K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-02-2012, 18:26   #11
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
Hans.

Hvor står der at du tjener penge på dit hus, jeg kender da nogle

stykker som ikke kan få det for deres hus, som de gav for det,

så den kan du ikke bruge,

hvis de vil bo der de næste 30 år, så vil de jo nok have lidt friværdi.

hende som måske får 1500 kr om mdr i boligsikrig, det er 18000 kr

om året, gange 30 år, det er 540.000 kr hun har fået, lige ind af

brevsprækken. uden at lave noget.
Og igen, det er et spørgsmål om prioritering og valg her i livet.

Vil man have pengene nu, eller spare op?
Hvis din familie skulle have et tilsvarende beløb, kunne de sælge boligen og leje, så får de også boligsikring (eller have undladt at købe til at starte med). Det er nu engang i langt de fleste tilfælde dyrere at eje end at leje - det er der som sådan ikke noget nyt i.

Boliginvestering er en langsigtet opsparing. Selvsagt tjener man ikke noget, hvis man sælger kort tid efter køb.

I Aalborg, hvor jeg bor, er salgsprisen på et hus steget med over 200% siden år 2000 - finanskrise eller ej.

På 30 år skulle det gerne blive til mere end boligsikringen, selv med udgifter til forbedringer. Og så er der friværdien, som kan belånes igen efter et stykke tid.

http://www.boliga.dk/boligpriser/Bol...ypeSelection=0

Jeg fastholder, at det er to usammenlignelige økonomier, den ene ejer, den anden lejer.
Den ene er enlig, hvilket altså giver en hel del tilskud, den anden er ikke-enlig, hvilket ikke giver så mange tilskud.
Bil kontra ikke bil
Et barn kontra to børn
Osv.

Hun får ikke pengene, fordi hun ikke laver noget, hun får pengene, fordi hun bor til leje - 30-årig (sandsynligvis ufaglært) kvinde uden erhvervserfaring vil næppe kunne finde et job, der giver så meget, at hun mister hele sin boligsikring.

Noget helt andet er så den generelle problematik med den arbejdsløse, der åbenbart kun vil have og ikke yde til samfundet.
I min verden skal hun ikke stilles dårligere, end en tilsvarende enlig mor, der arbejder, vi må stadig være så rigt et samfund, at vi ikke deler folk op i A og B hold, alt efter om folk har et arbejde eller ej, og adgangen til sociale ydelser dermed ikke er betinget af arbejde eller ej men et helhedssyn på personens økonomi.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 19:01   #12
Dan
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2009
Indlæg: 34
Styrke: 15
Dan er ny på vejen
Ang hvad der er rimeligt eller ej.
Sjovt at man her vælger at samligne imellem to svage grupper.
Hvor blev direktøren af, politikeren der selv sørge for at kunne tidligt på pension til en meget høj hyre, bankdirektøren der fik en halv million i skattelettelser om året osv osv.
Det er sørme ved at lykkes dem at få alle de "svage" til at slås indbyrdes imens de griner deres røv i laser.
Dan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 19:18   #13
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Nej nej Dan, vi sloge ikke, en god debat er altid velkommen.

ang. den høje vudering af huse i Aalborg der er på 200%

har selv boet i Vejgaard i mange år, der var der ikke så stor

en stigning, så du er en heldig man Hans.

hvis du køber dit eget hus, så løber du altid en risiko,

det gør du selfølgelig også ved at gå ud i postkassen efter

din boligsikring, man kan jo falde på vej der ud.

nu er det lige som om at det hele tager en drejning, smiler,

startede bare tråden med, hvad der var rimeligt, hvad en person skulle have,

når vedkommende ikke vil arbejde, og hun er bestemt ikke syg på nogen måde,

vi kan da ikke bare gå hjemme alle sammen, og så tro landet bliver rigere, vil man nyde så må man yde.

Sidst redigeret af mand; 29-02-2012 kl. 19:49.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 20:04   #14
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
Nej nej Dan, vi sloge ikke, en god debat er altid velkommen.

startede bare tråden med, hvad der var rimeligt, hvad en person skulle have,

når vedkommende ikke vil arbejde, og hun er bestemt ikke syg på nogen måde,

vi kan da ikke bare gå hjemme alle sammen, og så tro landet bliver rigere, vil man nyde så må man yde.
Jeg er helt enig, og da jeg var sagsbehandler, havde jeg da også nogle ganske få borgere, der var godt tilfredse med at modtage kontanthjælp, og som gladeligt gjorde det år efter år. Havde da et par "tricks i ærmet" i de situationer.

Men jeg mener stadig ikke, at velfærdssamfundets ydelser til den enkelte skal være afhængig af, om man er på kontanthjælp, dagpenge osv. eller arbejder.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 20:33   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu skal man jo kigge på kontanthjæps satsen, og ikke på alt det andet ved siden af.

Kontanthjælpssatsen for en enlig forsørger ligger vist på lidt over 13.000 kr FØR skat, og udgør vel lidt over 10.000 kr efter SKAT.

Hvis to arbejdende personer ikke kan overgå det, så er der da noget rivende galt. Alene der burde de jo have det dobbelte!!

Dårligt stillede arbejdende folk, kan også søge om delvis friplads, lige som de kan søge boligsikring - og børnecheck får alle, om så de har millioner på kontoen.

Jeg synes generelt at kontanthjælpssatserne er for lave. Men sådan er der jo så meget.

At hun ikke gider lave noget og alligevel kan få kontanthjælp, er jo beklageligt, og beviser IGEN at kommunerne må til at stramme op og få skilt skæg og snot for sig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ledighedsydelse eller bistand ? c.l.e.o. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 01-07-2009 07:45
Bistand hjælpe til unge, marianne-helms Dit og Dat 2 22-02-2009 13:24
Fra Sygedagpenge til Bistand BagerBolle Alt det andet 5 31-01-2009 21:47
Formuen forsvinder før man får bistand buster Dit og Dat 2 28-11-2008 17:32
Ledighedsydelse/bistand DRAGEN Spørgsmål ang fleksjob 4 12-01-2006 14:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension