K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2018, 19:45   #1
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 14
maybeline2you er ny på vejen
Påstand om flere kommunal bestyrelser i samme kommune

Jeg har efter 10 år i Det kommunale system valgt selv, at indgive min ansøgning om Førtidspension efter paragraf 17 & 17, stk 2.

Min ansøgning blev ingivet til min sagsbehandler i Jobcentret og denne vurderede, at sagen ikke skulle foreligges Rehabiliterings teamet men overgå direkte til pensions teamet i min hjem kommune.
Sagen overgår til pensions teamet og bliver indkaldt til en samtale, hvor De stillede uddybende spørgsmål til Den forberedende del af rehabiliteringsplanen og ud fra mine svar vurderer pensions temaet, at sagen ikke! skal foreligges Rehabiliterings teamet men overgå direkte til Kommunal Bestyrelsen i kommunen.

Undervejs i forløbet sker der det, som bare ikke må ske.

Jeg får en ny sagsbehandler i pensions teamet og denne ændre min ansøgning således, at paragraf 17.stk 2 ændres til 17.stk 4.
Jeg kontakter derfor sagsbehandler(SB) for at få en forklaring og jeg får en noget underlig forklaring om, at nu skal sagen alligevel sendes i Rehabiliterings teamet for en tværfaglig vurdering.

Jeg spørg hvordan dette kan lade sig gøre, når sagen ikke har været forelagt kommunal bestyrelsen og dertil svare SB, at det skal den ikke fordi De mennesker, som Rehabiliterings teamet består af udgør Kommunal Bestyrelsen.
Det vil sige, at En sagsbehandler i Jobcenter , En sagsfaglig kordinator, En fra ydelses afdelingen, En fra Pensions teamet, En læge konsulent og En fra klinisk funktion.
Men kan det virkelig passe ???

Når jeg spørger er det fordi jeg mener, at der kun findes 1 Kommunal Bestyrelse og det ER Dem som sidder i Byrådet og afgør sager i Byrådssalen i kommunen.

Hvad mener I ?
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2018, 21:13   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Der er ikke tale om 2 kommunalbestyrelser, men de ansvarlige kan sagten delegere beslutningen ud til andre, og så stadig have ansvaret.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2018, 21:20   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Dem der sidder i rehabiliteringsteamet er selvfølgelig ikke kommunalbestyrelsen...

Den paragraf 17 stk 4 er bare at de nu har lov til at forligge din paragraf 17 stk 2 direkte for pensionsteamet uden at sagen først skal igennem rehabiliteringsteamet...

De kan kun gøre dette hvis de er 100 % sikker på at du ikke opfylder kravene til førtidspension...

Du kan stadig klage når og hvis de giver afslag på førtidspension...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2018, 21:52   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
maybeline2you, du oplyser:

" En sagsbehandler i Jobcenter , En sagsfaglig kordinator, En fra ydelses afdelingen, En fra Pensions teamet, En læge konsulent og En fra klinisk funktion."

Er du sikker på, at den fremhævede er kommunens administrative lægekonsulent?

Der er jo udfærdiget "Den forberedende rehabiliteringsplan" hvorefter den kommunale lægekonsulent er ude af billedet og må ikke mere have med din sag, i forhold til dig, at gøre.

Er det korrekt beskrevet?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-07-2018, 08:32   #5
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 14
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Dem der sidder i rehabiliteringsteamet er selvfølgelig ikke kommunalbestyrelsen...
Det påstår sagsbehandleren hårdnakket, at De er og det forstår jeg simpelthen ikke, hvordan det kan lade sig gøre

Den paragraf 17 stk 4 er bare at de nu har lov til at forligge din paragraf 17 stk 2 direkte for pensionsteamet uden at sagen først skal igennem rehabiliteringsteamet...

Svar; Sagsbehandleren mener absolut at sagen skal foreligges Regabiliterings Teamet og jeg kan ikke overbevise vedkommende om, at dette ikke er korrekt jfr lovgivningen.
Hxn påstår at grunden hertil er, at 17. Stk2 er taget i anvendelse ved en fejl fra Den som havde før, da denne "kun" var socialrådgiver praktikant og ikke havde hjemmel til, selvstændigt, at vurdere dette, men socialrådgiver praktikanten har jo altid en myndighedsoerson som ansvarlig for korrekt udført arbejde og derfor holder nuværende sagsbehandlers forklaring ikke efter min mening ?


De kan kun gøre dette hvis de er 100 % sikker på at du ikke opfylder kravene til førtidspension...
Svar. Jeg opfylder alle betingelserne for tilkendelse af Førtidspension

Du kan stadig klage når og hvis de giver afslag på førtidspension...
Svar. Det har jeg så sandelig også tænk mig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
" En sagsbehandler i Jobcenter , En sagsfaglig kordinator, En fra ydelses afdelingen, En fra Pensions teamet, En læge konsulent og En fra klinisk funktion."

Er du sikker på, at den fremhævede er kommunens administrative lægekonsulent?
Svar; Ja det er jeg helt sikker på for jeg har optaget samtalen og hørt det udtalt af sagsbehandleren

Der er jo udfærdiget "Den forberedende rehabiliteringsplan" hvorefter den kommunale lægekonsulent er ude af billedet og må ikke mere have med din sag, i forhold til dig, at gøre.

Er det korrekt beskrevet?
Hvad mener Du ?

Hilsen Peter
Hilsen M2Y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2018, 09:14   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kommunens administrative lægekonsulent.....

.. må ikke være med i din sag, efter du har underskrevet "Den forberedende rehabiliteringsplan".

https://www.k10.dk/showpost.php?p=306500&postcount=15

Mange kommuner har tidligere forsøgt ulovligt at placerer deres lægekonsulent i Rehabiliteringsteamet.

Men efter underskrivelsen af "Den forberedende rehabiliteringsplan" overgår al rådgivning til regionens "Sundhedskoordinator" som skal samarbejde med din praktiserende læge.

Kommunens lægekonsulent, har efter min mening ikke ret til at være med i behandlingen af din nuværende sag.

Hertil ville jeg klage.

Hilsen Peter

Bilag.

https://www.k10.dk/showthread.php?t=30036

Rehabiliteringsteamets sammensætning.
https://www.k10.dk/showthread.php?t=28338

Sidst redigeret af phhmw; 19-07-2018 kl. 09:19.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-07-2018, 11:06   #7
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 14
maybeline2you er ny på vejen
Svar ; Hvad stiller jeg op mod sagsbehandleren påstand vedr 2 Kommunal Bestyrelser ?

Er Sagsbehandleren egentlig ikke inhabil i sagen, når denne både er "rådgiver" for mig og samtidig repræsenterer Ydelseskontoet, Pensions teamet, Rehabiliterings teamet og påståede kommunal Bestyrelse ?

Mht om jeg er berettet til en førtidspension opfylder jeg betingelserne jfr lovgivningen men i den aktindsigt jeg lige har modtaget er selv samme sagsbehandler i tvivl om, hvorvidt alle behandlingsformer er udtømte.
Selv om der foreligger tonsvis af lægelig dokumentation på, at det er de og at der kun findes medicinsk behandling, som jeg allerede modtager.Ligeledes forefindes dokumentation på, at Funktionen og arbejdsevne er nedsat til det minimale og det er vurderet at jeg ikke kan arbejdspres da det forværrer min sygdomstilstand og man har envidere vurderet jeg ikke skal opfylde 255 t. reglen.

1. Men er SB tviv grunden til at sagen skal foreligges Regabiliterings Teamet?
2. -Og burde det ikke være indlysende, at det derfor er åbenlyst formålsløst at iværksætte evt yderligere tiltag ?
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig

Sidst redigeret af maybeline2you; 20-07-2018 kl. 11:12. Årsag: Afsnitsafstand
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2018, 11:27   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hvorfor tror du at sagsbehandleren er din rådgiver?

Sagsbehandleren er ansat til at forvalte loven og de regler der er i din kommune. Tror ingen steder i et socialrådgiverjobopslag vil stå at de er ansat som borgerens rådgiver, det er naivt at tro

Lige som du ikke en gang kan være sikker på at din sagsbehandler er en uddannet socialrådgiver.

Sagsbehandleren repræsenteret ikkepensionteamet, Som har udpegede medlemmer, der deltager din socialrådgiver ikke

Ligesom din sagsbehandler heller intet har at sige i det rehabileterende team. Sagsbehandler må præsentere din sag og har derefter ikke mere taletid og må ikke være tilstede når de diskuterer hvilken indtiliing de vil give din sag.

Og så er du nød til at forberede dig på at om du opfylder betingelserne i lovgivning er åben for fortolkning og kommunerne fortolker loven meget, meget forskelligt

Specielt hvis det er læger (bortset fra klinisk funktion) som udtaler sig om din arbejdsevne, det kan de se bort fra. Læger må nemlig kun udtale sig om funktionsevne ikke arbejdsevne

Skriver ikke det for a slå dig oven i hovedet men for at forberede dig på det du er oppe imod.

Er der noget du vil have uddybet af din sagsbehandler skal du maile til vedkommende med spørgsmålene og bede om svar pr. Mail så du har det skriftligt

Krydser fingere for dig
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 20-07-2018 kl. 11:29.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2018, 15:04   #9
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 14
maybeline2you er ny på vejen
Question Foranstaltninger jfr paragraf 17 stk 2

Jeg har nu modtaget brev fra Rehabiliterings Teamet og de indstillede mig til et afslag �� i begrundelsen skriver De, at De mener at det er svært at skabe et eksakt billede af, hvad min diagnose/ diagnoserne fordi jeg har et kompleks sygdomsforløb.
De mener også at der mangler dokumentation på prognoser og om alle behandlingsformer er udtømte. og sagen derfor skal foreligges Klinisk Funktion.

Der står intet! I indstillingen om, hvilken foranstaltning som skal tages i anvendelse og peger ikke! på, hvilket job De mener jeg kan varetage

Deres påstand har dog ikke hold i virkeligheden fordi det ligger stakkevis af dokumentation på dette via undersøgelser resultater, konklusioner, beskrivelser som redegør mine diagnoser,.at tilstanden er barig og stationær og at alle behandlingsformer er udtømte, for hver enkelt diagnose og at funktions og arbejdsevne er varigt nedsat. Det er alt sammen forskellige Læger på hvert Deres felt som har skrevet sådan

Jeg bliver derfor, simpelthen nødt til, at spørge om det virkelig er nok, at RehabiliteringsTeamet nøjes med at indstille til et afslag men derudover ikke peger på de foranstaltninger, som kan hjælpe mig videre sådan som loven forskriver ?

Det er vel ikke nok at Teamet dels skriver
1. Vi mener sagen ska igennem Klinisk Funktion, således der skabes et større overblik over diagnoser, prognose og behandlingsformer.
Denne formulering peger efter min opfattelse ikke på en foranstaltning, som bringer mig tilbage på arbejdsmarkedet uden offentlig støtte?

Eller er det bare mig som ikk forstår begrebet Foranstaltninger
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig

Sidst redigeret af maybeline2you; 07-09-2018 kl. 15:11. Årsag: Stavefejl og indsættelse af ny tekst
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2018, 15:17   #10
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
De har lov at sende den retur uden indstilling, hvis de mener at der mangler noget og her mener de så en sammenfatning af din sag ved klinisk funktion vil skabe overblik. Det behøver ikke være skidt, men det burde den nok have været sket, inden den blev forelagt det rahabiliterende ream (sådan er gør man ihvertfald i den kommune min sag blev behandlet)

For mig var klinisk funktion en kæmpe hjælp, både fordi de jordede jobcenteret total ved at give den en næse og afvise alle deres spørgsmål og da de skrev varig, velbehandlet og uden udvilkingsmuligheder havde jobcenteret ikke andre muligheder end pension da de iflg loven ikke må tilsidesætte klinisk funktions vurdering (iflg min sagsbehandler)
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension