K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2010, 08:14   #1
lewoni
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Lokation: Sydsjælland
Alder: 61
Indlæg: 9
Styrke: 0
lewoni er ny på vejen
Ferie på ledighedsydelse

Jeg er i flexjob og skulle have ferie den 15. og 16. April. Men bliver så sygemeldt ( på lægens opfordring ) den 12. April. Ringer så til ydelseskontoret og fortæller det. Jeg har så efterfølgende fået et brev om at de har annulleret min udbetaling af ledighedsydelse på de 2 dage. Det er så forståeligt nok, men jeg mener så jeg skal have dem udbetalt efter den 30 April, hvor ferieåret slutter, da jeg ikke kan nå at bruge de 2 dage inden det nye ferie år starter. De siger at det har jeg ikke ret i. Derfor har jeg fået afslag på at få mine penge. Jeg mener at jeg hører ind under bekendtgørelse nr 1285 af 14. December 2004 om ferie § 24. Men det siger de at det er kun hvis du har et ferie kort. Men de er jo mit ferie kort. Det er jo som ledig i 5 mdr jeg har optjent noget ferie.
Måske nogen her kan give mig et svar.
Hilsen Lene.
lewoni er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 08:21   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Det er jo som ledig i 5 mdr jeg har optjent noget ferie.
hvis du er ledig optjener du sådan set ikke ferie .men ferie og bliver man forhindret er det under 1000 kr mener jeg det er så kan du få den ubetalt efter ferie året er udløbet.kig på ferie hjemme side der står beløb osv.men der er også noget med man kan få dem overført til næste ferie år hvis man har optjent ferie dage.men ledig desvære påtjenerm an ikke ferie
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 10:39   #3
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
hej

der står sådan.

Personer, der er ansat i et fleksjob, eller som modtager ledighedsydelse, har ret til udbetaling af ledighedsydelse under ferie på følgende måde i det ferieår (ferieåret går fra 1. maj til 30. april), hvor personen første gang ansættes i fleksjobbet, eller via visitation til et fleksjob opnår ret til ledighedsydelse:

Er ansættelsen sket i perioden 1. maj til og med 31. juli, har personen ret til 15 feriedage.
Er ansættelsen sket i perioden 1. august til og med 31. december, har personen ret til ti feriedage.
Er ansættelsen sket i perioden 1. januar til og med 30. april, har personen ret til fem feriedage.
I de efterfølgende ferieår har personen ret til 25 feriedage med ledighedsydelse.
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 11:48   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg tror ikk man har ret til at få feriepenge udbetalt i det her tilfælde.

der er tilskud til en del af den løn felxer får og vi op tjæner jo ikke feriepenge,men ferie dage--som så holdes på ledighedydelse,som en en overførelses indkomst...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 12:14   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Du bør klage over afgørelsen (husk at gøre det inden 4 uger)

Jeg har altid kunnet få det, hvis jeg ikke havde optjent feriepenge inden. Man skal bare huske at søge INDEN ferien.

Klag og henvis til § 74 nr. 4. Se den her:

https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=19354#K4
(se i kapitel 4)

Der står nemlig det her:

§ 74. Ledighedsydelse udbetales af kommunen til personer, der er berettiget til fleksjob. Ledighedsydelse kan udbetales

1) i perioden efter visitationen, indtil den pågældende ansættes i fleksjob,

2) ved ledighed efter et fleksjob,

3) i perioder med sygdom eller barsel,

4) ved afholdelse af ferie eller

5) ved midlertidige afbrydelser i arbejdet, som ikke kan tilregnes den pågældende.


Skriv i klagen, at du gav besked til dem inden afholdelse af ferie.

Hvis du i forvejen optjente feriepenge, skulle du bruge dem først.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 16:39   #6
lewoni
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Lokation: Sydsjælland
Alder: 61
Indlæg: 9
Styrke: 0
lewoni er ny på vejen
Tak for alle de fine svar. Feriedage optjener alle, om vi er ledige eller i arbejde. Jeg vil benytte mig af mine 4 ugers klageret, for jeg ved jeg har ret til at få dem udbetalt. Men det er jo ydelseskontoret jeg er oppe imod.
Hilsen Lene.

Tak for dit svar. Feriedage fra tidligere arbejdsgiver og ydelseskontoret er opbrugt. Der var kun de 2 omtalte dage tilbage.

Sidst redigeret af Stezu; 25-04-2010 kl. 21:22. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
lewoni er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 20:44   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lewoni Se meddelelser
Tak for alle de fine svar. Feriedage optjener alle, om vi er ledige eller i arbejde. Jeg vil benytte mig af mine 4 ugers klageret, for jeg ved jeg har ret til at få dem udbetalt. Men det er jo ydelseskontoret jeg er oppe imod.
Hilsen Lene.
Super

Jeg undrer mig en smule over, at det er en ydelseskontor, som giver dig afslag. Det burde være din sagsbehandler fra jobcentret, som skal tage beslutningen, ikke en slags økonomimedarbejder...
Hvis du har kontakt med en jobkonsulent/sagsbehandler (hvis du ikke allerede har gjort det), så prøv lige det.......
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 08:11   #8
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Det er kun feriepenge optjent hos en arbejdsgiver, du kan få udbetalt efter 30 april.
Altså du skal ha' et feriekort/feriekontobevis, ellers kan det ikke lade sig gøre.

Det er samme procedure som en A-kasse bruger. Der optjener man også feriedage, hvis man er ledig. De kan IKKE overføres til kontanter, men udbetales kun i forbindelse med ferie i det efterfølgende ferieår, de er optjent i.

Curls

Dermed siger du, at du har fået ledighedsydelse udbetalt for ikke afholdt ferie, efter ferieårets udløb? For det er vel det spørgsmålet drejer sig om?
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 10:23   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pophår Se meddelelser

Curls

Dermed siger du, at du har fået ledighedsydelse udbetalt for ikke afholdt ferie, efter ferieårets udløb? For det er vel det spørgsmålet drejer sig om?
Det er selvfølgelig ikke optjente feriepenge fra en arbejdsplads, jeg mente. Man har ret til ledighedsydelse under ferie, hvis man ikke har nogen tilbage på feriekonto.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 10:26   #10
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Man har ret til ledighedsydelse under ferie, hvis man ikke har nogen tilbage på feriekonto.
ja hvis du ikke har ferie dage tilbage og ikke har brugt de 5 uger som jeg mener det er man har
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ledighedsydelse og ferie fredlyhus Spørgsmål ang fleksjob 8 02-04-2013 09:06
Ledighedsydelse - ferie Zeus33 Spørgsmål ang fleksjob 4 07-05-2012 19:58
Ferie på ledighedsydelse. lila Alt det andet 7 14-01-2011 03:50
Ferie på ledighedsydelse Tullee Alt det andet 1 05-08-2009 09:04
Ledighedsydelse ved ferie Chrisolras Spørgsmål ang fleksjob 4 09-05-2007 23:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension