest kravlede ud ad sengen, tog tøj på osv. Ikke særlig rart synes jeg, men det er om at sige tingene som de er. Jeg havde været i praktik og kunne ikke ret meget, så efter en lille pause fik jeg at vide jeg kunne få fleksjob med en del skånehensyn bl.a at jeg kunne stå, sidde gå rundt som det passer mig.
Sisseann er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension