K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2016, 12:05   #1
Christine86
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-08 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Christine86 er ny på vejen
Forældrekøb som fremtidssikring

Hejsa

Jeg står i den situation, at min mor gerne vil hjælpe mig økonomisk efter at min far er død alt for ung og har efterladt hende med hans pensionsopsparinger. Vi havde sådan set planlagt at jeg fik max. gavesum til afbetaling af min bil, men jeg begynder at tænke på, om ikke det er at hælde penge i et uudtømmeligt hul fremfor at hjælpe mig økonomisk på langt sigt.

Jeg er 37 år gammel, og jeg tror ærligt talt ikke på, at jeg som fleksjobber ikke ender med vilkår, der ligner kontanthjælpsmodtagernes, hvor jeg ikke må eje eller have formue. Så hjælper det jo fedt, at jeg har købt og afdrager på hus med plan om at sikre min alderdom via. lav husleje. Jeg havde håbet at kunne købe i al fald en del af huset med sikrede midler, men mine forsikringssager er ikke faldet heldigt ud, så der er intet i den kategori.

Jeg bor på landet og er nødt til at have bil, men har været fornuftig nok til at købe et hus til under ½ mio, da jeg jo godt vidste, at mit helbred var elendigt.

Har andre erfaring med at sælge egen ejendom til forældre? Hvad er der af umiddelbare fordele og faldgruber?

Min mors og mit forhold er rigtigt godt, og der er ingen risiko for at nogen af os begynder at opføre sig uartigt pga. indbyrdes pengesager. Jeg er desuden enebarn, så der er kun hende og jeg involveret.

Er der nogen erfaringer eller råd?
Christine86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2016, 12:39   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Hvis din mor skal købe dit hus kan det være forbundet med bunker af gebyrer og kurstab når dine lån skal indfries, og det samme på de lån din mor skal optage.
Det lyder umiddelbart til at kunne blive en dyr forretning i forhold til at det er ejendom til så lille en pris.

Men en advokat ved nøjagtigt hvad der er mest fornuftigt at gøre.
Alternativt kan du benytte dig af uafhængig bankrådgivning, mener jeg gav 1200 kr i timen, de brugte to timer så var alt i min økonomi belyst og gode råd jeg selv kunne gå videre med givet.
Jeg brugte uvildige.dk
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2016, 18:01   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvis du skulle komme på kontanthjælp, må de ikke se helårsbolig som formue. (Man skal selvfølgelig selv bo i boligen).
De må kun kigge på evt friværdi, og så er den del af friværdien, som bank og realkredit godkender at man gør brug af, formue.

Men hvorfor skulle du ende på kontanthjælp?
En ledig fleksjobber får ledighedsydelse, og den er ikke formuebetinget.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2016, 19:14   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Jeg havde skrevet et meget detaljeret indlæg, men det er tilsyneladende forsvundet.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2016, 09:22   #5
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Christine86 Se meddelelser
Hejsa

Jeg er 37 år gammel, og jeg tror ærligt talt ikke på, at jeg som fleksjobber ikke ender med vilkår, der ligner kontanthjælpsmodtagernes, hvor jeg ikke må eje eller have formue.
Hvad får dig til at tro det??
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension