K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2010, 10:12   #1
kmmgyt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
kmmgyt er ny på vejen
Smile vedr. bijob

Hej

Jeg vil gerne høre om, må man have en bijob ved siden af sin fleksjob?

Mange tak
kmmgyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 10:28   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kmmgyt Se meddelelser
Hej

Jeg vil gerne høre om, må man have en bijob ved siden af sin fleksjob?

Mange tak
hmmm
Man har fået et fleksjob, fordi man har en varig nedsat arbejdsevne. Hvis man bijobber viser man jo, at man godt kan arbejde mere, end det man er blevet visiteret til.

Men nogle herinde har jo valgt at bruge ens store interesse på et område som hobby ved siden af fleksjobbet.

Men loven siger ikke noget om bijob ved siden af fleksjob. Uanset hvad ville jeg have henvendt mig til sagsbehandleren, så man handler i god tro.
Har fundet det her svar fra SR-bistand:

http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=279
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 11:31   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kender en flekser der bi-jobber som tupperware sælger det er hendes store hobby, hun elsker det sociale hun fik lov oppe ved kommunen netop efter en konkret vurdering om at hun ikke ville kunne omsætte det til en ressource i sit job og ud fra at det var om aften ganske få aftner om måneden, men hun fik at vide at hvis det var mere og flere end det så ville de mene at hun kunne sætte sin arbejdstid om med en time eller to om ugen .. fleksjobbet går forud for alt andet og det er jo i og for sig godt nok ...

Jeg fik på et tidspunkt at vide at jeg skulle holde mig fra den her side og i stedet for sætte min arbejdstid op med tre timer om ugen, det blev der lavet en konkret vurdering på for det første var jeg her på siden når jeg kunne og der var ikke noget krav der var ikke noget arbejde i det i den forstand, for kunne jeg ikke så gjorde jeg det ikke og desuden har man lov til at have en hobby og ingen kan jo se hvordan jeg ser ud når jeg skriver (heldigvis ha ha )

Så udfaldet ved mig var at hvis kommunen stillede det krav så skulle det jeg lavede her være forenligt med mit arbejde, altså hvis jeg i forvejen havde et hjemmearbejde hvor jeg havde med den sociallovgivning at gøre og hvor jeg bare skrev noget (privat rådgiver for en kommunen feks ) så ville de kunne sætte det krav, men når det var noget helt andet end det jeg lavede kunne de ikke.

Så med bi job skal man være meget forsigtig kan det på nogen måde omsættes til det job man er i (timer ressourcer osv ) så er det flere timer man skal lægge i fleksjobbet og det er vel i og for sig ok ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr. flytning Kjersti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 10-09-2011 18:27
Vedr.Arv mus0025 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 30-06-2010 20:14
Bijob som flexjobber Chin Spørgsmål ang fleksjob 3 05-05-2010 09:24
debat om fleks med bijob superhoax Alt det andet 10 29-12-2009 23:36
Bijob og Fleksjob elbi Spørgsmål ang fleksjob 1 20-05-2009 12:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension