K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2012, 11:24   #131
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
jeg ville aldrig skrive at jeg var på kontanthjælp eller hvad jeg fejler på en profil. så får man jo ikke en chance.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2012, 13:19   #132
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Man kan også vende den om og sige hvis man møder en så er man vel nød til at sige at man er på feks førtidspension, jeg kender MANGE der ikke vil flytte sammen med nogen fordi de så bliver afhængige pga den gensidige forsørgerpligt og jeg kender mange der ikke er syge der siger at de aldrig vil flytte sammen med en førtidspensionist da de så skal forsørge og passe dem ...

Måske man ikke skal sige det på en dating profil men man skal nok ikke vente for længe, folk skal jo vide hvad de går ind til .. :-)

Og jeg er så frisk importeret til jydelandet mødte ikke min forlovet på en dating side, men faktisk her på K10 så det kan også ske
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2012, 23:15   #133
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
jeg ville aldrig skrive at jeg var på kontanthjælp eller hvad jeg fejler på en profil. så får man jo ikke en chance.
Jeg får heller ingen kontakter selv om jeg ikke har skrevet det i mine tidligere profiltekster, så det kan ikke blive værre på den front.
Om ikke andet kan det jo være, at nogen reagerer positivt på ærligheden, man ved jo aldrig.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 11:11   #134
rts
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2008
Indlæg: 70
Styrke: 16
rts er ny på vejen
Jeg er også førtidspensionist, og det er rigtig vigtigt at huske at vi selv har et ansvar for at gøre det legalt. Hvis vi hver gang vi bliver spurgt, undviger at svare, er vi selv med til at gøre det til tabu.
Hvis vi ikke selv accepterer, og tør stå ved, vores situation kan vi heller ikke forvente at andre gør det!
Et svar kan evt være: "Jeg er førtidspensionist, fordi jeg har xx lidelse, og det betyder xx for mig. Hvad laver du?" .
Så har du svaret konkret og ærligt og derefter flyttet fokus .
rts er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 09:46   #135
Tanjus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
Tanjus er ny på vejen
Nu prøver jeg lige at skrive noget for første gang herinde :-)

Jeg tror, at noget af det der spiller en stor rolle, hvis man gerne vil finde en kæreste, er, at man først og fremmest har accepteret sin egen (nye) rolle i samfundet. Når man er blevet kronisk syg, er alt forandret, og man bliver tvunget til at se på sig selv og sine muligheder med nye øjne.

Man skal acceptere sin nye livssituation, før man helt er parat til at lukke et andet menneske ind i sit liv - og hjerte :-)

Hej fra Tanja (også single og syg)
Tanjus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 22:21   #136
Klep
Banned
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2012
Indlæg: 48
Styrke: 0
Klep er ny på vejen
Hvad så....har I scoret, eller er det stadig svært?
Klep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 23:19   #137
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Åh hvor jeg kender det, dengang jeg var i job, var der altid masser af dating tilbud, ja jeg væltede nærmest rundt i dem.... men så kom jeg til skade, og blev sygemeldt, og får da aldrig nogen tilbud mere.....
I dag er jeg ledig fleksjobber, og det er sikkert ikke bedre.... men det må tiden vise....
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 23:32   #138
Klep
Banned
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2012
Indlæg: 48
Styrke: 0
Klep er ny på vejen
Supersus, jeg er sikker på, at du er en superdejlig kvinde. Mændene omkring dig må være blinde og....ehh ikke så kloge!
Klep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 13:18   #139
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg får mange flere tilbud end jeg ønsker. Men jeg kommer også stadig i "unge" alternative miljøer hvor job ikke er lig med status.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 19:20   #140
Klep
Banned
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2012
Indlæg: 48
Styrke: 0
Klep er ny på vejen
Ja nogle får for mange tilbud, og andre får ingen. Verden er uretfærdig! Gætter på, at du er en kvinde Amaranth.
Hvor findes disse "unge" alternative miljøer?
Klep er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspensionist KBR Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 28-11-2012 16:39
førtidspensionist hanne bjerre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-09-2011 12:45
Ung førtidspensionist mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-09-2006 14:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension