K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2006, 21:09   #1
kschou
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2006
Indlæg: 38
Styrke: 18
kschou er ny på vejen
Hjælp Mig!!!

Hej.

Jeg er en ung mand på 29 år.
I April måned 2004 var jeg udsat for et voldsomt og groft overfald.
Har altid været glad for at arbejde, og sørget for mig selv.
Var glad for mit arbejde som Falck mand, hvor jeg blev afskediget fra pga. at jeg var blevet langtidssyg efter overfaldet

Det skete en nat da jeg og min bedste ven, var på vej hjem fra en tur i byen.
Jeg havde lige købt mig en pizza, som jeg ville have med mig hjem, der kommer så 4 indvandredrenge gående imod os, hvoraf den ene går direkte over til mig, og forlanger at få min pizza, og han begynder straks at hive i pizza kassen.
Jeg sagde at den skal du da ikke have, jeg trak til i kassen og fik den over til mig selv igen.
Inden jeg nåede at blinke med øjnene, smadrer han med alt kraft en øl flaske direkte ind i ansigtet på mig, hvorefter blodet sprøjter ud af mund ag næse.
Alt sortnede for mine øjne et par sekunter, og jeg kunne knap stå eller se.
Jeg spurgte hvorfor han gjorde det, så lige i et sprang alle 4 mand på mig, og der kom yderligere løbende omkring 10 mand mere fra alle retninger.
De deltog alle velvilligt hvor de bla. sparkede og slog mig overalt på kroppen.

Mit problem er, at jeg siden har udviklet, karakteristik og ganske svær posttraumatisk belastningsreaktion (PTSD) med forhøjet alarmberedskab, genoplevelser af traumet i flash-backs og mareridt. Udviser undgåelsesadfær, er hæmmet af angstsymptomer
samt vedvarende søvnforstyrrelser, træthedsfænomener og kognitive forstyrrelser.
Dårlig koncentrationsevne og indprentningsbesvær.
Vurderes således svært traumatiseret. Der er begrænsede behandlingsmæssige muligheder.
Tilstanden forværredes imidlertid betydeligt, i forbindelse med et forsøg på arbejdsprøvning, kommunen sendte mig i arbejdsprøvning i februar 2006.
(Dette stoppede igen efter tre uger.)
Siden er tilstanden væsentligt forværret, og jeg var ved seneste samtale hos psykiateren svært stresset og forvirret, knap nok i stand til at fremføre mine problemer i sammenhæng. I udtalt grad glemsom. Tilbagevendende forpint af de traumatiske oplevelser. Panisk bange. Er konstant i et forhøjet alarm beredskab, nattesøvnen er elendig, nogle nætter hvor jeg stort set ikke sover. Har konstant svær hovedpine.
Ved seneste samtale skønnes det aktuelt at være et tvingende behov for at undgå enhver form for pres, stress/krav af selv beskeden karakter. Vil formentlig længerevarende have et egentligt støttebehov.
Selv beskedent pres for øjeblikket vil indebære en ganske betydelig risiko for kritisk forværring af den psykiske tilstand og pt. må foreløbig anbefales fredet.

Dette er bla. nogle af de ting der står i statusrapport fra min psykiater.

Er blevet undersøgt af div. Læger psykologer psykiater og forskellige sygehuse rund omkring.

Jeg har lige modtaget afslag på ansøgning om førtidspension, og de har stoppet udbetaling af sygedagpenge, samt retten for min pension.

Kommunen begrunder i deres afslaget at de behandlingsmæssige og erhvervsmæssige muligheder endnu ikke er udtømte.

Men hvad sker der så nu.?
Og må kommunen overhovedet være så kyniske.?

HJÆLP MIG
Hvad skal jeg gøre.?

Hilsen. Kschou
kschou er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension