K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-02-2012, 11:27   #11
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
Anna

Måske jeg ikke har forstået reformen rigtigt når du skriver det bliver lettere at få fleksjob.

Hvorfor tror du det?

Som jeg har forstået det får man mindre i tilskud over de 16700 som er standard tilskuddet?

Hvis man fx får en løn på 20 000 hvad så?

Er der nogen der ved hvis man så er uden job i to år så får man kh på 10000 hvad så hvis man har børn men er samboende får man så forsøger tilskud alligevel?
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 11:30   #12
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Ja jeg tilstår at det lyder så hamrende godt når de sidder og taler på tv ..men virkeligheden er jo altså at der en del derude der IKKE bare har en varighedsbegrænsning på deres sygdom - så de blir' jo ikke raske og kan det hele, fordi regeringen VIl det vel?

De syge(vi) VIL jo også selv det hele men vi KAN ikke,selvom de siger 1 million gange vi kan
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 11:35   #13
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser

Der er ikke nogen der lægger skjul på at den her reform er til for at få folk i arbejde.
Få folk i arbejde... -hvor kommer det arbejde fra ???

I stedet for at se det som noget skidt, så vil jeg se på mulighederne. Jeg ser håb for, at jeg reelt set kan komme på arbejdsmarkedet UDEN at det skal være ydmygende for mig, at jeg ikke kan arbejde noget der ligner fuld tid. Jeg håber at komme i den flexordning der her foreslås.
Hvis jeg så om en årrække har været i flexjob og bliver ledig, så syntes jeg, at det (selvom det da er træls) er rimeligt, at jeg vil gå ned i ydelse efter to års ledighed, ligesom almindelige lønmodtagere på dagpenge.
Helt rimeligt at handicappede skal gå ned på en latterlig lav ydelse efter 2/to år... -


Jeg ser håb for, at andre som kommer i et (sygdoms)forløb der minder om mit, vil få en meget mere målrettet indsats fra start af, og dermed forhåbentlig vil kommer lettere gennem det end jeg.
Er det ikke de samme inkompetente sagsmishandlere der forsat skal udføre denne gang l0rt ??? -husk at mange(sikkert alle) sagsmishandlere ikke en gang kan udføre deres arbejde nu, uden at få hjælp fra denne side


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 11:45   #14
Mymlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Indlæg: 72
Styrke: 16
Mymlen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Wow, der var kun to indlæg i tråden da jeg begyndte at skrive mit indlæg herover... Så nu er der vist nogle gentagelser.

Der er ikke nogen der lægger skjul på at den her reform er til for at få folk i arbejde.

I stedet for at se det som noget skidt, så vil jeg se på mulighederne. Jeg ser håb for, at jeg reelt set kan komme på arbejdsmarkedet UDEN at det skal være ydmygende for mig, at jeg ikke kan arbejde noget der ligner fuld tid. Jeg håber at komme i den flexordning der her foreslås.
Hvis jeg så om en årrække har været i flexjob og bliver ledig, så syntes jeg, at det (selvom det da er træls) er rimeligt, at jeg vil gå ned i ydelse efter to års ledighed, ligesom almindelige lønmodtagere på dagpenge.

Jeg ser håb for, at andre som kommer i et (sygdoms)forløb der minder om mit, vil få en meget mere målrettet indsats fra start af, og dermed forhåbentlig vil kommer lettere gennem det end jeg.

Jeg synes det er uanstændigt, at man har strammet dagpengene for almindelige lønmodtagere midt i en krisetid, så at folk risikerer at skulle gå fra hus og hjem efter to års ledighed. Men man kan ikke sammenligne almindelige raske lønmodtageres vilkår med syges.

Ledigheden blandt fleksjobbere er langt højere end lønmodtageres generelt, og går du ind og ser på gruppen af ledige fleksjobbere finder du en gruppe med en meget begrænset arbejdsevne og mange skånebehov. Det er syge mennesker, der tidligere ville have fået en førtidspension, men som nu pga. nogle kommuners stramninger, er parkeret på ledighedsydelse eller kontanthjælp i stedet.

Vi risikerer altså nu, at folk, der allerede har været parkeret på kontanthjælp eller ledighedsydelse i mange år skal ud og jagte job på ned til to timer om ugen, og efter yderligere to års ledighed kan de se frem til en kraftig nedgang i deres indtægt. Jeg håber det virkelig ikke.
Mymlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 14:07   #15
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Olsen22 Se meddelelser
Hov havde ikke set din tråd.

Jeg har heller ikke forstået hvad det betyder økonomisk ...er det to år som du skriver på ledighedsydelse?

Og så kontanthjælp hvad så hvis man ikke kan få kontanthjælp?

Og gælder det for nye flekser fra næste år?

Ja det lyder ikke så positivt?
Så som jeg har læst det og forstår det, vil de forslå at man hvis man er visiteret til fleksjob kan blive medlem af en A-kasse mod nedsat kontingent, dette vil så betyde at hvis du er så heldig at få tilbud et fleksjob så får din arbejdsgiver et tilskud på 98% af dp-satsen uden medlemskab kun 89%.

Ydermere vil de stille ledige fleksjobbere lige med alm. ledige i den forstand at for ledige fleksjobbere vil ledighedsydelsen stoppe efter to år hvorefter du vil blive henvist til den særlige ydelse på 60% af dp-satsen.

Men fremover vil man kun kunne få ledighedsydelsen hvis man så vælger at blive medlem af en A-kasse mod nedsat kontingent - ønskes dette ikke så får du i stedet den særlige ydelse på 60% - ca. 10.300 før skat pr. måned.

Der skrives at: Ledige, som er visiteret til fleksjob, og som ikke ønsker at være medlem af en a-kasse, vil modtage særlig ydelse på 60 procent af højeste dagpengesats, hvilket svarer til ca. 10.300 kroner pr. måned.
Hvis de er forsørgere og berettiget til kontanthjælp, kan de få suppleret beløbet op til forsørgersats på kontanthjælp.

Både ledighedsydelse og særlig ydelse skal være uafhængig af formue og ægtefællens indkomst.

Det eneste jeg ikke kan finde ud af er om dette fleksjobreform kommer til at gælde alle som er i ordningen nu.???

Ved ftp-reformen sagde begge damer tydeligt at det kun vil gælde fremadrettet.

Ved godt at hvis du nu er i job, så vil du i det næste job nok få betydeligt mindre i løn hvis du er en af de heldige som får en kæmpe fleksjobløn nu
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 17:20   #16
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja jeg mangler også svar, hva de der er på ledigheds ydelse nu.

vi kan godt blive bange for fremtiden, det er da godt der skla flere i job, mne nu er det bare letter for folk der ikke fejler noget,at komme i job end folk der er syge og har skåne behov.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 17:27   #17
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jo mere jeg læser rundt omkring på k10 og andre steder om den reform, des flere problemer kan jeg se... Syntes ellers lige det så så optimistisk ud :/


Til Multe:
Jeg læste dit indlæg for et par timer siden, og jeg blev rent ud sagt skide ked af det, og lukkede computeren ned.
Nu har jeg hvilet lidt og har fået det rystet nogenlunde af mig, men er stadig ærgerlig. Det er helt i orden at syntes, at jeg siger noget hø, og sige, at man er uenig med mig, men det er ikke okay at håne mig. Du kunne bare forklare dit synspunkt i en pæn tone i stedet for det der. Øv.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 18:16   #18
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Ikke fair

Annagw skrev
"Deres forslag til omlægning af tilskuddene til flexjob syntes jeg er drøn godt.
Jeg syntes absolut det er en fordel at man vil kunne arbejde meget få timer uden at være en udgift for arbejdsgiver, og at man vil kunne mærke det i lønningsposen når man får det bedre og kan arbejde mere.
Jeg har ikke ondt af, at der vil være nogen der ikke længere kan opretholde en toplønning i flexjob."

Jeg er ikke enig - der har været nogle historier i pressen om enkelte højtlønnede fleksjobbere, men de fleste fleksjobbere tjener i gennemsnit mindre end mennesker på det ordinære arbejdsmarked. Jeg er selv superglad for mit fleksjob. Min løn er en del lavere end dengang jeg var ordinært ansat.
Derfor har jeg svært ved at se det retfærdige i at mennesker i fleksjob skal finansiere reformen. Mange fysiske sygdomme bliver værre med årene - er det retfærdigt at man skal have færre penge efterhånden som man bliver mere syg?
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 18:27   #19
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Annagw skrev
"Deres forslag til omlægning af tilskuddene til flexjob syntes jeg er drøn godt.
Jeg syntes absolut det er en fordel at man vil kunne arbejde meget få timer uden at være en udgift for arbejdsgiver, og at man vil kunne mærke det i lønningsposen når man får det bedre og kan arbejde mere.
Jeg har ikke ondt af, at der vil være nogen der ikke længere kan opretholde en toplønning i flexjob."

Jeg er ikke enig - der har været nogle historier i pressen om enkelte højtlønnede fleksjobbere, men de fleste fleksjobbere tjener i gennemsnit mindre end mennesker på det ordinære arbejdsmarked. Jeg er selv superglad for mit fleksjob. Min løn er en del lavere end dengang jeg var ordinært ansat.
Derfor har jeg svært ved at se det retfærdige i at mennesker i fleksjob skal finansiere reformen. Mange fysiske sygdomme bliver værre med årene - er det retfærdigt at man skal have færre penge efterhånden som man bliver mere syg?
Jeg har til dels ændret mening i løbet af de timer der er gået siden jeg skrev det, efter at have læst noget mere om virkeligheden som det du skriver Så ligefrem "drøn godt" vil jeg gerne trække tilbage.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 18:28   #20
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Jo mere jeg læser rundt omkring på k10 og andre steder om den reform, des flere problemer kan jeg se... Syntes ellers lige det så så optimistisk ud :/


Til Multe:
Jeg læste dit indlæg for et par timer siden, og jeg blev rent ud sagt skide ked af det, og lukkede computeren ned.
Nu har jeg hvilet lidt og har fået det rystet nogenlunde af mig, men er stadig ærgerlig. Det er helt i orden at syntes, at jeg siger noget hø, og sige, at man er uenig med mig, men det er ikke okay at håne mig. Du kunne bare forklare dit synspunkt i en pæn tone i stedet for det der. Øv.
Hej Anna
Nu er det jo nok sådan, at de fleste mennesker læser forslaget ud fra deres egen verdensforståelse først..det gør jeg ihvertfald..

Dernæst begynder man at kigge på, hvordan det ellers rammer..

Og jeg kan da rigtig godt forstå, at du er ok i forhold til forslaget..med din baggrund..

Men vi er bare rigtig mange, der er ved at gå i panik, fordi det kommer til at betyde en masse for os..og her menes altså en masse forringelser

Og når man går i panik, starter en rigtig skidt spiral, hvor man bare bliver mere og mere panisk..kender det alt for godt fra mig selv..

Gulvtæppet bliver revet væk under rigtig mange mennesker, hvis hele det her forslag vedtages..og jeg kan læse, at du også er ved at kunne se dette..

Håber at det, der er godt for dig i forslaget, bliver gennemført..kan høre mange andre unge er enige med dig..men jeg håber også, at der sker nogle ændringer, så det ikke er os i fleksjob, der skal finansere det hele...


fra Sanne
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De mest syge og de mindst syge bliver fritaget for aktivering. Gizmo Politik og Samfund 7 30-03-2011 08:13
Aktivering af alvorligt syge - ikke her! buster Politik og Samfund 4 27-07-2010 16:40
Svendborgs syge aktivering Webmaster K10 Nyheder 0 25-05-2010 11:15
Kommunernes aktivering. Og nu også de syge? Chin Alt det andet 5 10-02-2010 22:55
Aktivering gør folk mere syge Stella Politik og Samfund 9 17-08-2007 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension