K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2008, 17:41   #1
Pipaluk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Lokation: Odense
Alder: 66
Indlæg: 3
Styrke: 0
Pipaluk er ny på vejen
Bisidder????

Jeg går nu på kontanthjælp på syvende år. Kan ikke holde på et normalt job, fordi jeg har migræne og gentagne nyrestensanfald.

Jeg kan simpelthen ikke råbe mine skiftende sagsbehandlere op, så jeg kan komme videre i systemet.

Md videre mener jeg et flexjob, et job hvor det kan accepteres, at man har mange sygemeldinger/sygedage. Eller evt pension.

Er der nogen, der kender til systemet og ved hvad jeg kan gøre.
Jeg har hørt noget om, der er et sted hvor man kan få et menneske til hjælp og støtte. Evt en der kan tage med til møder hos sagsbehandler o.lign.

HJÆLP - HJÆLP alle gode råd modtages med kyshånd
Pipaluk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 18:00   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Pipaluk!
Er du i behandling på sygehuset? De fleste sygehuse har socialrådgivere ansat, som man kan få en snak med, hvis man er indlagt eller i et behandlingsforløb. Det var ad den vej, jeg fik min bidsidder. Er du måske medlem af en forening pga. din sygdom? Hvis du er, kunne det være, de kunne hjælpe?
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 18:16   #3
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Hej pipaluk
Jeg gjorde det da jeg heller ikke kunne få svar/hjælp at jeg efter råd herinde fra søgte § 17 pension, jeg fik afslag, men der kom gang i min sag, selvom jeg stadig er på kontanthjælp så sker der da lidt, særlig det sidste ½ år er der sket noget.
Har du søgt agtindsigt? Det skal du nok begynde med så tage den derfra, Hejdien kan bedre give dig råd ang § 17 men det satte gang i min sag.
Held og lykke
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2008, 16:01   #4
Pipaluk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Lokation: Odense
Alder: 66
Indlæg: 3
Styrke: 0
Pipaluk er ny på vejen
Question

Tak for svarene - selvom jeg ikke blev meget klogere.

Men så må jeg jo søge videre.

Bare jeg vidste hvor
Pipaluk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2008, 16:06   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
prøv dem ..de er stærke...

http://www.ladk.dk/

LA Bisidder netværk

Du har ALTID ret til at medbringer en bisidder, f.eks. en ven, et familiemedlem eller en advokat, når du bliver indkaldt til møder på Socialforvaltningen, hos AF, i A-kassen eller på dit aktiveringssted.

Få mandsopdækket din sagsbehandler !
Bisiddere skal ikke være juridiske eksperter, men skal blot være til stede ved feks. samtaler med sagsbehandlere, hvad nogle undertiden anmoder LA om. Da forvaltningen ikke bryder sig om offentlighed omkring sådanne sager, kan vores tilstedeværelse faktisk få betydning. Er man villig til at optræde som bisidder, bør man melde sig.

Nedenfor er der en række personer som du gerne må kontakte og spørge om de har tid og mulighed for at gå med dig til et møde. De gør det alle frivilligt og ulønnet. De er IKKE eksperter, men de fleste har prøvet at være til samtaler og møder i det offentlige system mange gange. De kan hjælpe dig og sagsbehandleren med, at få lavet klare og forståelige aftaler, samt være med til at sikre du får oplysningerne fra mødet med på skrift. Og ikke mindst kan bisidderen hjælpe med, at huske alt det der skal spørges og tales om. Brug også bisidderen efterfølgende, til drøftelse af mødets forløb, fx. over en kop kaffe på byens hotteste in-café.

Behovet for at medbringe bisiddere til møder med det offentlige er vokset i de senere år fordi lovgivningerne er blevet så uklare, uigennemsigtige, uoverskuelige og baserede på skønsprincipper. Derfor kan det være nødvendigt at være to personer til disse møder.

Du bør retfærdigvis være medlem af LA (minimum 100,- kroner for et år) hvis du benytter dig af Bisiddernetværket.

Bornholm

Jens Dam Sandflugtsvej 11 3700 Rønne Tlf. 22 82 68 11

København

Niels Carsten Jensen Sct. Jørgens Allè 2, 4. tv 1615 Kbh V - Tlf. 33 21 94 00 - E-mail: [email protected]

Horsens

Kaj Aage Rasmussen Tordenskjoldsgade 9 st th 8700 21 427385 [email protected]

Århus området

Gustav Bunzel, Arnegårdsvej 3 lejl. 7, Åbyhøj, 8625 8917

Kim Jensen, Sønderskovvej 9, 8520 Lystrup, 8622 2264

Gislinge - Holbæk området

Erling Frederiksen, Landevejen 26, 4532 Gislinge Tlf. 5946 3629.

og her

http://www.bisidder.dk/ ( kender dem ikke selv)

skriv bisidder på google og der kommer meget frem...

Har du ikke en I din Familie der kan komme med dig ?

Sidst redigeret af Stella; 20-02-2008 kl. 16:10.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2008, 21:17   #6
Pipaluk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Lokation: Odense
Alder: 66
Indlæg: 3
Styrke: 0
Pipaluk er ny på vejen
Tak Stella.
Pipaluk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bisidder.. Chas Alt det andet 3 07-02-2012 23:08
Bisidder Diddii Alt det andet 1 06-12-2010 11:23
bisidder sørensen Alt det andet 5 22-02-2010 20:00
Bisidder Gunell Alt det andet 2 08-02-2010 15:25
Bisidder frklarsen Dit og Dat 2 18-11-2009 23:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension