K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2012, 23:13   #21
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.724
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Detektor

Har sendt følgende til Detektor:

Flexjob i P1 Business
Samt "Bag Borgen" den 29.marts då, hvor man kan hører Mette Frederiksen samt i Business KL næstformand Erik Fabrin udtale i led i den hetz som foregår mod alt og alle der er bare det mindste forkølet at man skal have mindst ca 10 - 15 timer visiteret til et flexjob. Helt i strid med virkligheden og lovgivningen.
Læs følgende tråd
http://www.k10.dk/showthread.php?t=21912
www.k10.dk

Med venlig hilsen

Peter


Tak for din mail
Kære Detektor-lytter og -bruger,
Tak for din mail. Vi er glade for spørgsmål om tjek af fakta og tal og for kommentarer og andet om udsendelserne.
Vi læser alle mails. Og de indgår i den redaktionelle proces.
Vi får rigtig mange mails. Vi kan derfor ikke love, at alle spørgsmål vil forvandles til svar i radioen.
Detektor på P1 sendes hver onsdag kl. 11.03 og torsdag kl. 15.03.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 07:52   #22
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Den nye arbejderkamp er imod socialdemokratiet. Nuff said.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 08:19   #23
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.724
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bag Borgen

"Bag Borgen" udtaler på deres hjemmeside:

http://www.dr.dk/DR1/STAMSIDER/bag-borgen.htm

"Vi vil ikke spises af med de sædvanlige indøvede fraser, som ofte fylder i de traditionelle interviews og på pressemøder"

Så vil jeg opfordre journalisterne til at stramme sig an og forberede sig. Før var det Inger Støjberg, nu Erik Fabrin og Mette Frederiksen der uden blusel for lov til at udtale sig direkte imod loven.

Jeg havde aldrig troet jeg skulle angribe S i det offentlige rum, aldrig. Men det er åbenbart nye tider.

Hilsen Peter

Information: http://www.dr.dk/Nyheder/Baggrund/2012/03/22130631.htm

Hvor de vil have vores mening:

"På "Bag Borgen" hjemmeside nævnes der følgende og hvor jeg har skrevet følgende:

"Vi vil ikke spises af med de sædvanlige indøvede fraser, som ofte fylder i de traditionelle interviews og på pressemøder"

Her vil jeg opfordre journalisterne til at læse lidt om hvad der foregår ude i virkligheden. Skal I have respekt må i øjeblikkelig træffe en beslutning om at stoppe politikerne når disse kommer med forkerte oplysninger i forhold til lovgivningen.

Læs og LYT til følgende link:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=21912
og gå ud på toilettet for at køle jeres, forhåbentlig røde ører af, med koldt vand.

"Bag Borgen" mangler helt klart lidt "Jesper Tynell" mentalitet."

Sidst redigeret af phhmw; 30-03-2012 kl. 09:38.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 11:15   #24
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg er for anden gang visiteret til siger de ca 12 timer men de helt rigtige hendsyn

Min arbejdsevne er beskrevet som ca 8-10 timer i nedsat tempo har brug for mange små pauser,ingen belastninger og meget afvekslende arbejdsstillinger.

Og så kan man jo spørge sig selv hvem vil betale 12½ time for det.

I øvigt er mit liv et ******* med for øget smerter i mine korte afprøvninger,så det tager mig 4-6 måneder at komme lidt oven på igen.

jeg er pakeret ind til der kommer andre tilskuds ordninger-men heller det end arbejde og forøge mine smerter til noget uudholdeligt,så det sidste overskud forsvinder helt jeg har brug for vile dage ind imellen men det vil man ikke da jeg så kommer forlangt ned i timer.
Iøvigt ledig på 8 år da jeg har så mange skåne hensyn at der ikke findes job jeg kan klare i længten.JVS indrømmer at mit job skal oprattes af en kræretiv konsulent og en gavmild arbejdskiver-og de får jo løn for at sige det kan lykkes,derfor er jeg stadig flex visiteret.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 24-04-2012 kl. 11:23.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 21:43   #25
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Jeg sidder selv i en arbejdsprøvning pt, men har siddet sammen med fleksere i et jobsøgningskursus. Her af var to bevilliget fleks på 10 timer/uge
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2017, 19:05   #26
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.724
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
2017. Forsker: Reformer for fleks- og førtidspension fik modsatte effekt

http://www.denoffentlige.dk/forsker-...odsatte-effekt

"De formål, som politikerne har solgt reformer på, er aldrig indfriet. Tværtimod, har særligt førtidspensions- og fleksjobreformen har effekter helt modsat af formålet, fortæller forsker i dette indlæg.

”Flere får mulighed for at realisere deres potentiale i et aktivt arbejdsliv og være en del af fællesskabet”. Sådan lyder det i indledningen til aftalen om førtidspensions- og fleksjobreformen, der trådte i kraft første januar 2013.

Kigger vi i første omgang på beskæftigelseseffekterne af de hidtidige ressourceforløb, så er kun 79 borgere ud af knap 19.000 etablerede ressourceforløb kommet i ordinær beskæftigelse, mens knap 350 borgere har fået et fleksjob, hvilket omregnet til fuldtidsstillinger svarer til ca. 54 stillinger, viser en aktindsigt Nordjyske Stiftstidende har fået i landets kommuner.

Flertallet af de borgere, der har været i et ressourceforløb er altså fortsat på offentlig forsørgelse. Enten fordi de har fået tilkendt førtidspension, eller fordi de har fået et nyt ressourceforløb eller er overgået til andre ydelser, primært kontanthjælp.

Reformen har altså indtil videre ikke haft nogen nævneværdig virkning i forhold til at give flere muligheden for at realisere deres potentiale i aktivt arbejdsliv.
"

Jøsses, hvor har vi været taget i .... af politikerne!

Fleksjob på 900 sekunder om ugen: https://www.k10.dk/showthread.php?t=30224

Husk det når du skal stemme!


Hilsen Peter

Læs alle kommentarer og kom med din mening om fleksjob reformen i artiklen

Sidst redigeret af phhmw; 17-03-2017 kl. 19:14.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-03-2017, 19:50   #27
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
En ting jeg ikke helt forstår...det er at man fuldstændig går uden om at tale om at tildellingerne af førtidspensioner er faldet med op til 70 % eller deromkring efter indførsels af førtidspension og fleksjobreformen...

Den sidste artikel Peter har lagt...ja den bygger jo på det der blev sagt om fleksjob og førtidspensions reformen....altså spin....og ikke på hvad der virkelig var meningen med reformen....

De (politikerne) har fuldt ud opnået det de ville med reformen....dette gælder også deres sygedagpenge reform...

Nemlig fået alle over på billigst mulige ydelse...kontanthjælpsniveau....eller ingen ydelse....og de har fået tildeling af førtidspensioner til at falde drastisk...så de kan spare penge på den måde...

Så måske folk burde debattere ud fra virkeligheden og ikke ud fra det spin som reformerne blev solgt på...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2017, 11:06   #28
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hvad angår fleksjob er denne ydelse steget med ca 37 % i perioden fra 2007 - 2015. Hvor der er en jævn stigning i årene til og med 2013.

Men i 2014 og 2015 sker der en forøgelse i stigningen set i forhold til de perioden fra 2007 - 2013.

Vel ikke overraskende.

Ang. FP er billede jo mere nuanceret, idet der er flere ordninger i det statiske materiale, og et fald i gammel ordning m. laveste, mellemste osv. Ja sikkert også et naturligt frafald. Men kigger man kun på skæringsdatoen 1. jan. 2013 og året før (tager dette år med, da der var en del som søgte § 17, stk. 2 inden "reformen" trådte i kraft. Dog havde det været rart med mulighed for at se ansøgningstidpkt. og tildelingstidspkt. i dette perspektiv. Men her kan DK stat. ikke hjælpe).

Overordnet kan man se på FP efter ny ordning (dvs. siden 2003) er der en fordobling fra 2007 - 2011 for mænd og ca. 110 % for kvinder på ny ordning (dvs. dem efter 2003). DK har desværre ikke samlet tal fra før 2007 i samme tabel.

Året før "reformen" i 2012, ser man den stadig en stigning, dog lid mindre end forgående år. Hvilket jo også var fremme i nogle medier omkr. samme år før indførelsen pr. 1. jan. 2014. Og KL vist endda kom ud en med udtalelse om de allerede bedømte sager ud fra en lovgivning som endnu ikke var trådt i kraft. Samtidig var der mange der søgte efter § 17, stk. 2 i mdr.'erne før jan. 2013.

Kurven flader ud efter 2013 for begge køn:

For mænd på FP efter ny ordning kan man af tallene se, at der
i 2014 sker en forøgelse m. ca. 500 mænd,
i 2015 en forøgelse m. ca. 900 mænd, og
i 2016 et fald på 25 mænd.

Men faldet er ikke særligt stort, hvor det i perioden 2007 - 2013 er en stigning på ca. 14,3 % pr. år, som nu må siges at være brudt med et fald, dog ikke i str.orden 70 %.

For kvinder på FP efter ny ordning kan man af tallene se, at der
i 2014 sker en forøgelse på ca. 1000 kvinder,
i 2015 sker et fald m. 343 kvinder, og
i 2016 yderligere et fald på 247 kvinder.

Her ser billedet ud som ovenfor for mændene. Der er dog større nuancer, hvis man kigger på forskellige aldersgrupper for begge køn. Specielt er det værd at bemkr. at kvinder mel. 50 - 59 år knækkede kurven i 2013, men stiger igen mod 2016. Hvor mændenes kurve ikke knækker for samme aldersgrupper, men er stigende fra 2013 og frem i 2016. Ligedan for mænd over 60 år.

Ud fra dette kan man jo stille sig det spørgsmål, om hvorvidt tildeling af en FP alene er afhængig af arbejdsevnen, når gruppen mel. 40 - 49 år for begge køn altså ikke har samme statistiske tendens, som dem over 50 år. Dvs. alder kan være et skjult parameter? Tænkes der ude i Jobcentrene og i KL og fra politisk hold: hvor mange år man endnu ville have tilbage på arbejdsmarkedet uanset arbejdsevne, hvis man er tilbageholdene med at tildele også gruppen mel. 40 - 49 år en FP?

En sådan undersøgelse burde iværksættes på dette område selvom vindende ikke blæser den vej. Da FP "reformen" jo skelner ved de 40 år og ikke ved de 50 år.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 21:31   #29
Snøvs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2012
Lokation: Rudersdal
Indlæg: 36
Styrke: 12
Snøvs er ny på vejen
Alder er udentvivl en parameter.
Jeg er tildelt flexjob - 1 time om ugen.
Begrundelse: "Du er jo ret ung"!!

Til orintering var jeg 46 år ved tilkendelse af flexjob.
Snøvs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2017, 11:45   #30
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg er på 6 timer ugeligt, men visiteret til 16, er blevet dårliger

men min mand er lige kommet igennem møllen 2 timer ugeligt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lykkepiller - BIG Business Karo Politik og Samfund 2 05-01-2011 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension